Mörk eller ljus?

Snälla hjälp mig nu!



ELLER

dax igen?

Happy som fan, undrar varför?
Nog för att det öööser ut extremt bra musica ut mina högtalare..
Har precis städat, dammsugit och torkat golv..
Råkade suga upp ett behåband dock,
så fick öppna upp och rota igenom påsen :P
Haha, alltid nåt!
Startat 2 maskiner tvätt och varit duktig som tusan..

Ska sticka ut och springa en runda hade jag tänkt mig,
nu medans det är uppehåll i det förbannade regnandet.
Maybe hoppa lite i vattenpölarna också,
bara för jag är på så underbart humör..
Sen blir det solning, och färgning av hår minsann!

R - my love


Måste bara dela med mig av några fabulous songs från Rihanna,
hela albumet Rated R är grymt bra!
Har lagt ut nån låt innan också, skivan går varm här hemma!










läsk och sockervadd

Jag har återigen fått det bevisat,
jag är för snäll!
Men det är nog bra, eller,
jag får helt enkel göra det till nåt positivt.

Svalde iaf min stolthet idag.
(ligger inne mer en enorm stolthet)
Och det är jag glad att jag gjorde.
Pratade igenom lite saker med än vän,
och kom fram till att det är jobbigt,
MEN att vi vill ha det som vanligt.

Har också fått klagomål på att jag skriver för djupt,
hur man nu kan göra det?
"man blir så nyfiken om vad/vem du menar"
Liiiiite det som är meningen, min image liksom ;P
Haha, idag är en sjuk dag.
Jag är på sjukt humör, vill bara flippa med nån.
Men ingen som är vaken halv 4 en tisdagnatt :( buhu!

Summan av kardemumman blir alltså:
Emma är snäll, stolt och djup!
(plus envis och lite galen kanske)

En söndag utan läsare?

Bara hälften av läsarantalet idag.
Lite konstigt tycker jag, var det så hårt igår?
Tack ni trogna som ändå vatt inne :)

Glöm inte bort att älska varandra,
men glöm inte bort att älska dig själv först..


Nu tänkte jag läsa fram till ett,
sen nanna kudden.
Imorgon blir en riktig fitness-dag.
11 blir det gym med linn och sabina,
sen vilar vi fram till 17.30,
då det är dax för mig och linn att köra ute på friskis.
Blir en bra dag, det känner jag på mig!

Har til 68% bestämt mig för en flytt!
Dårarna får stanna hemma
Tårarna får stanna hemma
Det brinner i mitt hjärta,
Det brinner i min själ!

Keep your friends close, but your enemies closer!!

Snälla!

Ta inte åt dig så jävla mycket,
allt handlar inte om dig!

Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt.
Blev förfest hos simpen,
och eftersom jag bara ätit en halv bulle och en pulverdryck blev jag ganska full..
Men jag hade jätteskoj däruppe iaf,
planerade inte utgång men det blev så ändå.
Hade väl lagom skoj, var arg, inte så lätt då..

Idag ska jag inte göra ett skit,
mer än att titta på wipeout såklart! haha

Ojojooooj!

Gårdagen blev en ganska kaotisk dag..
Va på stan från 11 till 16 ungefär då man tyvärr, plötsligt fick gå..
Hm?
Åkte ner till systemet, sen hem till caroline och hämtade grejer.
Hem till mig, slingade mamma och sen duscha..
Jag och carro blev sisådär 20 minuter sena till linda, fy!
Åt viltgryta, mums, och gino till efterrätt!
Blev en del diskussioner, skratt, musik och skitsnack..

Vid halv elva begav sig 10 glada tjejer till helsingborg.
Blev bowling, cider, shottar, spyor, tjuvning av skor, bråk och skratt.
Och gissa vem som vann HEEELA skiten?
Jo för det gjorde JAG :D
När det var färdigt blev det en del komplikationer,
men det löste sig och vi åkte hem till la..
Gjorde tages i bowlingskor och mådde allmänt skitbra!

Idag är planen:
- åka till linda och hämta cider
- fixa nåt att dricka (försov mig till systemet) haha!
- åka till tycho och hämta skor
- bestämma med folk
- planera kupp med linn
- bli skitfull och ha döskoj!

Nu ska jag hoppa i badet och läsa min bok!
Ringer alla efter det, måste återhämta mig :)

Och förlåt för jag aldrig svarar!!



söta girls på bowlingen


min älskade sambo


fulla och blöta (av regnet)


challan tog 5 shottar på raken och blev lite full


jag och joysan! haha

baby we can do it

Jag har kommit till den där punkten nu.
Då jag försått att du inte är värd en plats i mitt liv.
Ingen av er är det , ni är numera luft!




Igår blev det inget center syd, haha.
Vinet såg för gott ut ;)
Blev en runda på inferno, där ingen annan än jag var dj..
Va hemma vid halv två, efter gott sällskap och goda drinkar.

Sett mig vakna halv åtta?
Så är det när man har en sambo som går i skolan..
Hon slutar dock snart igen, så då blir det frukost och promenix..
Ner i stan på en fika, sen hem och färga mammas hår.
Om jag hinner blir det en tupplur nånstans emallan,
sen är det dax att göra ve sig, återigen..
Känns som om livet är en enda stor vegjörning :P

Ikväll är det dax för 20års-middag hos linda,
vid tio blir det nattbowling på olympia med alla tjejerna..
Sen blir det utgång i kära helsingorg.
Skönt att slippa insceststaden en kväll, haha!
Hittade btw världens mest passande grupp på facebook:
Bästa med Landskrona är om du inte vet va du har gjort vet ALLTID nån annan


Bjuder på en bild från gårdagens bravader!

fint väder


Nu ska jag och ellis ner till havet och mysa.
Kaffe, kaka och skitsnack :)

sweetheart!

Happy in the club with a bottle of red wine
Smiles in our eyes 'cuz we're having a good time
So happy I could die
Be your best friend, yeah I'll love you forever
Up in the clouds, we'll be higher than ever
So happy I could die
And it's alright!!



Slutdiskuterat!

Jag förlorade dig för så länge sedan,
ikväll förlorade du mig!

Det finns inget mer, du har gjort ditt val.
Varken vänskap skratt eller tårar.
Allt är förstört, du har gjort det!
Men det är din förlust, inte min.

Det har varit upp till dig så länge nu.
Men nu tar jag beslutet,
vi måste lämna det ifred!

Orkar inte!

Idag är verkligen ingen bra dag,
vaknade helt svettig och på mega dåligt humör.
Åkte inte in till stan för att gå,
kände att jag behövde sova bort ilskan.
Nu har jag vaknat och är på lika dåligt humör.
Tänkte ta med ipoden ut på en skogspromenad.
Det brukar hjälpa när man vill tänka klart.
Och efter det blir det en solning, det är också avslappnande.
Om inte något av detta hjälper, vet jag iaf en sak som gör det.
Att åka ut till farmor och umgås med alla 5 vovvarna,
som snart blir fler igen för två av dom ska ha valpar igen :)
Och att bli bjuden på farmors mat är inte heller fyskam!

In med en dryck i flabben,
sen blir det powerwalk!

Samvete

Varför i hela fridens namn ska jag ha dåligt samvete,
när det är du som gjort fel?

När jag hoppade ut ur bilen såg jag hur stjärnklart det är ikväll.
Jag tog min jacka och la mig på gräset,
lyssnade på musik och tänkte.
Låg där i ungefär 10 minuter..
Och hade det inte varit så satans kallt,
hade jag nog somnat där..

EFTERLÄNGTADE sommar kooom!!

Vi välkomnar den med fina kroppar,
och kör både promenader, gym och pulver varje dag!

Men nu måste jag nana,
upp 9 imorgon och ut och få med mina finaste!

spååååra!

Fy farao sikken huvudvärk jag ligger inne med.
Somnade väl halv 5 och vaknade 9, sketapigg.
Men med HUVUDVÄRK till max..
Tryckte in 2 ipren i flabben och sen började jag städa.
Nu har jag hunnit med lite läsning i badet också..
Mycket nöjd med att jag överhuvudtaget är uppe nu..

Har nog träningsverk i ryggen, hanna har i benen :P
Fy fasiken som vi flippade igår på tages,
dansade runt och sa till folk:
"så som du dansar, är inte kul. Gör det gånger 10 så snackar vi" :P
Fick med rätt många, men dom tröttnade efter ett tag.
Men vi kämpade på, och kan nog säga att vi inte låg långt efter svettgubbarna i lökighet i slutet.. Haha!
När klockan va 3 är det första gången på läääänge,
jag velat att dom skulle haft öppet en timme till..
Dansade sista med matte och hade deeptalk på dansgolvet.
(tack för du sa det där om att "folk" bytt ner sig)
Efter en kebab i regnet (fy fan va gott det var)
tog jag, josse, sara och caisa taxi hem till häljarp..

Nu ska jag slänga mig på soffan,
körslaget är på, min bok ligger framme och mitt te är varmt..

Ciao!

när det väl händer..

så älskar jag denna stan..

Idag var det tjejmiddag hos josse som gällde.
Hade mycket trevligt, åt gott, lekte, spelade spel och sjöng singstar.
Åkte in till stan vid tolv, in på tycho såklart.
Försökte mig på det där med sambukan och elden ännu en gång,
klarade inte att sätta eld på flabben idag heller.
Men nästa helg har jag och tomas kommit fram till att jag SKA klara det!
Några drinkar och shottar senare drog vi vidare till tages.
Och nu är jag precis hemkommen från den sjukaste, svettigaste och kanske roligaste tages-natten ever!
Jag och hanna har spårat satan och sjukt skoj har vi haft.
En och annan lapdance hann vi också med ;) hahaha!
Matte, tack för det, tack för kebaben och tack för sista dansen.
Har hittat en ny favvo-fyllemat..
Kebab med bara kött och vitlöksås från falafelvagnen på torget, fint är det ;)

Nu ska jag nanna satan!
Måste städa imorgonbitti efter fredagens bravader här hemma ;)
Mamma och pappa kommer ju hem..
Sen på kvällen ska jag hämta mina svin i hbg, nyss hemkomna från oslo..
Saknade!
Sen blir det pizza och massa skitsnack :)

Här kommer lite smått och gott från fredag och lördag:










me like!

Fickde min nya teflon idag, ska pilla po den imårån.. :D

Kom precis hem från en asmysig kväll med ellan..
Satt på inferno från nio till dom stängde vid ett.
Sen körde jag ellis hem, och i bilen satt vi tills nu..
Vi har inte löst världsproblem, men vi har fått ur oss rätt mycket..
Kom fram till att vi tänker likadant i många situationer,
men att vi aldrig pratat om det förr.

Jag tänker avsluta med att jag ska sluta bry mig så mycket,
det lönar sig helt enkelt inte att gå runt och va arg!
Jag vet var jag har dig nu, that's enough!

Swag up, it's bright, one blade, it's tight
And I smell your cologne in the air

hej och hopp!

Jag är så lycklig så jag skulle kunna springa flera mil på bara glädje.
Iofs tar det dåliga alltid över tillslut, eller in emellan liksom.
Men just nu för ögonblicket är jag jävligt happy!!!!
Och jag ÄLSKAR alex som får mig att känna såhär.
PUSSPUSSPUSS på dig gubben!!!!!

morgonkänslor...

Dessa tankar jag vaknar med varje dag finns inte ens med på världskartan.
Det är sol ute och jag trodde det var det som behövdes,
men tydligen inte, för tankarna och känslorna finns kvar.
Är så trött på att gå upp på morgonen och känna såhär.
Vill inte gå och lägga mig, för jag vet att jag mår ännu sämre när jag vaknar.
JAG ORKAR INTE MER!
Måste, måste, måste få ur mig allt snart,
kommer få utbrott annars, och det är inte kul!
Måste försöka prata om det fast det inte är min grej,
ska verkligen försöka, för min egen skull.


We can still touch the sky
If we crawl
'till we can walk again
And we'll run
Until we're strong enough to jump
And we'll fly
Until there is no end

fuck u!

Jag orkar snart inte mer!
Ska man behöva fly landet för att slippa må skit?
Tydligen!
1 april flyttar jag och moa upp till norge igen,
om allt går enligt planerna då asså.

Då får ni leva ert liv här hemma precis som ni vill,
svik mig, stick knivar i ryggen på mig, ljug för mig,
jag överlever, ni har redan provat allt!

låt klockan bli 17!

Orkar verkligen inte med detta slitjobbet mer :P
Bara sålt ett litet paket idag också.
Iofs vunnit en biobiljett men det hjälper ju inte när man får lönen.

Vill bara klockan ska bli fem så jag kan SNABBA hem..

20 fucking år

Det är minsann inte varje dag man vaknar till tårta på sängen :P
Tänk att man har lyckats hålla sig i livet såhär länge..
Haha, ett under för mig som råkar ut för saker varje dag.
Knack, knack, knack!

Fick mina fösta grattis av fia (telefon) björnis (sms), och caroline (face)
Ni är underbara!

Meen grattis så mycket emma!
Idag är jag glad :)

Nu blir det jobb, för att sen snabba sig hem till landskrona.
Fixa naglarna och så och sen ner på tycho med bästaste!
Blir nog en relativt lugn kväll, jobb imorgon och så.
Men vem vet vad som händer?

Puss på er!

nu ger jag upp

Har sagt i 3 timmar att jag ska gå och lägga mig,
men har haft så mycket att tänka på och göra.
Är strax, alldeles strax klar med musiken till festen på lördag.
Fyller ju 20 och det är ett hejdundrandens galaj på gång!
Har ni nån låt ni absolut vill ha med så säg till :)

Nu är det bara en lek, och lite småfix kvar.
Tackar och bugar för jag har min mamma och min personliga planerare,
utan er hade det varit kaos och jag hade gjort allt i sista minuten..

Nu ska jag iaf sova, är sjukis så ska va hemma från jobb imorgon med.
Ska se till att fixa det sista jag kan till festen utan att flänga rundor.
Ska faktiskt ta tag i att bli svensk medborgare också.
Har inte ens berättat alla historier om mitt medborgarskap,
om läkare, telefoner, försäkring osv jag inte fått iomed att jag är avskriven :P
Men det tar vi en annan dag!
Vet ni vad jag också ska? :)
Till kompetensforum och skriva in mig för att läsa in fler betyg,
för jag har hittat en utbildning jag siktar på till nästa år som jag verkligen vill :D

Egentligen är jag ganska lycklig,
bortsätt från en liten stor grej..

all these tears
they feel like they're the same
just different faces, different names
get me outta here,
I just wanna be happy!

i just can't do this!

with every heartbeat

Where are we?
What the hell is going on?
This can't be happening.


Varför kommer alltid tankarna såhär på natten?
Mår illa, skulle vilja spy, men finns inte nåt mer i magen.
Förstår inte, vet exakt, men förstår fortfarande inte.
Hur, när, varför och hur igen?


Jag och min kära sambo har iaf styrt upp en utmärkt plan:

Emma: Carro, vi MÅSTE resa, måste bort från alla svin

Caroline: Ja, och innan dess ska vi också SVINA, det gör alla andra ju

Emma: hahaha, ja svina är nog vad vi behöver. 
det får bli vårt nya uppdrag, först en höger, sen en vänster sen svina satan!

Caroline: HAHA helt med på de begreppen, TOTALT MED ÄR JAG
jag skiter i allt vad samvete heter, för jag bryr mig inte, de gör inte en jävel heller


jag har hör att du är säker nu

jag vaknar med den tanken varje dag

Idag har varit en rent ut sagt PISSIG dag,
vaknade med ångest som fan, svettig och jävlig.
Kunde inte äta, kunde inte tänka klart.
Jag och caroline la oss i alex säng och lyssna på musik,
kom tårar från 4 ögon och jag är så glad att jag har min sambo!
Tycker verkligen om dig!

Kvällen blev lite bättre och jag lyckades med några skratt..
Imorgon blir det slitjobb och sen förmodligen deck..



denna har du gjort bra håkan, den har hjälp mig många gånger!
iofs betyder bara vissa meningar något för tillfället.

When i think about it i know that i was never held or even cared
The more i think about it the less that i was able to share with you

älskade ängel!

Alex, jag saknar dig min fina vän!
Grät som fan igår och även idag av våra mejl.
Kom hem nu!!!!

Nu ska jag till carro, får fortsätta göra mig vid där.
Vindrickande och massa tjejsnack!
Love it!

Heartbeats

Vet inte riktigt vad jag tänker och tycker just nu.
Vet inte hur jag ska kunna lösa upp alla knutar i mina tankar.
Men tiden läker alla sår, eller hur är det man säger?
(hemskt vad jag blivit vis på sistone)
Visst att jag håller inne mycket, och att det egentligen finns mer att säga,
men som alla vet så lägger jag på fakesmilet och låtsas.
Det som inte dödar mig gör mig starkare!.

Vet i alla fall att jag hade sjukt skoj på tages igår.
Glad att vi körde en spontan TT-kväll igår carro och cajsa.
Har inte haft så roligt på länge, och kors i taket, jag var nästan nykter!

Ikväll blir det vin, eller razz, har inte bestämt mig..
Men kul ska vi ha, som alltid!

I could find a way to make it
don’t hold on too tight
I’ll make it without you tonight

besviken

All the time you were telling me lies
Tonight I’m gonna find a way to make it without you

Jag ska säga nåt klokt istället för att vara arg.
Istället för att snacka om hur folk beter sig och sviker säger jag såhär:
synden straffar alla i slutändan!

Have you ever tried sleeping with a broken heart
Well you can try sleeping in my bed

08.00

Hur många har någongång sett mig uppe nu?
Nyduschad, påklädd och redo för att åka.
Det var nog sen skoltiden, eller högentiden.
Inte ens i norge var jag uppe såhär tidigt :P
Men skönt att få lite rutiner i kroppen igen.

Efter jobb ska jag och fredde ut på shopping i malmö,
och efter malmö ska vi till nova :)
Så blir en heldag för mig, kommer stupa innanför dörren ikväll :P

tomt

Vet varken in eller ut.
Idag är en tänkardag till max!

Jobbet gick iaf bra, var på utbildning hela dagen.
Imorgon kör vi igång på riktigt.
Eget skrivbord, egen dator, egen telefon.
Skönt att det är utanför stan också,
så man kommer iväg från både folk och miljö.


Tell me we both mattet, don't we?

I don’t want to love you in no kind of way

You’re everything I thought you never were
And nothing like I thought you could’ve been!


Gårdagen blev också galen,
full, glad, arg, ledsen och kärleksfull är nog nyckelorden.
Somnade och vaknade upp hos min älskade gabriel.
Min räddare i nöden, min prins på den vita hästen.
Han fick nog höra några fula ord och skitsnack, men det är sånt man får ta.
Fin vän är han iaf, och jag är så glad att jag har honom!

Dagen har spenderats hos klara och sen hos kamphs,
och på tal om kamph, så ska jag slänga iväg ett mejl till alex nu.

Nu måste jag sova,
en annan börjar ju jobba imorgon :D wiiiie



min fina!



And though there are times when I hate you
Cause I can’t erase
The times that you hurt me
And put tears on my face
And even now while I hate you
It pains me to say
I know I’ll be there at the end of the day

RSS 2.0