Tvätt

Jag har tvättat hela dagen, sen 8, och nu ska jag och jobba till 22. Kommer bli en jobbig kväll, förhoppningsvis inte så mycket kunder eftersom de e mitt i månaden. Fast det är väl inget att hoppas på.

Igår var jag och min älskling på bio, vi såg Änglar och Demoner. En rätt så bra film faktiskt, där man inte riktigt kunde förutspå vad som skulle hända sen. Gabi tyckte inte den va så bra, för att man inte vill se den igen. Men man kan ju inte se en mördarfilm igen, man vet ju redan vem som är mördaren.. Några filmer som dock går att se igen är : Forrest gump, Den gröna milen, SATC the movie, och När lammen tystnar och dess efterföljare (trots att man vet vem mördaren är)

Nej nu måste jag få i min mat innan stressen börjar. Puss och kram

Skräp

Jag står och väntar på bussen och blir helt chockad när jag kommer in i busshållplatsen. Det ligger skräp och mög överallt. Trots att det står en papperskorg precis utanför? Nu känner jag mig som en gammal gnällkärring. Haha

Arbetsförlagd utbildning

Ska jag ha nu, som alla andra torsdagar och fradagar..
Det handlar om att man går till sin "arbetsplats", utför alla sysslor som de anställa, men får ingen lön.
Slaveri har vi i klassen börjat kalla de...

Tiden går

Paniken smyger sig på allt mer, vad händer sen? Nu är det bara 4 veckor kvar, sen ligger man här vaken och nervös inför morgondagen. Studenten, då är man vuxen och kan inte längre skylla på skolan. Vet inte hur jag ska bära mig åt för att inte böla ihjäl mig den dagen. Som tur är ska jag göra ögonfransförlängning så jag slipper iaf rinnande mascara. Men jag börjar nästan lipa bara jag tänker på den studentdagen, så jag kan väl redan nu skriva att jag aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv ;)

Jag skulle vilja...

  • våga ta diskussioner som borde tas
  • vara mer principfast
  • ha bättre självdiciplin

Under maj har jag försökt att fixa till alla dessa sakerna, självdiciplinen går det väl sådär med. Jag tränar, men jag käkar fortfarande choklad. Principerna klarar jag rätt bra, men diskussionerna gillar jag inte. Jag tycker inte om att skaffa mig ovänner om jag kan klara mig utan det.

Jag tänkte börja skriva här igen, har varit lite sugen på det ett tag men har varit mycket med skolan..
Idag fick jag reda på en sak som jag inte gärna skulle vilja veta. Personer som kastar sten i glashus vill jag inte ha att göra med, och tänker inte ha att göra med. Jag förstår inte hur man kan kalla en person falsk, när man själv har snokat reda på sakerna i nån annans post ? Det får stå för dig, du finns inte för mig längre..

RSS 2.0