Nyårsafton!

Duscha, föna, locka, sätta upp, locka lite till,
spraya, sminka, hitta kläder, hitta skor, ta på sig kläder,
bestämma jacka, ta på sig skor, ångra kläder, byta om,
spraya mer, på med nya skor, på med jacka och
förhoppningsvis är man klar men det kan lika bra gå en vända till.

Dagar som denna önskar jagg att jag var man!

Wow!

Vad längesen det var jag skrev här!
Har tänkt länge att jag nog ska börja igen,
men har aldrig tagit mig tid!

Känner att jag har inspiration att skirva igen,
går omkring och tänker i "blogg-språk",
och vet exakt vad jag hade velat skriva!


För övrigt har jag damm i näsan och nyser som en tok.
Håller på och tvättar och städar inför nyår.
Nyår som hålls hemma hos Victor,
det blir en liten tillställning - precis som vi vill ha det.
Matilda, Filippa, Kim, Vicke och jag,
3-rätters, skumpa och massa annat gott!



RSS 2.0