Att man ska behöva!

Jag lever kvar i min lilla bubbla.
Det är skönt att vara ute på landet, hos mamma och pappa.
Julen är över, men det finns ändå nåt slags lugn.
Bara en sådan sak som att det finns mat i kylen,
utan att man behöver gå ut i snön och införskaffa det!
Underbart, och farligt, kommer antagligen rulla fram snart..

Och sen har vi nyår,
du fruktade, överskattade och underbara högtid.
Jag är ungefär lika kluven som Markoolio i låten Millenium 2.
Fast det lutar åt trerätters med tjejerna
och sen får vi se var skumpan för oss!

Vad som händer efter nyår är en annan historia,
som inte ens jag vet slutet på, och knappt ens början heller.
Så det tar vi en annan dag!

Lev som du lärt,
eller lär dig att leva!

Nu var det över!

Jul, jul, strålande jul.
Jag ska kanske börja med att be om ursäkt,
är inne i en filosofisk period där datorn och bloggen inte spelar så stor roll.
Läser och tänker mycket istället.

Har ett nytt favoritcitat, finns på sidan 32 i min "bibel".

"Om du går omkring och lovar bort vad du ännu inte har,
kommer du att tappa viljan att skaffa det"
Paulo Coelho

ut på tur.

Innan ikväll när jag var ute och sprang hände det nåt magiskt.
Jag sprang och var sådär trött ni vet, så man bara vill sluta.
Men jag tänkte att våga nu för he*vete inte stanna.
Seek bromance kom i lurarna, och 3 sekunder efter började det snöa.
Och jag sprang, och sprang men kunde inte förmå mig att sluta.
Det var så vakert!

Haha, lost in space?!



Nu ska jag läsa lite och sen sova gott!

Det enda sanna i ordet omöjligt är möjligt!

Dagens citat!

"Vi kan aldrig döma andras liv,
för varje människa känner endast sin egen smärta och sin egen uppgivenhet.
Det är en sak att känna att du är på rätt väg,
men det är en helt annan sak att tro att din väg är det enda rätta"
- Paulo Coelho

Dessa söndagar!

Antalet läsare går alltid upp på söndagar,
antar att det är för att folk är slöa och ligger hemma.

Jag vill skriva jättemycket egentligen men har ingen ro.
Är på skrivhumör utan dess like,
men jag får liksom inte ut det.
Att skriva brukar annars vara det bästa sättet för mig att få ut allt.
Få bli ett word-dokument som sedan åker i papperskorgen,
som sedan töms, och så är det borta fortare än det kom dit!
Känns bra att skriva ner dumma tankar och sedan radera!
Jag ska förstås jobba mer på att bli av med det helt,
och börja att alltid försöka tänka positivt på saker.
Men jag håller fortfarande på att konvertera,
så ibland dyker de tankarna fortfarande upp.

Har haft en extremt bra helg,
inget speciellt eller så, mår bara allmänt bra!

Läser för tillfället Åsa Larssons bok Tills dess din vrede upphör,
och den är bra, fastnade med den i badet i ungefär 3 timmar innan.
Så nu tänker jag sätta på filmen Solstorm,
sluta skriva, stänga av datorn och bädda ner mig!


Det enda som kan göra drömmen omöjlig
är rädslan att misslyckas!
RSS 2.0