överflink!

Fy fan för en morgon jag hade,
vakna sent så hann inte käka frukost,
vandrade så fort jag kunde ner till busstationen (10min)
när jag hopppade på bussen va mitt busskort tydligen tomt,
hade inga pengar på kontot, för min lön hade inte kommit in..
fick småspringa hem igen (7 min) och föra över pengar från sparkontot,
kuta ner till spar (5 min) där va bankomaten avstängd,
gick snabbt till seven eleven (3 min) där va bankomaten OCKSÅ stägd.
gick i den takten jag orkade ner till bussationen igen (15 min)
där funka det iaf och ta ut money och efter många om och men kom jag till slut till jobb..
Då var jag så hungrig så jag trodde jag skulle dö,
frukost blev potatismos, korv och redbull :P

Är stolt över mig själv idag faktiskt,
fick in lönen vid 2 och har inte hadlat EN enda sak... än. haha
fört över pengar jag va skyldig mamma,
betalat hyran,
fyllt på busskort och mobiltelefon
samt fört över en stor summa till mitt sparkonto..

Jag och anni planerar att antingen åka till kristiansand och gå på djurpark,
eller att bara ta dom pengarna och åka och shoppa för i helgen..
Är sugen på djurparken, men de tar 2.5 timme och köra,
alla attraktioner är stängda på vintern och man får bara se djuren inne..
Kanske bättre att vänta till våren med det?

Nu tänkte jag se på film,
god natt!

första advent

Kan inte fatta att det bara är lite mer än 3 veckor kvar till jul nu.
Fick världens finaste paket av mammsen idag.
Eller fick det förra veckan, men fick inte öppna det förrän idag..
Blev så glad så jag började lipa lite.
Trolltider är min absoluta favoritjulkalender i hela världen,
tror ni inte hon har köpt hela till mig och skickat upp? :)
JAG ÄLSKAR MIN MAMMA!
tillsammans med filmen låg där daim, saffran plus lussebullerecept, och ett paket något mosade pepparkakor.



bestämde mig för att ha lite första adventsmys på rummet.
Tände ljus och ska kolla klart på pelle svanslös julkalendern tänkte jag..
Vill bara börja se trolltider, men man måste bli klar med det ena innan man börjar med det andra.
(jag hoppar alltid mellan olika projekt, filmer, böcker.. Försöker lära mig)


jag har inte satt mamma där för fotot, har alltid henne bredvid sängen.
pappa och er andra har jag på väggen ovanför, ni tror väl inte jag glömmer er? :)

Ha nu en riktigt mysig första advent, det ska jag ha!

ut på byen

igår blev det utgång med jannie och anni..
satt först hemma hos jannie och drack kaffe-bailys (as always)
käka pizza och lekte med thea..
sen ut på Opera och dansade röven av oss,
ibiza-stämning, bra musik och sviiiinvarmt.
Men hade skittrevligt :)



koooz

sitter hemma hos jannie och dricker kaffe-baylis, gottgott..
har fyra små kisebebisar som springer runt føtterna och jag trivs som fisken i vattnet..
hade jag inte skullat ivæg i januari hade jag nog varit katægare nu..
Har en favve, hon e så jævla søt :) har døpt henne till Misa :P


jag och Misa :)

idag fick jag klippa skægg på salongen,
hatade verkligen det i skolan men ida var det faktiskt riktigt skoj :P
saknar skolan!

Puss hørs imorgon!

lönehelg

Imorse var det allt annat än lätt att gå upp kan jag tala om..
Skulle precis gå och lägga mig när en person loggade in.
Blev msn-dejt till halv 4! :O
Men det var trevligt, och längesen vi snacka så mycket, så det jämnar ut sig.
Kommer nog dö på jobb idag, får inhandla ett lager av redbull.
Fast det inte hjälper så känns de ändå bra att dricka, psykologiskt, för att jag vet att det funkar på alla andra..
Sen att det är jävligt gott är också en fördel.
Herregud, ögonen stängs av sig själv och tankarna är nån helt annan stans.
Blir nog en liten tupplur på lunchen i fikarummet ;)

Nu ska jag springa till bussen,
där ska jag kirra ihopa ett lite fjäskigt men gulligt sms till mina ekonomiska rådgivare,
nu när det är lön står shopping på listan, såklart.
Men måste först ha godkännande :)

- 2 linne (vardags, måste ha!)
- några tröjor (min garderob börjar bli tråkig)
- 3 par skor (har jag sett än sålänge)
- solpuder (nästan slut)
- mascara (nästan slut)
- julklappar (ett MÅSTE innan pengarna tar slut)
- kanske nån klänning (alltid bra att ha)

det var väl inte så farligt?
funderar på att krydda lite och lägga till dubbelt så mycket.
Så kankse jag får hälften iaf ;)

(om e.r läser detta så känn dig inte lurad, jag talar nästan alltid sanning)

midnatt råder

Nattliga tankar är inte dom bästa eller lättaste tankarna..
Man halkar lätt in på saker man inte vill tänka på,
saker som man förträngt eller bara inte vill ha med att göra.
Jobbiga saker helt enkelt.
Men nångång ska ju livet vara svårt också,
och det är det när det blir för sent och tankarna kommer innan man hinner somna.
När man väl börjat tänka är det omöjligt att somna..

Det känns som en gråt-natt, men jag har inga tårar ikväll..
Inte ens när jag sätter på mina annars så säkra böle-sånger kommer det tårar..
Inte ens en liten tår, kan förmå sig ut ur mina ögon.
Men, som en underbar människa en gång sa:
Dina ögon är för vackra för att gråta!
Och lika bra är väl det, man får bara ont i huvet och blir deppig..

Lika bra att vara glad, ded är det jag är bäst på ändå :)

pluuuus!

Plus till mig!
När jag hoppade av bussen innan, gick jag, istället för rätt hem, och letade upp gymet jag har fått kort till..
Jag hittade det, tjuvkika lite genom fönstret, sen gick jag igen..
Såg väldigt trevligt ut, nu vet jag var det ligger och nästa gång vågar jag nog gå in :P

Plus till mig, igen!
Jag klarade provisionen denna månaden och får därför mer lön :)

Ännu ett plus till mig!
Det regnar ute, men det stoppade inte min träning idag..
Blev gympa här hemma på golvet :P

sabbebaby!

vill bara meddela att jag saknar sabina så det gör ont i mitt hjärta ibland!
blir inte mycket skrivande om saknad i bloggen längre, jag säger det till dom jag saknar istället..
men, låt för helvete min sab vara ifred!

jag älskar dig hjärtat, du är värd mycket bättre! <3

(ni andra vet att jag sakna er med!)

efterskalv

första, andra, tredje, SÅLD!
Nu är de klart, emmis stannar i norway.
Eller ja nästan. ska hemom i januari, resa förhoppningsvis(?) och umgås lite..
Sen åker jag förmodligen tillbaka igen i feb eller mars :)
Har jobbet kvar, har bara fått permission (långledigt)
Känns otroligt bra att ha nåt att göra efter resan (?) osv..
Första månaderna av året är ändå så jävla dött hemma så kan lika bra va här och tjäna lite money :)
Får se vad jag känner när jag väl är hemma, ska inte säga för mycket :P

Nu ska jag fortsätta kolla fotboll ville bara berätta :)

skooooor!

Har hittat ett par MUST HAVE-skor..
Jag vet inte egentligen om dom är snygga eller fula.
Jag vet att jag inte behöver fler skor.
Jag vet att jag egentligen inte FÅR köpa skor för min ekonomiska rådgivare.
Men jag fastnade för dom..
Blir nog hemklickning på dom när lönen kommit in på kontot.
Trots protester av e.r :P




Min hostbajsskit har kommit tillbaka, som vanligt.
Och fortfarande kan man inte hämta ut recept på hostmedicin här i norway..
Mamma, skicka lite hostis, min e snart slut! :(

Nu spelar jag patians med min e.r, det är skoj.
Eller nej egentligen inte, men man blir fast och idag ska jag VINNA!!!!!!! :D

varför stanna i norge?

fördelar:
jag älskar mina kollegor
jag börjar få vänner
jag tjänar pengar
jag börjar vänja mig vid att detta är mitt hem

nackdelar:
jag vill resa
jag saknar familjen och vännerna
jag är inte säker på om jag vill va frisör
jag vill nånstans och få ett jobb jag kan stanna på
jag är deppig
regler och grejer än konstiga i norge
jag tjänar inte lika mycket som jag slösar
det är dyrt i norge

alltså blir det mer nackdelar än fördelar,
menas detta att jag ska flytta hem?! :S

jag gillar det jag ser :)

Har precis kollat på ensam hemma,
såå mysig är den, får sån enorm julkänsla..

Idag har jag tvättat, kollat film, lagat mat och kollat youtube..
Fastnade på intervjuer och sånt med Lady Gaga,
jag har aldrig riktigt gillat henne, men nu ser jag henne på ett annat sätt.
Speciellt efter att ha lyssnat på denna låten.
Hon är ju för fan ett musikaliskt geni!

Kom igen!

Du borde skämmas!
Mer egoistiskt människa får man leta efter..
Så skönt att detta snart är över!

Julbord!

Vilken kväll det blev igår..
Skojar inte om jag toppade formen från la för 2 veckor sen :P
Fint som tusan va de iaf..
Jobbade till fyra sen stack jag, henriette och halldis hem till merete (vår chef)
Fixade oss, drack champange och åt getostskex :)
Kvart över sju kom en taxi och vi åkte in i stan till champangebaren där julbordet skulle hållas.
Blev väldigt mycket skratt och dricka..
En del mat också, men har kommit på att jag inte är så förtjust i norsk julmat..
Efteråt hade combi (ca 60 anställda) vip till en fancy nattklubb,
men där va 21 så de va flera av oss som inte kom in..
Vi gick till en annan klubbis och dansade som tusan ett tag.
Sen blev vi trötta och skulle hem, pladask så for emma i backen, som vanligt..
Haha, trillade ner för trappan, eller halva trappan iaf..
Till och med vakten (som förövrigt jobbar på centret där jag jobbar) garva..
Jag tror jag får höra detta framöver.



emma och henriette :)



bästa kollegorna ever :D



norsk jultallrik

du är inte på min sida idag..

som om det inte räckte med en avfärgning idag, som för den delen blev förjävlig ;)
När jag kom ut från jobb, ringde jag till mamma och sa: jag tror jag dööör så trött jag är.
När jag gått en stund springer en hund förbi mig, jaha tänkte jag kollade bak och såg en man..
Hunden fortsatte springa framför mig men nästa gång jag kollade va inte mannen med..
Den lilla stackaren förföljde mig i typ en kvart,
jag skulle in på kiwi och handla lax ju, så jag sprang över gatan.
Hunden sprang också över gatan och följde med IN i affären. Haha!
Snacka om att jag skämdes, alla trodde ju de va min hund..
Jag fick inte handlat något, gick ut så snabbt jag kunde..
Hunden gick också ut, och följde med i en halvtimme ungefär..
När jag gick förbi polisen tänkte jag att det ju är lika bra att gå in och fråga vad jag ska göra..
Hunden vill också med, så han klampa in på polishuset..
Surare människa än hon jag prata med där får man leta efter..
"det är inte vårt jobb, ta ut hunden!"
Efter lite tjafs om att det inte va min hund osv ringde hon iaf till falck,
sen fick vi snällt gå ut och vänta, hunden och jag..
Dom kom och hämtade honom efter ca 10 min 
och berättade då att han brukade rymma och att dom visste var han bodde..
Så nu var det löst, och jag är ännu tröttare.



Får nog lägga mig tidigt idag, imorgon är det julbord :)
Ska bli driiiitas! :D (skiiiitfull på norska)

Avfärgning

Jag hatar att redbull inte fungerar på mig!
Nu om något hade jag behövt det!
Har stått med en avfärgning sen tre och är väldigt trött.
Den är just nu orange, men de ska nog bli bra tillslut :)
Efter jobbet ska jag till kiwi och köpa lax och biff som dom tydligen har på tillbud idag
(fick sms av annelise på jobb om det).
Eftersom jag tränar och så ska jag försöka äta mycket protein,
och eftersom kött är dyrt här, passar tillbud mig perfekt :)
Jag har för övrigt skaffat mig ett gymkort idag också, eller, jag har snott de från Jannie.
Eftersom hon har betalt året ut och aldrig tränar, kan jag lika bra ha de ju :) wi!
Nu ska jag gå och ta hand om min kund och se till att hon inte ser förjävlig ut när hon går.

Puss

Rekord?!

Läsarantalet bara stiger, vet inte riktigt varför?
Kollade på filmen Mammut precis, mycket bra, förrutom slutet.
Den sluta inte som jag ville, otrogna killar ska berätta!!!

Har fortfarande ont i min vad, tror jag sträckte den när jag sprang igår..
Men det är ju inte hela världen,
jag har värre saker att tänka på,
som att jag ska upp och jobba imorgon..
Men det tar vi då, det löser sig, allt löser sig!

Har haft lite skrivkramp dom senaste dagarna,
som jag sa, bloggen och jag är inte riktiga vänner..
Jag får fjäska lite så vi blir buddies igen..
Älskade lilla blogg, förlåt mig om jag gjort nå dumt,
men jag vill faktiskt skriva, snälla bli min vän igen!

Nostalgi!




Även om saker och ting har förändrats otroligt mycket för alla oss fyra,
så kan ni väl hålla med mig om att detta var en underbar resa?
Minnen för livet!



freak?!

Är det Tyler Townsend (stalker) varning på om man letar upp en kund på facebook?
Han va riktigt het alltså..
Skojar inte om han va den bästa jag sett här i norge.

sint!

OOOOH, så försvann allt jag skrivit nu med.. kan man bli mer arg än mig just nu?
säger bara skaffa ALDRIG skitbajstelenor.
JÄVLA AS!! ska fan leta upp den jävlen som lura i mig det..
24 månader blir 27, kontantkort kostar 1200kr och får betala 3 månader a la 599kr men inte använda dom?!
Vafan är det dom hittar på egentligen?
Hörs detta vettigt för någon så feel free att säga ditt (jag dödar dig)
Jag skojar inte om mobiljävlen jag fick har vatt på lagning mer än jag haft den heller..
ÄT SKIT!

Jag skrev faktiskt ett glatt inlägg, innan allt försvann och jag blev förbannad..
När jag ändå är igång och är arg kan jag ju berätta att vår hyresvärd är helt jävla loco..
Han skulle ha visning på lägenheten idag tydligen,
så kom han in och började städa och greja när vi inte va hemma..
slängde in hela tvättstället med mina blöta kläder på i sarahs garderob,
tog ner speglar och grejer i badrummet,
städade undan massa och bara slängde det i tvättkorgen.
Och, hahaha, bad Moa sminka sig :P
Han bäddade om min säng (lakanet stack ut lite) och sa till oss att vi skulle stå i ett hörn och säga hej..
HELL NO sa vi och låg kvar där vi låg..

När visningen va över kom han in och sa att han ska ha visningar imorgon med..
När vi inte är hemma, vi påpekade såklart att vi inte vill ha dom här när ingen är hemma..
Då garva han och sa att isf får nån ta ledigt.
Och det går ju inte, så nu kommer vi ha folk rännande här när vi inte är hemma.
Känns bra!
HATAR GUNNAR!
Har varit klabb sen vi flyttade hit, 
några av er vet ju lite mer om den här gunnar och hans idéer.
Tror inte jag skrivit om de i bloggen..

Åter till det glada..
Ni som känner mig vet ju hur sjuk humor jag har, visst?
Jag säger bara wipe out!!
Jag och pappa kan ligga tillsammans och garva ihjäl oss åt alla som trillar och gör bort sig.
Nu har jag fått reda på att en mycket god vän till mig ska vara med i nästa säsång.
Hur bra kan det egentligen bli?! :D
Kommer garva ihjäl mig när hon ska hoppa på dom jäkla bollarna och springa vid boxväggen :D
Hahaha, skrattar bara jag tänker på det..

Nu ska jag nog släcka och nanna..
Va uppe länge som tusan igår och imorse när klockan ringde blev jag riktigt rädd.
Hjärtat slog i 150 och lugnade inte mig på typ en minut eller två
(när jag somnade om) haha, snooza är det bästa som finns!

Sleep tight, good night!

min vän?

Vi är inte riktiga vänner idag, jag och bloggen..
Jag vill bara skriva massa.
Vill bara skrika ut vad jag känner,
men bloggen vill inte ta in det.
Varje gång jag försöker skriva vad jag tänker,
gör bloggen motstånd, det är som om mina händer blir förlamade.
Jag kan inte sätta ord på det, mer än i tankarna.
Jävla blogg, det finns så mycket jag vill ha sagt!!

Jag vill inte till jobb idag, men jag måste.
Som alla andra som jobbar ungefär.
Finns det egentligen nån som alltid är glad för att gå till jobb?
När jag jobbade på pizzerian va jag nästan alltid glad för att gå dit,
men det kan ha varit för att min älskling va där.

Nu är (e) det (de) dax (dask) att gå till (ti) bussen (bossen)
Tjoflöjt!

tankar pt.2

Har varit mycket glatt här i bloggen på sistone..
Vill inte ni ska tro att jag mår för bra så lika bra att slänga in ett böleinlägg!
ironi

Har tänkt mycket sen jag va hemma förra helgen.
Tänkt på vad som egentligen är rätt och fel..
Vem som egentligen är värd att tänka på och vem som inte är det.
Har inte kommit fram till hur jag vill ha det.
Hade helst av allt bara velat gå i ide och vakna upp när allt är som vanligt igen.
Men vad är egentligen som vanligt?
Är det när man va yngre och inte fick sova över hos bästisen?
Är det när man va lite äldre och inte fick va ute lika länge som dom andra?
Är det när man ljög och sa att man va med en kompis när man egentligen träffade en kille?
Är det när man "lånade" bilen för man inte palla gå till affären?
Är det när man plankade in på ställen med andras leg för att man bara va 16 när alla andra va 18?
Är det när man va så full så man somnade på en parkbänk vid larvi koloniområde?
Eller för den delen när man somnade på toan på tycho?
Är det när man gav nycklen till nån, körde hem (askalas) och badade jacuzzi mitt i natten?
Är det när man gick till häljarp på sin födelsedagsnatt, full, utan pengar och med död mobil?
Är det när man hade parmiddag med bästisen och hennes kille i falken?
Är det när bästisen skulle åka ifrån en, man bölade ihjäl och hon kom tillbaka efter 2 veckor?
Eller är det som nu, när bästisen inte längre är en bästis?
VAD ÄR EGENTLIGEN SOM VANLIGT?
dessa tankar äter upp mig inifrån varje dag!

jag saknar att vara fyra!


detta är en av mina faoritdepplåtar,
har varit i flera år.
just nu passar lexten förträffligt bra in!

yatzy-turnering..

..med vindrickande pågår i köket,
när man inte får ha yatze får man det,
när man vill ha revanch, lockar moa håret..
Denna rundan SKA jag vinna!!
Får se var denna underbara, regniga staden för oss senare.

See ya don't wanna be ya!

typ dör! haha

julstämning hos emma, moa, sarah och frida

Ända sen jag kom upp med adventsljusstakar förra helgen har Moa tjatat om att få sätta upp dom..
Vi har sagt att det är för tidigt än.
När jag kom hem idag va dom iaf uppe.
Grannarna hade tydligen satt upp en så då tog Mosis tillfället i akt och sätta upp våra med.
Inte mig emot, nu har vi riktig julstämning här hemma..
Till och med  varsen chokladkalender :)
Också har vi bestämt att vi ska göra en egen julkalender,
vi köper 6 paket var = 24 paket = vi får 6 paket var :P
Fattar ni?



Jag har också varit flitig och gjort en liten nedräkningskalender...
Hade ingen röd penna, så våra söndagar är numera rosa, men rosa är ballt :P
40 dagar kvar!!



På med tightsen, tjocktröjan och mp3n, tjohej!

Frukost

Nu när jag satt och åt frukost och såg mina händer
kom jag att tänka hur blek man är egentligen!
Det är tur jag är halvt isolerad från mänskligheten här uppe.
Vandrar runt och ser ut som ett lik.
Slår vad om att ni nog aldrig sett mig såhär blek.
Nej, det får bli lite fejksol för mig också oavsätt vad det kostar.
Kanske inte idag, för jag jobbar till åtta, kanske inte imorgon för jag jobbar till sex,
men nästa vacka!!




Jag vill ha sommar!!

han här är mer skitunge än mig, tamefan!



Ligger här hemma och typ döör av de här lilla ungen..
Hur gammal är han liksom, 6?
Tuff som en bandyboll är han iaf!
Precis som om han behöver bacon?
Hahaha, så ball! Haha!

Idag har jag inte gjort mycket för världen,
sovit, datanördat, läst och sovit lite till..
Imorgon blir det jobb,
jag orkar inte ligga hemma längre, hur sjuk jag än är!

tusen strålande solar

Får ett mms med något som ser ut som en sten i vatten.
Skickar tillbaka att jag inte fattar vad det är..
Får tillbaka: det är två flodhästar som pussas din idiot :*
HAHA, lätt och veta då?! (jag ser inte de fortfarande)

Har börjat läsa på en ny bok, Tusen stålande solar, av Khaled Hosseini (författaren till Flyga drake)
Glömde min halvutläsna bok i sverige så jag får helt enkelt börja på en ny.
Flyga drake är btw en av de bättre böcker jag läst i mitt liv..
Jag har höga förhoppningar på denna nu, hoppas den är lika bra!
Blev så besviken på filmen Flyga drake bara, riktigt urkass!

Känner att detta blev ett lite tråkigt inlägg, mms, böcker.
Who cares liksom?

Gabriel

Även om det inte är "vi" som i "happy couple" längre,
vet du att det alltid är vi ändå!
Ben seninim. ve hayatımın sonuna kadar öyle!
Du vet att jag finns här för dig och jag är så glad att vi klarar av att va så bra vänner som vi är..
Visst saknar jag dig ibland, visst är det ensamt att inte bo tillsammans,
visst är vår tid tillsammans den finaste jag haft.
Men både du och jag vet och förstår att det är ett avslutat kapitel,
att vi är bättre som vänner, äkta vänner..
Sen benim herşeyimsin hayatımın anlamı!
Det är så skönt nu när man känner att båda är på samma nivå, att vi vet var vi står..
Vi har gått igenom mycket tillsammans mitt hjärta,
och jag är så otroligt glad att ha fått dela den tiden av mitt liv ihop med dig..
Jag älskar dig nu, lika mycket som då, och jag vet att vår tid som vänner inte kommer ta slut på länge.
En del av mitt hjärta kommer alltid slå för dig!



Gordugum en guzel ruya senin oldugun,
duydugum en derin sevgi senin eserin!
Gordugum en guzel dunya senin gozlerin,
ve kurdugum en guzel hayal sensin!

bebis?



Emma: kolla såååå sööt unge vi hade fått hahahaha :)

Kabad: HAHAHAHAHAHHAHAHAHA awhhhhhhhhhh :D

Emma: fast ögonen måste va mina ;)

Kabad: hahaha jaa

Emma: haha de e ingen blatteunge kan jag sä direkt ;) :D

Kabad: hahahaah bara 65% :D


TUR nån har humor! :)

uptown girl

är så trött på detta nu..
ligger här och är sjuk, och har sån hemlängtan så det gör ont!
jag vill bara  ligga i min egen säng,
äta mammas mat,
vara med mina vänner,
kunna prata med vem jag vill,
kunna va SJUK om jag är det..
Norge kan dra sig nån stans med sykemdlingar och egenmedlingar.
Fattar inte ett skit, vet bara att inget man gör är rätt.
Har ingen läkare och får inte komma till akuten för smittorisken.
Hurfan ska jag då få ett läkarintyg undrar jag?!
Nej, ta mig 43 dagar framåt och hem till Sverige!

Det finns mycket jag hatar med sverige och landskrona,
och jag kommer förmodligen sticka hemifrån igen i januari..
Men det är iaf mitt hem, och man vet hur saker och ting går till!
När man är sjuk är det skönt att veta var och hur man får hjälp,
vad man gör med jobb osv..

JAG HATAR DETTA, dra åt helvete!!!!
jag är sur

long gone, no seen

Svinis har slagit till ordentligt, jag är hemma från jobb och ligger i min säng..
Tänkte bara på mig själv idag när jag ringde och sjuka mig..
Något som inte händer alltför ofta enligt vissa. Hm?
All löpning jag ägnat mig åt dom sista dagarna/veckorna är nu long gone,
har krängt chokelad så jag nästan sprängs..
Ligger och väntar på att pelle svanslös-julkalendern ska komma hem.
Oasis och lala, bästa medicinen :)

vi är tillbaks på noll

när jag hoppa in i duschen efter springturen glömde jag nog stänga glasdörrarna.
för när jag hoppa ut ur duchen låg typ halva atlanten på golvet..
jag hittade ingen brunn, så jag tog tag i en trasa, la den på golvet,och vred ut i vasken, om och om igen..
efter ett tag märkte jag att det fanns en brunn snett bakom duschen.
detta lilla projekt tog ca 1 timme, men rent blev där.
mina fötter blev nog också ganska rena, och skrynkliga

ge mig snö!

Ska de va såhär kallt kan det lika bra snöa tycker jag!
Så vi kan göra snöänglar..

Har precis varit ute en lång runda och sprungit..
Nog inte de bästa för min svinis, men ska jag dö, kan jag lika bra va snygg när jag gör de..
Ett långfinger åt döden, som jocke säger!
Va bara tvungen att terra mina nya löpartights :) finfina och megasköna!




nu är du stolt malin va? springer runt som en levande reklampelare för peak performance :)

istid?

Vaknade av att jag frös, låg och skakade tänder..
Vårt enda element står på max, önskar att det kunde stå på maxmaxmax!
Hur kan man ha ETT enda element i en hel trea?!
Det märks att det börjar bli vinter här uppe nu..
Fattar inte hur vi ska klara oss när det blir ännu kallare :S

Jag tror jag har fått mig en släng av svinis..
Eller så är det bara en helt vanlig jävla förkylning (igen)
Mer än så tänker jag inte spekulera i detta.
Jag straffas väl för att jag snackar skit om vaccinet och inte vill ta det..
"haha, då ska hon fanimej få det också"

Nu ska jag lunka till jobb, vare sig jag har svinis eller ej..
tjo bananas!

Final touch!

Går här hemma och småpackar lite..
Springer mellan två datorer, på den ena finns msn, på den andra finns ljud..
Två väldigt viktiga saker när man sitter vid datorn..
Inte gjort så mycket idag, klippt och flippat lite med b,
klippt och färgat mormor och klippt mamma..

Känns lite halvkasst att behöva åka igen,
just när man börjar anpassa sig och få tillbaka sitt la-liv..
Men, några dagar i norway så är man back on track där igen..

Vi ses till jul!
Slänger in en ganska underbar sång, lyssna och njut!

Gaaaalet!

Helgen har varit TOTAL KAOS, men jag gillar de!
Kände mig en aning väck imorse när jag gick genom stan (tog iofs bakgatorna) till kasern för att hämta bilen.
Pälsjacka, kort klänning och håret i en knut.. som på film..
Kom in och skulle handla snus till pappa, hittade inte körkortet, måste leta reda på det!

Fredagen blev helt underbar med mina tjejer!
God mat, gooda piggelindrinkar och totalt lost allihopa..
Blev väl en aning packad och skulle nog inte tagit den sista sambuccashoten,
men hade så jävla roligt!!
Morgonen efter fick jag ett antal sms bla:
"lever du?"
"fyfan va du va rolig igår, helt väck!"
"emma, jag har minnesluckor från igår.. vad hände?"
Och jag kan väl säga att jag INTE va människa när jag vaknade..



På lördagen skulle jag va hos björn 1 för att klippa honom, jag vaknade kvart över..
haha, sorry gubben, fixar de imorgon!
Stressa upp, mådde illa som en tok, men hade ju lovat en sjuk lördagkväll också..
Kom hem till b, där alla andra redan va, drack en cider och gick ner till inferno för att få mat..
Fick inte i mig mycket, mådde som jag förtjänade och va fortfarande/igen ganska bränd..
Haha, ratte och jag fick nycklarna till prahls cykel och hus så vi drog dit i förväg..
Kvällen blev lyckad iaf!!
Gick inte ner i stan utan vandrade hem vid halv två,
inom olivers där jag minsann fick höra hur full jag va igår (va jag ens där?)
Somnade vid 5 tror jag och min klocka ringde sen 10.30.
Lunch här hemma hos mamsen 11.30, gott!

Nu sitter jag och kränger god, dyr Peter Beier-choklad som jag fått av min kära svägerska kajsa ;)
Ska hoppa i duschen, åka och käka kebab,
hämta rebecka och sen ska vi på bio hon och jag,
vi ska se This is it, MJ-filmen! :)

Puss sålänge

my town!

Jaha, då var man hemma i Sverige igen..
Säger som sist, det är inte mycket som förändras och det känns knappt som man varit borta i 2.5 månader.
Mer än att mamma gått loss här hemma och både målat, köpt mattor osv,
för mycket fritid nu när jag inte är hemma ;)

Dagen började 4.00 då jag och sarah gick upp (hon är också i sweden)
Bussen till flyget gick 4.40 så tjugo över började vi gå..
Och SHIT så långt det kändes.
Jag stannade flera gånger och sa till sarah att fan jag pallar inte denna väskan mer.
Fick fan träningsverk i armen :P
När vi väl kom till flygplatsen fick vi reda på varför: väskan vägde 23kg, och handbagaget 5.
Men hon som checka in oss va snäll, satte en "heavy bag" på och sa att det var okej..
Mindre okej var det dock med min arm..
Blev visiterad och mina stövlar blev scannade i säkerhetskontrollen, sen hände det nog inte mer..
(som om det inte va enough)
Eller jo, jag dratt på rumpan och remmen på hanbagaget gick sönder..
Dirre in på taxfreen och köpte sprit, såklart ;)
Sen blev det dyyyyr mat, men så är det i Norge, det har vi lärt oss nu..

Mamma hämtade mig 8.40 vid tåget och vi körde vår vanliga rutin..
Kram, lämna mamma, sola, köra motorväg, hem. Haha!

Nu ska jag ringa sabbis och kamphis och så ska vi åka till väla och smälla alla mina norska money :D

Ikväll ska vi slå klackarna i taket, så det smäller om det!
Jag och mina girls, iloveu!!!

ohlala

wii, tillbaka!
nyfärgat hår, nyfärgade ögonbryn, äkta blattestyle på mig igen.
på tal om blatte så saknar jag topalovic,
hon bara svek mig igår..

fan, jag flyger om 8 timmar, det är sick!
imorgon ska bli så jävla trevligt, mina tjejer är bäst!
jag hoppas jag får visa upp ett roligt och snällt landskrona.

nu ska jag packa det sista och sen ska jag faktiskt nanna..
måste ju hålla hela helgen :)

opublicerade tankar

Det har inte varit så på ett bra tag,
jag har svårt för att se att det kommer bli så igen..
Men vem vet, nångång kanske vi båda mognar och inser vad vi en gång hade..
Men just nu funkar det inte, du och jag!


Jag måste va vaken i en halvtimme till,
ska gå upp och hänga tvätt då, och sätta på en maskin till..
Så att allt hinner torka till imorgonkväll..
Känner att det va lite sent av mig att komma på halv tolv på kvällen.
Men är man förvirrad så är man, det kan inte hjälpas :)

Har föressten fixat ett par löparbrallor nu..
Eller rättare sagt, Malin har fixat ett par. Hon är så snäll!
Så nån gång nästa vecka får jag ett par svarta Peak-tighs i brevlådan :)

you're the fucking best!

Idag när jag gick till jobb fick jag fan ont i näsan så kallt det var..
När jag slutade gjorde jag, mitt fett och min personliga rådgivare en deal:
om jag gick hem från jobb (ca 50min) så slapp jag springa idag..
När jag då gick, höll jag på att blåsa bort och förfrysa på samma gång.
Storm i stavanger.
Glad att jag slipper springa när de blåser så!
Men det snöar visst hemma har jag hört, om det är snö i helgen ska jag och sab åka pulka :D

Har börjat packa lite nu.
Får ta den stora resveskan eftersom pälsjackan jag införskaffat tar väldigt stor plats.
Ska ta med lite kläder hem också, sånt jag faktiskt inte använt en enda gång häruppe..
Lite filmer som vi redan sett ska också få följa med hem så några andra filmer får platsen tillbaka..
Har en del utlästa böcker också, oj så mycket jag kom på nu när jag satt och skrev..

Ibland tänker man för långt,
sen kommer man på sig själv att
fan, så skulle jag ju inte tänkt!

i really love you!

min mamma är väldens sötaste!
min pappa med iofs.

va ju på kurs idag, den va jättebra!
imorgon ska vi "laga bollar" av hår på jobb,
får se kos de går.
aaaah, nu snacka jag norska igen "kos det går" haha, HUR det går, såklart!

kommer bilder från kursen imorgon,
min kamera dog..

Lalalaaaa

Nån mer än jag som har problem med webblogg.se?
Mina inlägg ändrar tid och ibland datum.
Skriver jag ett inlägg 20.24 kan det stå när jag publicerar det 16.45.
Aja skit i det..

Ska till jobb om 2 minuter..
Ikväll blir det uppsättningskurs :)
Ska bli skoj, men lång dag, jobb 10-17, kurs 19-21.30.
Aja, det är smällar man får ta,
ska se om jag kan ta några fina foton så ni kan få se!

P & K

regn och rusk!

Jag kan börja med att berätta att det var en dålig idé,
det där med att springa i ösregnet.
Men å andra sidan, vem hade trott nåt annat?
Jag är inte känd för att spotta ur mig speciellt smarta grejer..
Det blev iaf en snabb runda, och då menar jag SNABB!
Synd jag inte tar tiden, då hade det nog blivit rekord på min 5km-runda idag..


såhär blöt var min tröja när jag kom in

En annan sak jag kommit underfund med medans jag varit borta
är att jag inte är speciellt bra på att skala potatis.
För det 1:a skalar jag ifrån mig (mamma säger att det är bäst att skala ifrån sig)
För det 2:a får jag med skinn från tummen ungefär var gång, OCH
För det 3:e skalar jag bort ungefär halva potatisen innan allt skal är väck.

Det börjar bli ganska tomt på mat här uppe i Norge nu,
som moa säger: det ekar fan i kylskåpet..
Men som tur är kommer hon hit från Sverige idag och har förhoppningsvis med sig massa gott!
Får bli stekt potatis, mörötter och korv idag..



 

svindyrt!

Idag gick jag in i en sportaffär,
fast besluten om att idag skulle jag ta min löpning till nästa nivå.
Och detta genom att köpa sånna här fina löparbrallor..
Det har jag sett att alla verkliga springare har..

När jag såg att dom billigaste låg på 699 norska kronor ångrade jag mig.
Då tänkte jag att jag behöver minsann inga löparbyxor i thailand,
men 699nok=838sek behöver jag minsann där nere.
Så jag bestämde mig för att det får duga med dem 200 träningsställ jag har.
Inte fy skam det heller kan jag tala om! :)

Sen tänkte jag på en annan sak när jag stod och väntade på bussen..
Är det för mycket begärt att det ska sluta regna iaf när jag är ute?
Det verkar så, varje gång jag går ut tycks det börja istället..
Nu spöregnar det, jag som bytt om för springning, jag får bli lite blöt helt enkelt.
tjolahopp!

usch!

Skitsopbilen väckte mig för en stund sen,
och tur va väl det för jag hade glömt ställa klockan..
Men blev lite irriterad, jag va mitt inne i en jättefin dröm.
Ni vet när man drömmer om nåt som redan har hänt,
liksom tänker tillbaka när man sover.
Jag drömde om en speciell dag i somras, en dag med dig.

Igår fick jag reda på vilken typ av kille jag passar ihop med.
Han är typiskt den där söta killen, ni träffas på jobb och du/han frågar om en middag,
efter det är ni oskiljbara..
haha, 2 gånger har detta faktiskt skett, fast det där med oskiljbara stämmer inte riktigt.
har gått olika vägar med båda 2.
På mitt nuvarande jobb finns det inga killar,
jag får väl ta och bli lesbisk eller skaffa ett annat jobb om jag ska hitta nån då ;)

Nu blir det jobb, 10-20!
Pussetussenuss! (du vet vem de är till)

strålande jul

det kanske är lite tidigt av mig att ligga och tänka på julen.
idag tittade jag på astrid lindgrens jul och fick bara en sån enorm längtan i kroppen.
jag vill va liten igen, och kunna mysa hela december och längta till julafton.
gå upp 7 på morgonen och sätta sig i soffan invirad i täcket.
få frukos framför med varm choklad och julkalendern på tvn.

denna julen kommer nog bli konstig.
vi får försöka så gott det går att skapa julstämning här uppe.
reser hem på julafton eller om jag har extrem tur på lillejulafton.
men det blir inte samma, att komma hem samma dag som det händer.
jag gillar julstressen, alla förbredelser och stämningen innan jul har jag kommit på.
nu kommer det kännas som om man kommer hem, och vips är det över.
jag ska iaf njuta av de dagarna till max!
fick schemat över december igår, jobbar 10-22 några dagar utöver mitt 110%schema
+ varje lördag och två söndagar.
det betyder att jag har (om jag inte får jobba extra) 2 måndagar och 1 söndag ledigt på hela månaden.
kommer bli hårt men kommer ha mycket pengar samt va helt slut på julafton

RSS 2.0