give me one more chance

sitter här med ansiktsmask i nyllet, skönt.
ska strax gå och tvätta av den, men först ska jag uppdatera mig här.
har fått min jacka, som är underbar!
imorgon är det jobb som gäller och sen mtv music awards, ser fram emot det som fasiken!
men kommer missa en timme av det typ, slutar ju inte jobba förrän tio.
ska göra lite manikyr på mig själv nu, sen blir det sängen minsann och dag!

köpmani

När man är hemma och sjuk får man ett sånt behov av att köpa saker tycker jag.
Har suttit hela eftermiddagen och kollat på saker jag skulle vilja ha.
Kom in på Christian Louboutin's hemsida och fastnade, såklart.
Blev störtkär i de här fina "Very prive"-pumpsen

180920-13180920-14

Var ungefär en halv millimeter från att trycka på köp, när jag kom på att jag ju faktiskt behöver en vinterjacka mer än ett par Christian Louboutinskor för $690 rea 20% så slutpriset skulle legat på $552.
Jag tvingade mig själv att stänga ner sidan illa kvickt och kolla efter vinterjackor.
Skickade efter en brun Canada Goose (eftersom min förra blev stulan ARGH!) istället.
Men nu är jag iaf glad, och fattig!!

180920-11

Städat

har jag nyss gjort.
ni som har ett rum att städa hemma tänker väl "det är väl inte så svårt"
men jag har faktiskt två.
nu är iaf båda två städade och jag vill inte gå in där.
jag hatar när jag har städat. jag hatar att ha det städat.
allt känns så opersonligt och sterilt, som ett sjukhus.
men om ni hade planerat att komma hit så är det nu ett underbart tillfälle.
i ungefär tre dagar är det fritt fram att hälsa på,
sen får ni vänta snällt i några veckor igen, för jag städar inte särskilt ofta.
och jag vill inte ha folk här när det ser ut som det gör när jag trivs.
bli nu inte rädda för guds skull, det är inte så att det står gamla tallrikar och glas och sånt äckligt överallt.
det är bara det att det ligger kläder på stolar som egentligen borde va i garderoben men som jag är för lat för att hänga in. och typ ligger träningskläder som kommit från tvätten som jag inte orkar vika ihopa.
jag tycker det är mycket lättare att hitta om man har det framme, på stolar och soffan och så.
menmen, allt för mig, nu ska jag hoppa in i duschen.
sen ska jag till fia och käka smörgåstårta, hon fyller ju faktiskt år idag! :)

Om tio minuter girls and boys

börjar mitt nya liv.
jag vet att jag kanske har sagt detta förr men nu menar jag det. VERKLIGEN!
jag ställde mig på vågen precis, första gången sedan i somras,
och tro det eller ej, men jag har lyckats gå up 5 av dom 7 kilo jag gick ner innan sommaren.
jag vet att man inte ska vara så fixerad på sin vikt, men om man inte feel good about sig själv måste man ta tag i det!
nu blir det springa på morgonen, och sedan träna som vanligt på kvällarna, mindre portioner mat och mörk bröd, inget godis och ingen läsk, bubbelvatten går bra, det måste jag ha!
innan nyår ska jag vara fit igen, jag vill känna mig bekväm med mig själv innan det nya året börjar.

nej nu blir det situps och armhävningar, sen sömn om jag ska orka upp och springa imorgonbitti.

I hate it

Det händer alltid mig.
Jag har så svårt för det här och när det väl blir så,
är det alltid nåt som krånglar.
Alltid nåt som är fel,
alltid nåt som går på tok,
alltid nåt som inte stämmer.
RSS 2.0