Me like!

Hej hopp!
Drack vin igår, dock inte så mycket, och va hemma redan 2.
Vaknade från sjuka drömmar klockan åtta imorse..
Hade så ont i magen och sprang på toa flera gånger.
Haha, smickrande?!
Men ni vet hur min mage är..
Gick upp, började jobba 10,
smög som fan, tänkte att det ju ändå är lördag så tildis kan få sova.
Gick på toa ännu ett par gånger och hade megakramper.
Ringde till jobb och fick komma 12 ist.
Halv 11 ringer det som fan på dörren,
typ 10-20 ggr och knackar.
Blev skiträdd, och in stormade hennes mamma..
Det var tydligen FREDAG och mathilda började jobba 8..
Ooops! Rejäl försovning det där!
Fick lite skit för att jag inte väckt henne,
men vafan, jag trodde ju det var lördag.
Helt lost in space!

Pratade precis med chefen och fick komma 17 ist, skönt,
med tanke på att jag inte är så sugen på att springa på toa på jobb..
Ska ner på fellini och käka vid tre med sofia,
måste ju ha mat i mig,
och i denna kylen kan man inte räkna med att det finns nåt :P
Borde kanske gå och handla?

14 dagar tills jag får min lägenhet :D wii!
(då kan hon inte skylla på mig om hon försover sig)

2012

Berätta gärna för mig att jag är seg.
Men jag såg 2012 för första gången idag..
Har inte haft tid att se den innan..
Tyckte väl den va sådär, väldigt amerikansk..

Nu ska jag packelipacka för en karnevalshelg i lund!
High heels, CHECK! (när jag inte jobbar..)

Nu så..

Har jag varit onödig igen..
Har uppdaterat headern på bloggen,
men inte skrivit nånting.
Dumma, dumma Emma!

Jobbade idag, som alla andra dagar.
Jag ber om ursäkt att jag inte hör av mig.
Men det är sjukt mycket just nu..
Och jag är aldrig i landskrona,
hinner inte!
Kollar på mobilen nångång mellan rusningarna,
tänker att jag ska svara sen.
Sen glömmer jag..
Åter igen, dumma Emma!!
Helgen kommer bli kaos,
räknar inte med mycket kontakt med omvärlden..




Titta förbi vetja, med såhär fin reklam kan väl ingen banga? ;)
Dessutom får ni se mig slita röven av mig,
supa er nästan hur fulla ni vill,
kolla på alla snygga tjejer och killar som är lika fulla,
dansa till underbara djs och 
tappa hur många glas ni vill (vi har plast)..
Men kom i tid, det kommer va fullsmockat!

Puss och kram!

Hej!

Jag borde blogga..
Men det är mycket man borde,
skulle gjort och måste göra.
Har inte tid just nu..
Finns mycket jag skulle vilja skriva.
Men bloggen får inte plats i mitt liv just nu..

På återseende,
ska försöka skriva imorgon..
Kika in då istället,
men lovar inget så bli inte sura om där inte finns något!

Puss och kram!

20tals-fest!

Kom nyss på att jag ju faktiskt ska till götet på onsdag..
Den här fina tjejen jag pussas med har 20års-fest!
Kom på en sak till, det är en 20tals-tema..
Det enda jag vet om 20-talet är. Hm? Ingenting :P
Googlade lite bilder precis, det kan bli skoj..
Fick fram hattar, fjädrar, långa handskar, rött läppstift osv.
Imorgon ska jag secondhand-shoppa innan jobb!!



Måste förresten säga hjärtligt tack till alla er 
som någon gång rört och gjort nåt med mitt hår.
Det är inte det lättaste håret att greja med.
Blev en panikklippning av topparna med trimmern (som vanligt)
och nu är man mörk och fin igen..
Blev ganska så mycket mörkt, men aja, mörkt är hett :D

Enkelhet och självklarhet

Jag snor den rubriken rakt av!

En del människor borde inte få finnas,
men det är en annan femma.
Idag har jag fixat lägenhet i lund,
över sommaren dock, men det passar mig perfe!
Pallar inte va bunden till nåt, vet liksom inte vad man vill till hösten..
Så nu slipper ni mig kära la,
kommer iofs inte ge upp helt, cement och karnevalen är ett måste!
Linn och emma i kubben kan inte heller gå fel..
Svinteam!

Jag orkar bara inte med folk som är sura hela tiden.
Och dessutom inte nämner det,
utan bara skiter i och svara och höra av sig..
Är det nåt så säg det då istället!

Är hemma ikväll,
tänkte färga håret såhär mitt i natten..
Mamma tycker jag är galen,
men man får passa på när man har tid och är hemma.
Mörkt blir det, det har fått flest röster.
Dock lite ljusare än vanligt,
och kankse lite rödare?
Oavsätt, så ska den här extrema utväxten bort iaf!

Bjuder på lite Stockholms-bilder

misse!

Jag saknar vissa väldigt mycket!
Men ni har varandra, och jag har mig själv.
Sitter hos mathilda, hon nannar, det ska jag också snart.

Har blivit till typ tredje världskriget här i lund.
ALLA vet om denna lilla, hm? missen/pinsamheten.
Och folk är inte sena med att skämta om det..
Men det är väl sånt man får ta när man är klantig.
Jag dissar faktiskt till och med mig själv.
Man kanske skulle sluta dricka?

Imorgon ska jag dammsuga här hemma,
sen ska jag träna, duscha och lite så.
När tilda kommer hem ska hon följa med och kolla på en lägenhet :)
Hoppas, hoppas!
Kan ju inte bo här forever liksom :P

stockhooolm

Vaknade precis av att mamma stod bredvid sängen..
Hon frågade om jag ville med till familia,
och visst ville jag det, men känner att pengarna är ganska slut efter stockholm..
På tal om stockholm, vill nu höra lite?
Klart ni vill, ska försöka sammanfatta det ganska kort.

Torsdag
Var ute och firade mathildas födelsedag, först på fellini sen myntha.
Trevligt! Gick hem till tilda och sov där. Eller sov och sov.
02.45 kollade jag på klockan en sista gång.
04.00 vaknade jag av att klockan ringde, masade mig upp efter 2 snoozningar.
04.50 var jag utanför ellan och 05.00 utanför filippa..
Måste tillägga att det är strongt av mig att ens komma i tid,
nu dessutom så tidigt på morgonen!
Men det var helt enkelt för bra för att vara sant.
Stannade, kissade, köpte dricka, la grejer på taket.
"Tjejer, glöm nu inte ta era grejer"
VEM körde iväg med plånkan på taket?
Emma Dahlgren Svensson såklart!
När vi va i linköping ringer "Kenta" (filippa döpte honom till det)
och sa att han hittat min plånbok med körkort och grejer i.
Jag visste inte att den var borta så jag trodde fan det var ett skämt.
Men han läste upp alla mina kort och beskrev den.
Han var lastbilschaufför och på väg till vimmerby..
Alltså åt helt andra hållet än vad vi skulle.
Men vi fick snällt köra dom där 2 timmarnas omväg till vimmerby,
för att hämta min plånka, dock utan pengar i..
Back on track again..
På nästa mack stod vi och diskuterdae om vi skulle få se några kändisar.
Carro pekar på på en tidning och säger: kanske Darin (uttal som karin).
Jag och fillis bryter ut i garv: ja kankse det, men det där är kevin borg!
Efter några stopp och roligheter va vi framme sthlm efter 11 timmars körning.
Drack lite cider och vin hemma hos katta, på hovstallet, där vi bodde.
Sen taxi ut till globen!
Hade en asball taxichaffis, som utbröt : you fucking wanksta..
Ellan: han är nog från storbrittannien.
Emma: är du från england?
Chaffis: aa
Emma: vi är från skåne
Chaffis: neej? det menar du inte?
Haha!
Gaga var sjukligt bra, och jag ångrar det inte en sekund!
Blev donkan och lite span på några uteställen för mig och ellan.
Gästlistor överallt, så vi försökte inte ens.
Dom andra hade dratt hem så vi lunkade också hem.

Lördag blev det fika och shopping..
Cajsa förstörde hela 7elevens datorsystem,
men jag fick inte mobbas, för jag hade ändå lagt plånkan på taket.
Vid 5 körde vi från katta..
På väg ut på motorvägen möttes vi av sisådär 10 pikebussar.
Och väl längre fram ännu fler poliser, hästar, hjälmar, pistoler och grejer.
Tydligen va de karneval/demostration i stan.
Såklart när vi skulle köra.
Halv 7 va vi ute på motorvägen, ville bara hem.
Carro blev kissig, hittade ingen mack så stannade i väggrenen..
På med varningsblinkersen, alla utom fillis satte sig i diket och kissade.
Körde igen efter mycket tjat från ellan att detta minsann var mycket olagligt..
Stannade på en mack för att tanka, köpte lite mat och så.
Och sen fortsatte jag köra, va så pigg och ville bara hem..
Alla satt och snackade och sjöng på vägen hem,
så det var lätt att hålla sig vaken.
Efter 5.5 timme var vi hemma i landskrona,
gjorde vid oss snabbt och sen ner till stan..
Va hemma runt halv 3 och deckade framför datorn..

Har säkert glömt hur mycket som helst,
men allt som allt var det en sjukt rolig resa till huvudstaden!
Antal omkörda lastilar på vägen hem: 15
Antal kändisar: 5 (paradise-catja, laila bagge, danny & mattias, lady gaga)
Antal klantigheter: oändligt!
Antal donkan-burgare: 3+2 chickenwings
Antal dumma sms: 0 (tatt bort massa nummer, haha)
Antal foton: 87
Antal filmer 61

Att ni pallar!

Haha!
Det är så skönt att va ifrån landskrona, ni fattar inte..
Håller för tillfället på att leta andrahandskontrakt i lund.
Typ 10 års väntelista på förstahands, siiick!
Tills jag hittar nåt är jag inneboende hos mathilda.

Vecko-update
Måndag - ledig, myskväll med mathilda och alfons (hund)
Tisdag - jobb, sen umgänge med mathilda, 
hon skulle sova så jag gick hem till micke och kolla film vid 23,
vandrade hem till mathilda igen vid 6 efter en enorm deckning..
Onsdag - jobb, sen kom towe, sara, lollo och micke,
drack vin på jobb sen drog vi till båten (prins bernhard) hade väl hyfsat skoj..
Torsdag - blir fika med ellan och emmie nu vid halv 2, vaxa benen,
hem och käka, sen hem till ellan vid 8 och planera stockholm :D
Fredag - köra till estocholmo tiiidigt, se GAGA, sen fest!
Lördag - gröna lund eller shopping, hemfärd vid 5-6,
kanske fest om man inte är helt slutkörd..
Söndag - skulle vilja skriva slappa, men ska jobba :P


OOOOJ vad mycket klockan blev,
ska ta bussen in till stan, min bil står på stationen..
Hoppas den är hel och utan böter, har stått där 4 dygn nu :/

tjaaa!

Det var inte igår!
Jobbat sjukt mycket den senaste tiden, 
41 timmar på 3 dagar och 68 på en vecka är inte dålligt! :P
Har iaf ett underbart jobb, inte bara jobbet heller.
utan allt runtomkring, människorna, lund, osv.
Är välförtjänt ledig idag.
Sov så länge jag ville, och nu vid 5 ska jag ta tåget till lund igen.
Umgås med mathilda och hoppas på en schnygging  ;) hahaha!

Ska uppdatera för er mina vänner,
förlåt jag är dålig!

Det är finito med honom ni vet, haha,
vi är typ inte ens vänner.
Mer ovänner, pikar och är taskiga mot varandra.
Men skit i det, han var ändå inget för mig ^^
Har hittat ett nytt span, eller rättare sagt han har hittat mig.
Haha, nångång ska det väl gå :P

Snart är det GAGA i gloooben :D
Jag har fått ledigt, så ni kan sluta va oroliga!
Jobbar hela veckan sen, så blir svårt att umgås,
men i helgen så jävlar,
mina bästaste tjejer och jag i stockholm kan inte gå fel :)

RSS 2.0