Varmt as hell!

Det dar jag sa om att va nykter,
och att de inte dricker sprit har var en STOR logn.
De dricker mest hela tiden,
och de har en lokaldryck som heter arrak.
Det ar effektivt och billigt, men ganska ackligt.
Lyckligtvis hittade vi apple-arrak inne i stan
den smakar precis som appel-vodka.
Och gissa vad den kostade? - 40 kr for en 70a, 34%.
Vi ska ha barbecue-party och dricka arrak ikvall.
Sa av 4 dagar har, har vi druckit 2. Haha, kaos!

Volontärarbete!

Här skriver jag lite roliga saker som händer,
de galna, de dumma och om det händer något som inte mormor och farmor får se ;)

Vill ni läsa det mer informativa,
hur jag har det och vad jag gör om dagarna,
rekommenderar jag min resedagbok:


http://www.resdagboken.se/Web/Apps/Trip/TripPresentation.aspx?id=145&epslanguage=sv&tid=419505


Ses om några månader,
keep up the good reeding!

2 dagar kvar!

Och det känns ofattbart!
På lördag åker jag till Sri lanka,
och kommer inte hem förrän i slutet av maj.
Hoppas på att ta med vädret hem!

Sitter just nu och pratar med min favvo-caroline,
som befinner sig i Thailand,
dom har 2 veckor kvar.
Det är lite jobbigt att vi ska va ifrån varandra så länge.
3 månader ungefär,
har nog aldrig hänt.
Och man kan inte prata i tele heller,
för det blir nog för dyrt.

Funderar på att skaffa mig skype,
lite dåligt med internet där nere.
Men på vissa ställen kanske det går.



<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Afterski!

Fy för fulla muggar vad kul det va.
Kom ner till tycho 10.30, först såklart.
Byggde backe och drack cider.

Slänger in några bilder så kan ni ju fantisera själv.
Tänk hög musik, uteservering och sprit.





Fölsedaaag!

Och här ska det bakas minsann!
Lailas mörka chokladkaka står på schemat.
ASgod, och om ni inte gjort den förr måste ni testa!
Kan slänga upp receptet om ni vill?

Släkten kommer ikväll, och masse förstås.
Sen får vi se vart det bär.
Kanske dricker lite vin och går ut en runda,
känner jag mig själv rätt blir det nog så :)

Du är min hjälte för du vågar vara rak,
du är min hjälte för du är precis så svag som jag,
du säger att saknad kan man lära sig att leva med ibland,
och jag behöver dig igen, igen, igen!


Det är ingen vanlig dag,
för det är Emmas födelsedag,
hurra, hurra, hurra!

Vänner.

Hur vet man när det är dax?
Aldrig säger vissa, vet inte säger vissa.
Jag är iaf väldigt nära gränsen nu.
Men det är mot mina principer,
mot allt jag faktiskt tror på.
Man ska inte behöva gallra bland sina vänner,
man ska inte behöva välja bort någon sådär.

Jag mår riktigt dåligt idag,
jag vet varken ut eller in,
och jag känner mig så jäkla övergiven.

Men man får väl vara glad för dom vännerna man faktiskt har.
Ska försöka se vilka det är,
och hålla fast vid er lite bättre.

Sötnos!

Baby väckte mig halv åtta imorse med sin viftande svans.
Hon är helt tosig, bara man tittar på henne blir hon typ gladast i världen!

Gick en lång runda i skogen,
och hon är extremt duktig på att vara lös.

Lilla snuttan!



Blir tjejmiddag hos Kajsa, sen får vi se var vinet tar oss.
Först blir det powernap om man ska orka med natten,
har ju faktiskt lovat att gå all in :)
Sen hem till Emmie och dricka lite vin innan middagen :)

PUSSS

Shopping!

I torsdags var jag, mamma och mormor i Lund.
Blir alltid massa shopping när man är med dom 2.
Och det bästa är att man inte behöver batala själv ;)
Fikade först, sen gick vi några timmar och sen åt vi middag.
Har inte varit i Lund på ett tag,
och till min STORA besvikelse har om stängt ner Fellini.
Så många minnen, så god mat, och bästa personalen!

Köpte mest till resan, sånt man behöver,
vill ni se? :)

















Ursäkta kvallen, iphone.
Kommer fler bilder från själva dagen,
men dom är på mammas kamera.

Cool katt

Jag kan va cool, ball och allt det där om ni vill.
Men just nu känner jag mig bara mesig och töntig.
Eller nej, det är inte helt sant,
jag är i alla fall en snyggt mesig tönt.




Tackar linn för att hon fått mig att känna mig sund,
genom världens kanske flottigaste blogg!
http://www.grilledcheesesocial.com

18 days!

You might just drop dead gorgeous,
cuz I have nothing left for you.
No fake smiles, no lies, no fights and no cries!

18 dagar kvar till värmen,
18 dagar kvar till jag får stryka en punkt på min livsönskningslista,
18 dagar kvar till ensamhet,
18 dagar kvar till Sri Lanka.

Då blir det lite lugn och ro här hemma ett tag,
men just som ni börjat vänja er utan mig,
kommer jag tillbaka med min kaos,
just like I use to, like I'm supposed to!
RSS 2.0