TTT

Gårdagen var galen.
Nästan till och med för galen för att heta emma.
Trillar man inne på tycho har det gått för långt.
Men vi skyller på att där va halt, eller hur carro? :)
Fick näseblod också och sprang runt med en tuss i näsan. haha.
Vill inte ens titta på kameran, ingen aning vad där finns.
Vet iaf att jag har en bula i bakhuvet, hela benet fullt med blåmärke och fullt med sår på handen.
Vodkashottar, och andra shottar är inget för mig.
Blev en titt på tages, och även på tages toa ;)
En riktig TTT igår alltså tjejer!

Gör vi om detta ikväll är frågan.
Det gör vi säkert inte, men vindrickande blir det.
Fast börjar man med vin brukar det avslutas med nåt annat.
Är sjukt glad att jag har min sambo iaf!
Vi får helt enkelt se var vinert bär en :D

Tjolahopp!

paradise city

ikväll?

ska sluta säga att jag ska ha vita helger,
jag håller det aldrig ändå!

Idag var jag på 2 jobbintervjuer och fick båda (?)
Nu ska jag bara bestämma mig..
Ska förmodligen upp till sthlm på måndag på gruppmöte osv.
Om jag inte bestämmer mig för det andra jobbet då..
ÅH, från inget till två, jobbigt!!!

Ikväll blir det firande med vin hemma hos caroline,
sen utgång, lönehelg och allt för dom som har jobb ;)
Ses i vimlet folkens!

detta är en hyllning

till Caroline Kamph!
du är en fin vän!

Är hemma nu, hemma hos klara och ska kolla på film.
Åt på baslika, röd curry-gryta, och ja fy fan vad de känns i magen nu.
Haha, sen godis på det.
Imorgon börjar jag på tobbes diet, och ska verkligen hålla den.
Ska dricka när matte kommer hem, och på min 20års-fest,
sen får det räcka!

Nu ska vi mysa ner oss i klaras säng till filmen Prinsessa.

What's the story morning glory?

Nu blir det en sista tur i staden med moa,
sen 12.40 går pemses buss till flygplatsen.
Är faktiskt ledsen, tro det eller ej.
Nu är det på riktigt, nu finns det ingen återvändo, nu lämnar jag norge.

Puss och kram vi syns på stan ikväll

last night in norway

at least for now


Sista natten i stavanger..
Nu checkar alla frisörtjejerna ut från mellomgata 6,
men vi planerar en roadtrip i min fina audi-bil närmare sommaren :)
Johan, joel och tjejerna där uppe bor ju trots allt kvar.
Ska sova så gott som man bara kan göra här uppe!
Har kommit på nu att vi faktiskt har det jävligt bra.
Eller har haft det jävligt bra här uppe.
Men det är alltid lätt att gnälla innan man provat på värre.
Har fått mig en ordentlig tankeställare i alla fall.
Och ska verkligen inte stampa så som jag gjort de senaste 2 månaderna.
Imorgon börjar ett nytt äventyr,
med risk för att säga för mycket,
så bär det kanske av till warszawa, who knows? ;)

Godnatt!

jobbsökande

Nu är jag trött på det här.
Har fått rakt i fejjan att jag har ett jobb.
Men har inte hört av chefen på 3 veckor?!
Sökte därför 15 jobb idag, får se om man får svar från någon,
där är ett jag VERKLIGEN vill ha, för då slipper jag äckel-la!

Tack för mig, kul att ni är intresserade av mitt liv.

hejhopp

Jag är trött, inte bara sömnig, utan trött på allt.
Att man inte ens kan åka bort EN helg utan att det blir klabb..


Gårdagen blev iaf väldigt lyckad.
Alla var fulla och glada och här var väldigt mycket folk.
Något som vi fått erfara idag med burkar, flaskor och klibbiga golv.
Hade iaf jättekul, och tackar och bugar för en trevlig kväll!
Polisen kom vid 3 och såklart öppnade jag,
svarade att vi minsann inte hade ringt och att det nog var grannen.
Så dom gick snällt igen, mespoliser :D

Jag lagade precis ägg och bacon mackor till hela hushållet,
och bacon är minsann jävligt underskattat.
Nu är det dax för den 4e filmen för idag

uppdate!

Igår var jag nere på salongen,
kändes konstigt samtidigt som de kändes normalt.
Eftersom min salong ligger på ett köpcentrum,
var jag och jannie tvungna att kolla om de fått in nåt nytt i butikerna.
Och självklart hade dom det.
Och självklart blev det en del shopping.
Skoaffärerna vågade jag inte gå in i, vet att jag inte behöver fler.
Efter shoppingturen gick vi hem till jannie.
Snackade, mös, somnade på soffan och åt tacos.
Visste att moa skulle sakna mig i sängen,
så jag åkte hem och vi gick och la oss..
Med varsen dator i knäet gjorde vi party-spellistor på spotyfi.
För ikväll blir det fest här på mellomgata.
Eftersom både moa och frida också ska hem blir det avskedsfest..
Inga frisörtjejer kvar nu, hur ska dom klara sig?
Åter till festen, är sjukt på g och det ska bli himla skoj!

Ikväll tar vi stavanger med storm, dunder och brak och vodkafylla..

så att säga

Vaknade för ett tag sen,
åt upp alla (2) äggen som fanns kvar,
så ska snart pallra mig ner och köpa nya.
Saknar det här med att bo i kollektiv,
då måste man verkligen köpa grejer om man tar slut på dom,
annars blir det liv :P
Vårt tjejkollektiv har dock blivit lite rubbat,
när numera johan har tatt över min säng,
och joel är här förjämnan..
Så nu är hela mitt gamla rum fullt av killstuff.
Men det är väl mysigt det med ;)

Ska hoppa in i duschen nu,
sen ska jag ner till salongen och hälsa på :)
Måste verkligen vaxa och färga ögonbrynen,
kanske slänger i ett nytt hål i örat med :P

Off we go!

sådärja

Efter många om och men, ett missat flyg pga ett försenat flyg
och ytterligare ett försenat flyg, ligger jag nu i sängen på mellomgata 6, stavanger, norge.
Känns inte ens som man har varit borta,
så naturligt att ligga här i sängen med mois bredvid sig..

Imorgon blir det en runda ut till jobb och hälsa på tjejerna,
på lördag blir det FEST
Sen ser vi var vinden bär mig..

Saknar inte landskrona, otroligt skönt detta!

det är så det ska vara

Drack gammal mjölk till frukost, såg jag efter att jag druckit upp den.
Kanske inte det smartaste när man ska sitta på tåg och flyg hela dagen.
Nu måste jag verkligen packa, annars går det åt helvete här.
Detta är inte mina starka sidor, packning och tidspress.
Men det är bara att bita ihopa.
Jag klarar detta, one last time!

Kent-nostalgi

Benen bär inte längre min kropp, stå ut med mig, jag behöver dig! Den här känslan som jag har, är inte min. Den blev kvar, är den din? Den smakar som du. Det är tårar. Snälla du förlåt mig, jag glömde vem jag var. Snälla sluta lyssna, glöm allt jag sa, jag mår bra, du måste lämna mig ifred! Du hatar fantasier, du är bunden vid logik, tyst, var tyst, hör du? Det är nästan som musik. Så vackert, slutar andas, glömmer var jag är. Jag bara blundar, lyssnar, njuter av min värld. När jag faller, orkar du för två? När idag blir igår, kommer du att älska mig då?
Håll ut, jag behöver dig! Det är något som är fel, men så känner jag jämt. Iskallt och menlöst. Det är bara minnen för livet och du tar allting för givet. Stanna hos mig, du är allt jag har. Jag gråter nu, släck mitt ljus. Då kommer känslan, är jag den enda som aldrig förstår? Mitt land är ditt land, allt är fritt. Min dröm är din. Sänk mitt hjärta som en sten, ge mig en käftsmäll, jag är feg. Som om jag bryr mig! Ta ditt förnuft till fånga, gör ett försök. Jag fick chansen, du gav mig chansen, men nu är det försent. Du gör mig lugn. Du är nästan perfekt. Om jag förlorar dig, så förlorar jag synen. Om Jag förlorar dig, då har jag ingenting kvar. Förlåt mig men du är allt jag har!

tankar pt.3

Jag orkar inte längre med tankarna som ständigt surrar runt i huvet.
Dom gör mig konstig och tyst, jag lever numera i min egna lilla värld, med mina tankar.
Jag har alltid tänkt mycket, men nu är det extremt.
Oftast på sådant som inte ens är värt att lägga energi på!
Jag hillar in mig själv i overkliga tankar om saker som inte finns, och aldrig kommer att finnas.
Sånt som inte hänt och aldrig kommer att hända.
Sånt som inte är bra, och sånt som jag inte vill, men ibland vill jag.
Ska jag säga det, eller ska jag inte göra det?
Ska jag bara låta det vara, eller ska jag sluta?
Jag är inne i en tankeperiod helt enkelt, frågar du vissa av mina vänner har jag varit det alltid.
Men som sagt, nu är det extremt.

förbannad räcker inte

för att beskriva hur arg jag är..
STOR buckla i min bil, idiotjävel!!!!
Vill inte ens titta på den, blir ledsen bara jag ser den.
Min älskade bil, inte ens en vecka fick jag ha den innan nån skulle förstöra den..

Nu ska jag och caroline till gymmet och bli av med lite fett..
Kan behövas efter denna helgen!

jag mår bra, du måste lämna mig ifred!

Måste bara säga att gårdagen var riktigt rolig.
Började med träning, solning, duschning och vidgjörning
(finns dessa orden ens i ing-form?) skitsamma!
Stack ner på tycho och åt och drack vin.
Drack lite mer vin för att sen gå över på groggen.
Träffade bern + 2 trevliga killar och hann även med en vi gratulerar..
Blev sådär lagom helpackad och körde en runda på inferno..
Fick in en KajsaPorr-drink, väldigt speciell (stor shot i grogglas)
Vill ni ha den gå till benny och be om en KajsaPorr :P
Eftersom där knappt var nåt folk ute bestämde vi oss för att gå på efterfest.
Men sen blev det klabb och vi vinkade hem grabbarna.
Så jag, cajsa och carro åkte hem till carro..
Blev pyamasparty tills sussi blev förbannad.
Haha, hon spelade sedan hits for kids hela natten för att störa oss.
Men vi kunde sova ändå :P



Nu klockan fyra blir det kalas här hemma.
Lilla pappsen fyller år imorgon, men då ska dom till london.
Ff hos mig tills på torsdag ;)
Sen ikväll blir det 20års-fest för klara,
ska hem till cajsa först med jennie, och sen dit..
Tror det kommer bli riktigt skoj och jag är megataggad..

Nu måste jag verkligen skölja av min färg i håret.
Har suttit i en timme nu..
Men eftersom emmse bara använder frisörfärg ;) så gör det inte så mycket..

Pusspuss!

att du bara kan...

En sak har jag i alla fall kommit underfund med för länge sen.
Det finns alltid personer i ens närhet som vill förstöra.
Folk som inte har någon som helst sympati för någon annan än sig själv.
Jag är sjukt trött på dessa så kallade "vänner" nu..
Det känns som om dom finns där för att trycka ner en.
Är man ledsen, ska dom göra det värre,
är man glad, hittar dom alltid något att klaga på.
Lycklig? Ja men då hittar dom på en lögn så att man blir ledsen.
Ledsen? Ja men då gör dom det värre.
Jag förstår inte varför man inte tänker längre, 
på hur folk i sin omgivning mår och kommer att må efteråt.
Varför man berättar saker som inte borde berättas,
och hur man kan snacka bakom ryggen på sin "bästa vän"

Jag tror att alla har minst en sånhär person i sitt liv.
Min undran är då varför man vill ha den kvar?
Varför väljer man inte bara bort sådana "vänner"?
Och varför är denna personen egentligen som den är?
Är det som alla säger: att den har sjukt dåligt självförtroende,
mår dåligt i sig själv och känner sig bättre av att trycka ner andra?

Oavsätt grunden, så ska fan inte jag gå och må dåligt för att inte du kan må bra!

fan..

Hur kan man sjunka från toppen till botten så fort?!
Genom att se en människas huvud försvann hela mitt fina humör.
Facebook är förjävligt, det borde förbjudas..
Ändå är man där inne var och varannan dag.
I kina är facebook bannlyst,
jag vet inte om det är kinas regering som inte vill att befolkningen ska va ledsen,
om dom vill umgås istället för att snacka på facebook
eller om det är för att servern hade krashat om hela kina skulle bli medlemmar..
Kan diskuteras, det får bli dagens världsproblem.

Har träningsverk i magen, kan knappt hosta..
Synd att jag alltid har hosta då.
Blir iaf träning imorgon klockan 12, see ya!

oh i can't believe it

Idag köpte jag min första bil!!!!!
Eller köpte och köpte, fick nästan hela i 20års present :D
En audi a3 blev det och jag är sjukt glad!
Guldig, haha, bara det bästa till den bästa..
Stereon var dock uttagen, så imorgon ska jag och sab på jakt.
MÅSTE ju ha musik när man kör :)

Nu ska jag fortsätta leta stereo :)

Sleeeeeep weeel för de ska jag, för jag e glad!!!

varför?

Hur kan man om och om igen, göra samma misstag, hela tiden?
Spenderade i stort sätt hela min dag på gymmet,
där slipper man tänka,
bara till att feta musik och springa åtahelvete..
Sen nu när man ligger och ska nanna kommer allt,
det är precis som om man stängt inne det,
sen kommer allt på samma gång liksom..

Min plan imorgon är att gymma..
That's it liksom.

Nej nu får det vara bra för ikväll,
pallar inte mitt hue längre!
Jag är för tillfället sjukt trött på mig själv..

♥ ♥ ♥

Vi människor tänker omkring 65.000 tankar per dygn,
något som jag berättat för er tidigare här i bloggen.
Av dom är 95% samma som man tänkte föregående dygn.
Idag har jag ändrat två tankar som funnits länge.
2 tankar, av 65.000 är ca 0.0003%.
Men dessa tankar har ätit upp mig innifrån,
och jag är därför nöjd med mina 0.0003%

min dag

Började dagen med att vakna av paniks röst:
VAFAN har ni inte kört än för?!!??
Då var klockan halv 8 och lille caroline skulle till skolan.
Jag och filippa sov vidare till elva, åt frukost och begav oss till gymmet.
Tränade, solade och duschade, perfekt start på dagen :)
Gick ner på maddes med skrik och panik,
ville ha en bakad potatis utan potatis men det kostade lika mycket,
så jag tog potatisjävlen ändå.. (skitkolhydrater)
Åkte hem till systrarna och sen kom mamma och hämtade hem mig :)

Har fått uträttat en hel del idag faktiskt.
Det blev en helkväll hemma.
Fixat, trixat och planerat inför min 20års-fest.
Det är en hel månad kvar, men eftersom jag är ganska förvirrad,
är det lika bra att ta tag i det nu.
Har fått en del samtal ringda, rätt (eller rett?) ut lite saker.
Också en del världsproblem har blivit uträttade.
Såsom att exets nya tjej ALDRIG är snygg, oavsätt..
En del klumpar har lättat från mitt hjärta,
och jag saknar carros säng lika mycket som hon saknar mig i den.

Jag tänker fortfarande med hjärnan,
även om detta inte handlar om kärlek får inte hjärtat vara med..
Inte än, inte i detta!
Snart, mycket snart, ska ni veta att jag kommer ta tag i saker.
Jag säger som kate: en trofast vän är mera värd än guld!
Det enda jag väntar på är ytterligare en kniv i ryggen..

sluta

Säger som carro, detta är inte likt mig.
Jag vill inte vara såhär, må såhär.

Har börjat tänka med hjärnan istället för hjärtat,
därför tänker jag ringa två viktiga samtal nu..

längtar

Ligger och kollar på sex and the city the movie,
världens bästa "du är dum i huvet" film!
Skrattar, gråter och blir arg varje gång jag ser den,
och tro mig, jag har sett den många gånger.
Längtar efter tvåan, kommer bli sjukt bra!

Efter filmen ska jag rycka upp mig!! :)

hej göteborg

Eftersom jag inte har något trevligt att dela med mig av
kan jag inte skriva så mycket heller.
Skulle precis kasta mitt tuggummi i papperskorgen en meter bort,
missade såklart,
och efter detta inläggget blir det väl till att gå och ta upp det.

Imorgon drar jag till göteborg, mitt älskade göteborg.
Ska bli skönt att slippa inceststaden ett tag..
Hanna möter upp mig när jag är frammen vid två,
sen blir det hem till henne och göra vid sig, träffa familjen och äta och så.
Saknar min hanna, inte träffat henne sen i somras..
På kvällen blir det inflyttningsfest hos ems, kul ska det bli!

Måste försöka få lite sömn, så jag orkar imorgon..
P-pilla och tuggummiupplockning först..

Btw, jag känner en suris som är för tradig för sitt eget bästa ;)

skrik och panik

Ikväll är ingen bra kväll.
Och vad gör man när man inte mår bra om man heter emma?
Jo man kör på tok för snabbt på motorvägen.
När jag hade kört från erika och kört ellan hem,
körde me, myself and i ut till center cyd och tillbaka.
Lyssnade of course på svinhög musik och sjöng.
Fällde inte en enda tår, är egentligen inte ens ledsen.
Men det är bara ingen bra kväll, okej?

Skickade precis iväg ett mejl också, till en saknad vän!
Vet att han säkert inte vill veta att jag är ledsen,
men var tvungen,
eftersom jag tänker på honom,
och han är den enda jag vill prata med just nu.

Nobody said it was easy, but no one said it would be this hard!

vad hände?!

Gårdagen var en mycket mycket sjuk dag!
Tänker inte gå närmare in på det, och det handlar inte om snöstormen.
C och E har en hemlis, om man säger så ;)

Hinner inte träna idag heller :/ suck
Ska köra till frisörgrossisten i helsingborg nu om ett litet tag.
Sen blir det möte på mitt kanske framtida jobb.
Efter det ska ellans hår bli fint
och sen blir det onsdagsmys.
Fredagsmys i alla ära, men det är bättre såhär mitt i veckan kan jag tycka :)
Blir god mat och framförallt efterrätten, pannkakor,
har jag och erika tjatat om hur länge som helst..
Så är ni på onsdagsmyshumör, kom till kungsgatan :)

min älskade vän!

Vaknade och hade fått ett riktigt bra mejl :)
Blev så himla glad och svarade direkt, kan va lite kass på sånt..
Men när människan är på andra sidan jorden vill man svara snabbt.
Uppdate för alla er som inte fått mejl,
26 grader klockan åtta på kvällen,
lämnade dubai i lördags, framme i singapore till helgen.
Fått ändring i rutten, ska nu inom vietnam :/
Har sett delfiner och tagit första doppet i poolen..
Sen resten va privat ;)

Min hosta vägrar ge med sig, men jag vägrar sitta inne mer nu.
Blir gymmet lite senare, om jag så bara ska gå..
Nu ska jag ringa lite samtal och styra upp min vecka.

Puss påre
RSS 2.0