var och när?

Var och shoppade med baby hela dagen igår, mysigt och väldigt trevligt.
Ska på 25års-party hos Jenny på lördag och temat är "lila" så jag passade på att titta lite efter lila grejer igår.
Och lila kläder fanns det gott om. Gott folk, lila is the new black, indeed. (jag gillar det dock inte)
Hittade iaf en lila klänning som jag tänkte matcha med svarta strumbyxor och skor efter väder, stövlar eller pumps.

Från det ena till det andra...
Idag när jag satt på knutan och tittade på folk i väntan på att mitt tåg skulle komma kom jag underfund med att människor är väldigt speciella, ingen är den andra lik. Mitt i den tanken kom en gammal dam, eller tant, och satte sig bredvid mig. Sen började tanten hosta, och då luktade jag att hon luktade väldigt illa. Så illa att jag inte stod ut, så jag gick därifrån.
Och inte nog med det, när jag väl satte mig på tåget (inne i tystvagnen för att få lite ro) kom en gubbe och satte sig bredvid mig och han luktade så mycket rök att jag knappt trodde det var möjligt. Så jag fick snällt flytta mig igen, sa att jag skulle av på nästa och gick in och satte mig i den vanliga, bullriga vagnen och fick inte alls den ro jag kände att jag behövde.

Det var pretty much min dag, och förrutom det hade vi tekniker i skolan och provade lite balla färger. Färgade fridas mamma brunhårig och det blev verkligen skitfint!!

tåg med sj

I guess att detta är ett bra tillfälle att skriva, när klockan är halv sju på morgonen och du inte sovit en blund pga att varje gång du lägger dig ner får du hostattacker. Och med hostattacker menar jag exakt som det låter, man hostar och hostar tills man får springa in på toaletten och kräkas.
Sitter här och tittar på tv-shop, de är otroligt vad man kan manipulera andra människor till. Jag köpte ett sånt där bälte som skulle träna magen en gång och jag trodde verkligen på att man bara kunde sitta och titta på tv och samtidigt få värsta magmusklerna. I was wrong, eller så använde jag den inte så mycket som man borde ?!
Vakna med the voice är på tvn och jag liksom halvtittar, dom pratar om harry potter.
Har fått strikta order om att jag inte får lägga mig ner förrän min kära pojkvän har vaknat och ska gå upp. Han höll mig sällskap här framför tvn till typ fem. haha cutie!
RSS 2.0