du måste va en katt!?

Jag har hittat min livsglädje igen,
och är faktiskt på de flesta plan nöjd.
I alla fall för tillfället.

Ni har fått läsa mycket skit här,
och ni ska veta att allt inte handlat om samma grej.
Det finns så mycket i mitt liv som varit
rörigt sedan länge.
Och en liten löjlig sak,
kan få bägaren att rinna över hur lätt som helst.
Det var det som hände med mig,
det var en skitsak, det förstår jag nu,
men det var egentligen inte det allt handlade om.

Hade iaf en mysig kväll med Emmie igår,
drack rödvin och åt ost och kex.
Var ledig idag och har spenderat all
min tid i solen och i poolen på kollo.
Nu börjar en hård helg med jobb och mys,
så hör jag inte av mig, är det för jag
antingen är på jobb eller gör nåt annat viktigt!



Idag i kolonin

karaktär..

Jag jobbar på med karaktären,
och det går ganska bra om jag får
säga det själv.
Idag till exempel, tog jag löparskorna
istället för att följa med mina vänner
till Cardinal och inviga tisdagsklubben.
Även om jag är törstig,
så tar tröttheten när man går upp 05.00 över.

Nu tänkte jag även försöka få lite sömn.
Och svälja ner tankarna med Ramlösa rabarber.

drömprins

Jag bär på många ärr,
men jag bär också med mig stunder
som jag adrig fått uppleva om jag
inte hade vågat.

Ligger och läser den bästa boken i världen,
Livet, utvalda citat av Paulo Coelho.
Klottrar även ner min dator med underbara citat.
Kunde inte den mannen varit
40 år yngre och legat typ här bredvid mig?



Det enda som gör drömmen omöjlig,
är rädslan för att misslyckas

Och min personliga favorit:

Vi kommer alla att uppleva tunga stunder i livet,
och vi kan inte undvika dem.
Men de finns där av en anledning.
Först när vi tagit oss igenom svårigheterna,
förstår vi varför!

gråter du? du smakar salt

Idag är en sån där dag,
ja just det, ni vet precis va?
En dag som börjar skit,
man är trött och vresig
och har svullna ögon efter nattens tankar.
Sen går det uppåt,
man kommer till jobb,
träffar underbara människor,
och glömmer för en liten stund.
För att till sist dala 90 grader,
käpprätt åt helvete.
Och så är man precis där man
stod och stampade igår,
och alla andra dagar innan dess.

Allt är rätt så mycket skit just nu,
så jag säger godnatt!

beslut fattat!

Har bestämt mig för att stanna i Sverige,
och erbjuda plats på Cypern till kusinen.
Givmild_tjej_90
Som sagt så finns det något inom mig
som säger att jag behöver detta.
Att det är något jag måste reda ut.

Problemet ligger nog inte i var jag är,
utan mycket djupare än så.
Och jag har fram till den 22 augusti
på mig att lösa det.
Annars är jag long gone igen kan jag tala om!

Så jag fortsätter dela med mig av 
mina nästan innersta tankar,
och hoppas de kan hjälpa
både mig själv och andra!

I'll keep in touch om jag kommer fram
till något vettigt.

(nu gör jag det där med engelska fraser igen,
sluta emma, du har inte dåligt vokabulär)

you had my heart inside your hand

and you played it to the beat!

Nu kommer det bli sådär sent igen,
jag bara känner det på mig.
Och vet ni, jag måste bara säga en sak.
Ni ska inte ta allt jag skriver dödsseriöst.
Visst menar jag allt,
men det kanske låter hårdare än det är.

En inte så nära vän sa till mig idag:
- Varför är du så deppig Emma?
du är alltid glad utåt men dina
tankar verkar inte vara så roliga?
Mitt svar på det blev:
- Mina tankar är någon annan stans

Jag har inget bra svar på det,
jag använder väl bloggen till sådant som
man inte säger rakt ut.
Det finns vissa saker som passar sig
extremt bra i text, men inte i tal.
Om ni förstår vad jag menar?
Mycket av det jag skriver här skulle jag
aldrig säga högt.
Och många av orden jag använder i skrift,
förekommer inte i mitt sätt att tala.

Jag älskar det svenska språket,
och skriver mycket mer än jag publicerar här.
Har länge velat studera just språk,
men känner inte att man kommer nån vart på det.

Så om något är väldigt djupt,
eller väldigt deppigt,
ta det med en nypa salt, gärna havssalt ;)

äta bör man

Och som ni säkert redan vet,
så är bea inkluderat i allt jag lagar.
Utom typ köttfärssås.

Idag blev det kycklingfilé,
nypotatis, majs, gurka, gräslök,
brie och såklart bearnaisesås!

val? blåval? knubbsäl?

Nu har jag 2 val,
som jag aldrig kommer reda ut.
Det ena är att stanna i
allt som jag egentligen vill lämna.
Jobba, spara pengar, åka till thailand,
så småningom byta bil och skaffa lägenhet.
Kanske fastna i allt jag valt bort så många gånger.
Det andra alternativet är att släppa allt,
säga upp mig och åka till Ayia Napa hela sommaren.
Tjäna precis så mycket så jag klarar mig,
men må så jävla mycket bättre.
Kanske skapa ett liv, eller komma hem till ingentling.

Detta kanske känns som ett lätt val för er.
Och jag tror dom flesta valt tryggheten
framför flykten.
Tyvärr är jag inte sån, jag är inte praktisk,
och tänker oftast inte längre än näsan räcker.
Hade det varit för 6 månader sedan
hade jag släppt allt och åkt.
Men det finns något inom mig som
säger att jag borde stanna.
Om jag bara haft en liten trygghet,
någon att lita på,
någon som bett mig stanna.

I dare you to let me be your, your one and only,
I promise I'm worth it,
To hold in your arms,
So come on and give me the chance,
To prove I am the one who can walk that mile,
Until the end starts


en lördagskväll att minnas

Idag har jag mest varit bakis.
Och lagat mat till mig och pappa.
Blev fläskfilé, potatisgratäng och bea, GOTT!




Nu ligger jag i min säng, googlar och
begrundar vilka sätt som egentligen är bäst.
Bäst att reda ut saker på,
bäst komma vidare genom.
Det är ganska oklart för mig,
hur man kan säga en sak, och göra en annan.
Vem sa nåt om psykologiutbildning?
På google kan man hitta allt.

Dessa orden har jag bla. snappat upp idag,
vet ni vad de betyder utan google?
-pejorativ
-falsifiera

Nu ska jag sluta googla och sätta igång OTH,
det kan alltid få en i rätt balans.
Och kors i taket tänker ni,
ska hon inte festa?!
NEJ, säger jag bestämt.
(fast jag egentligen är rätt törstig)

Här kommer 2 bilder från igår där jag är med,
för en gångs skull!





Klänningen är köpt på Sri Lanka,
håret är äkta!

bilder säger mer än 1000 ord









Midsommar

Mycket som inte ska hända, händer,
mycket som ska hända, händer inte.

Men idag firar vi midsommar iaf,
och det ska nog fan gå vägen.
Rosé och fint väder är det bästa.
Åker ut till Torrlösa och Andreas och Oscar.
Blir runt 80 pers så det kommer bli kaos.


Jag har fått några wakeup-kommentarer
denna veckan och faktiskt bestämt mig för
att skita i att bli seriös.
Det funkar ju inte ändå?!
Jag är den jag är, jag försökte ändra på mig,
men du ligger inte här bredvid för det.



Charlotte och jag, förra midsommar!

det handlar om dig

Du tar bort min hand ifrån din arm
och flyttar bort.
Ingenting jag säger spelar längre någon roll.
Ställer mig i hallen tills jag fattar vad som hänt,
får jag ens ha kvar dig som min vän?
Knyter mina skor och går tillbaka in igen,
sitter här på sängen tills du ber mig att gå hem.
Letar efter nåt att säga som kan ändra allt
nåt mer än det jag redan sagt!

Du borde ta dina ord tillbaks
För alla glömmer men inte jag
Ser oss i smyg hålla hand i en taxibil
Ser varje bild utan att jag vill
Och allt jag skriver blir samma skit

Det handlar om dig
Det handlar om mig

nattblogg... igen

Varit en lugn dag på jobb idag,
mest strosat rundor och hoppas på samma imorgon.
Somnade på soffan hemma hos Emmis efter jobb,
så nu är jag inte sådär jättetrött.

Kom hem vid 21 och fick städflipp,
så nu är bilen finfin och garderoben rensad..
Nu saknas bara en grabb som kramas
och berättar hur duktig man varit...

Om min vän Sebastian kan,
kan fan jag!
(glad för din skull)

Tills vidare kör jag hårt med vänner,
och vill sällan vara ensam..
Känns konstigt att gå från att aldrig vara hemma,
till att sova 2 nätter själv i sin egen säng.

<3

Just when I felt like giving up on us
You turned around and gave me one last touch
That made everything feel better 
But even then my eyes got wetter

favorit i repris

Man försöker, och försöker.
Sen spricker allt, som ett ägg som faller i golvet.
Hela fasaden man kämpat med att bygga upp,
smälter bort som glass i mikron,
och man är åter den oseriösa typen
som aldrig är hemma och alltid festar!

Vill ni veta vad mitt problem är?
-Att jag tröttar.
Det kvittar vad jag gör,
eller var jag är, så blir jag uttråkad.
Det kan vara en stad, en kille, en bok
eller helt enkelt bara en tanke.

Just nu känns det som om jag är publik till mitt eget liv
och ser det sakta flyga iväg,
utan att göra något viktigt eller något som betyder något.

Men just nu känns det som om jag inte har mer och ge,
eller så vet jag inte var jag ska börja.
Så jag fortsätter se allt rinna ur mina händer
med tomt ansiktsuttryck och likgiltig blick.
Jag impulsdrar till nästa plats och så är jag borta igen.


Vi kommer alla att uppleva tunga stunder i livet,
och vi kan inte undvika dem.
Men de finns där av en anledning.
Först när vi tagit oss igenom svårigheterna,
förstår vi varför!
- Paulo Coelho

helg och så

Har haft en lyckad helg,
förrutom att jag fortfarande är sjuk
och håller på att dö av hosta varje gång jag skrattar.

Är lite arg för att ingen lyckats
ta en ordentlig bild på mig i fredags.
För jag kände mig så jäkla snygg!
Ny outfit, nya höga kilklackar,
lockigt nersläppt hår och ett
självförtroende utan dess like.
LOVELY!

Lördags däremot, när jag hade jobbat,
hade uppsatt svettigt hår,
var för full för mitt eget bästa
och inte ens minns vad jag hade på mig.
Då jävlar skulle det fotas.
Och klart som fan att DU skulle se mig så.
Inte konstigt att jag gick hem ensam.. HAHA!

ligga, ligga inte

Kollade på lite gamla ph-klipp inatt,
mest för att få tiden att gå.
Kom in på det när tjejerna sitter runt bordet
och pratar om när de blev av med oskulden osv.
Då kläcker Emelie ur sig att hon
haft sex med nästan 100 pers,
och att hon inte alls tycker det är konstigt..
Det får hon fan CRED för!

Varför ska vi tjejer alltid hålla på oss,
och killar få ligga som dom vill?

Jag ses ofta som en lite sjuk person,
en människa som flippar ur,
en tjej som gör som hon vill helt enkelt.
Men jag ligger inte, knappt alls faktiskt.
Bara med grabbar jag har förhållande med eller
jag tror det kan bli nåt seriöst med.
Och då brukar jag köra 3e dejten eller längre.
Kanske skulle ta och ändra på det,
och ligga med folk hej vilt,
för att få några av ryktena om en att stämma?!
Eller så fortsätter jag med min policy,
och dödar ryktet om att jag ligger med folk, här och nu.
(jag skulle ju bli en seriös människa!)
Jag bestämmer mig för att döda,
jag slutar ligga helt!!!

snart helg

Och jag känner att jag verkligen
vill vara frisk tills dess.
Just nu känns det hopplöst,
men jag förblir positiv.
Hostmedicin, bricanyl och c-vitamin
är mina bästisar just nu.



En bild på mig från förra helgen,
jag älskar min gröna genomskinliga skjorta!
Köpt på American apparel i Paris..

Jag saknar Paris, måste åka dit snart igen,
nån som vill med?

drömmar

Varför ska det alltid finnas folk
som vill krossa ens drömmar?
Och sen när de fått ner en på marken
så passar de på att sparka lite extra
och krossa det sista hoppet om att
allt kanske ändå kan ordna upp sig.

Den här staden är död sedan länge,
för mig finns det inget här att hämta.
Jag vill bort igen, och allt annat är lögn.
Jag trodde, ville och hoppades
att jag en dag kunde komma till ro här.
Men jag tror faktiskt inte det går.

Göteborg finns i mina tankar varje dag

glad för så lite

midnatt

I'm the best thing you never had!

Har sovit bort hela den här kvällen,
fick gå hem från jobb vid 13,
är typ sjukare än jag trodde.
Men ja, varför skulle man inte bli sjuk.

Hjärtat mår lite bättre idag,
och jag ska sluta var så envis.
La alla korten på bordet,
och det räckte inte.
Då får det vara så,
din förlust baby, inte min!
(önskar att det var sant)

Vi hörs,eller inte!

Jag satte dig ovanför molnen,
det borde jag aldrig gjort.
Just nu är du så långt ner man kan komma,
och jag säger som timbuktu:

Vill hellre genomleva nittionio jävla vintrar
Att rulla naken över krossat glas, äta fimpar
Än att nånsin igen känna dina vibbar
Du ljög fan bättre än delfinerna simmar
Hälsa till satan, vi hörs!


Sitter just nu i mitt flickrum,
i min egen säng,
som jag inte sovit i på 100 år känns det som.
Jag börjar bli sjuk.
Ni vet det gamla vanliga,
hosta så man spyr och snyta sig tills man får näsblod.
Fint är det, fast kanske inte egentligen.
Men då har man en anledning att tycka lite synd om sig själv,
och även få andra att göra det.
Mamma till exempel, fixar te och hostmedicin.
Det hade varit perfekt att va sjuk,
om man inte mått så jävla dåligt..


Och du, jag ljög när jag sa att jag inte vill!
Mest för att det skulle låta bra....
RSS 2.0