hybris

Ikväll har jag HYBRIS,
ikväll är jag bäst,
ikväll är jag snyggast,
och ikväll har jag roligast!



Mallan, Matilda och jag

skåne

Hockey är underskattat,
tror jag ska skaffa mig ett säsångskort till färjestad.
(lugn, hejar fortf på rögle, har bara inte dom i närheten)


Ikväll har jag hemlängtan på riktigt.
Det är första gången sedan jag flyttade.
Inte så att jag vill åka hem.
Mer att jag saknar alla vänner,
och till och med kanske en utekväll i landskrona.
Fast iofs, nu finns ju inte inferno mer.. Ledsen tjej!

Nu ska jag hänga med matilda och mallan,
vi ska dricka rosé och minttu.
Sen ska vi på Daniel Adams Ray på tempel!
Hoppas på att kunna supa bort min hemlängtan..

Dom säger:
Keep your friends close,
but your enemies closer.
Jag säger:
Håll dina vänner nära,
och ha inga ovänner!

Peace out!

konservburk pt. 2

Vet inte riktigt vad jag vill få ut av att sitta här och skriva mitt i natten.

Kan säga att Karlstad har fått mig att bli positivare.
Och inte bara Karlstad, utan mest jobbet och folket.
Jag har utvecklats något kopiöst som människa,
jag känner det både i kropp och själ.
Jag tar mer ansvar, och tänker faktiskt mer på andra nu.
Jag tar mig tid att göra saker som jag för en månad sen bara struntat i.
Och jag mår extremt bra, både psykiskt och fysiskt.
Trots min ständiga förkylning och lite skavanker här och var,
så vill jag inte gnälla, jag orkar inte gnälla.

Idag känner jag mig som en konservburk,
fast med innehåll och etikett,
stående högst upp på hyllan på ica,
och som alla vill ha sig med hem!

hej söndag!



Såhär kul kan man ha en söndag med världens bästa sambosar.
Kimse aka Smulan har loppor, och kliar,
Masse kissar på sig och ligger kvar i sängen,
och jag, ja, jag bara skrattar!

"jag vill också ha goodijs"

Nu ska iaf jag sova, 
har en svag misstanke om att alla skrattanfall är ett resultat av övertrötthet!

konservburk!

Trött på folk som utger sig för att bry sig,
men senare visar sig från sin rätta sida.
Ligger just nu med en klump i magen och tankar som snurrar!
Jag säger som en kär vän:
Jag känner mig som en tom konservburk,
efter att någon har slafsat i sig dess innehåll,
slitit av dess etikett och tanklöst kastat bort den.
I kylan, i regnet, i blåsten.
Tom och utan något som gör den speciell.

Sluta tjafsa och börja bry er om folk på riktigt!
(inte bara för det gynner er själv)

sådärja!

Efter en timme och några svordomar än den nu klar,
och efter ytterligare en halvtimme, halvfull med kläder :)



Jag har också hunnit med att diska,
plocka undan, bada skumbad ocha laga mat.
Köttfärssås till en hel armé blev det,
och efter allt smakprovande är jag inte längre hungrig.
Mallan kommer hit också, så hon får äta mitt :)



Nu blir det mat, one three hill och kanske till och med lite glass ikväll!

Pusse

sjuk!

Då var man sjuk i vanlig ordning.
Jag tar inte den såkallade "kvalsterallergin" på riktigt allvar,
och blir nog därför aldrig frisk ifrån min ständiga hosta och förkylning.
Men jag tror fortfarande starkt på att "kvalsterallergin" bara
är ett sätt för läkaren att slippa göra undersökningar.
Hallååå spara pengar!

När man är sjuk blir man rastlös,
efter en hel dag i sängen finns det inget som lockar mer än att springa.
Men när man reser sig upp, påminns man av huvudvärken och allt det andra.
Som tur är har vår fina klädställning kommit.
Så jag tänkte ägna resten av dagen till att försöka få ihop den,
och sen fylla den med kläderna som ligger i högar på golvet.
No moore floor!

söndagsångest!

Har haft en helt underbar helg!
Synd bara att det ska gå så jäkla fort.
Har lite smått söndagsångest,
men man ska inte gnälla.

Får bli ett kort men precist inlägg,
för nu ska jag återgå till One three hill.

Ska bara nämna att det nu är 3 tv-grabbar,
vad händer liksom?!
Alla spelar in tv utom jag, jag är fast!

miss u like hell!

Lediiiiiga!!

Skönt som saaatan att vara lediga!
Bortsett från att vi va uppe 7 imorse och tvättade!
Och städade gjorde vi också,
så nu skiner lägenheten mer än mormors guld. Typ!
Vid fyra var vi klara,
och då somnade vi gott!
Hämtade viktor vid tåget vid sex,
och nu lagar han mat, och vi dricker vin :)

Tonight's gonna be a good night!



Masse i vår enorma tvätthög.
2 veckor, 3 pers, 2 maskiner och 5 timmars tvättid går inte ihop!
Kommer en bild till sen,
ska bara få in den i datorn.
En annan har ju gjort av med både laddare och plånbok förra helgen.
Dunderfylla, jaaadå!

Visdomsord!

Din verklighet liknar inte någon annans verklighet.
Och det är bara du som bestämmer vad som ska finnas i den!

Nu ska jag vara glad resten av veckan,
och bara göra vad som faller mig i smaken!

Peace, love and understanding!

Kärlek

Ikväll var jag ute och gick/sprang som vanligt.
Det snöar i karlstad, det är mysigt!
 På vägen hem kom "flickan i det blå" på mp3n.
Då gick jag in på kyrkogården, och strosade runt och kollade på alla gravar.
Vissa var där tända ljus vid, och vissa var igenväxta.
Precis som det brukar va på en kyrkogård.
Det fick mig att tänka tillbaka på Norge-tiden. Och min vinter där.
Nästan varje dag när jag gick hem från jobb svängde jag inom kyrkogården.
Lyssnade på några låtar och bara filosoferade.
Det är så rofyllt, jag tycker om kyrkogårdar.
Och trots att jag egentligen tycker det är lite läskigt såhär på kvällen,
så har jag lyckats att vända det till nåt positivt.
Tyck detta är konstigt om ni vill, men kyrkogården är nog min bästa tänkarplats!

Och från det ena till det andra
så vill jag bara få fram hur mycket jag uppskattar mina vänner och min familj!
Ni är det viktigaste och bästa jag har!
Förlåt för att jag är dålig på att visa det ibland, men jag vet att ni vet ändå!
Stor kärlek till er!
Och för dagen, ännu mer kärlek till Carro och Ellan!
Ni är mina klippor jag vet att jag alltid kan luta mig mot!
Jag älskar er!
RSS 2.0