misse!

Come up to meet you, tell you I'm sorry
You don't know how lovely you are.
I had to find you, tell you I need you,
Tell you I set you apart.

Tell me your secrets and ask me your questions,
Oh lets go back to the start.
Running in circles, Comin' in tails
Heads on a science apart.

jag saknar dig!
jag älskar denna låten!
ni passar så bra ihop!

hoome, kunde varit sämre.

Har haft en bra dag på salongen idag.
Bra folk som jobbade och mycket kunder..
Denna månaden ska jag fan klara att få in mer pengar än förra.
Har en liten tävling med mig själv..
Produkter lär jag nog inte klara att sälja fler, blev för 23455 norska kr förra månaden. Svårt att slå!
Chefen har satt upp en lapp i fikarummet "alla som ökar försäljningen från förra månaden får en flaska vin"
Det gillar vi! haha

Jag och mois har kollat på lite olika saker man kan göra till våren..
Safari är högst på listan, men allt handlar om hur mycket vi lyckas spara här uppe..
Har även varit inne och kollat på lite bartenderutbildningar, låter skoj..
Vill inte bara flytta hem och börja jobba, jag vill göra nåt med livet medans jag kan..
Har snackat en del om att flytta till Oslo efter jul, och jobba.. kan bli så!

Nu ska jag gå och nanna, mina glasögon kom idag så måste gå och hämta dom innan jobbet imorgonbitti.
PUSS

Norge, mitt hem?

Har lovat fredde att jag ska försöka sluta gnälla..
Ska verkligen kämpa mig igenom denna tiden..
Saknar tjejerna i Stavanger lite, bor man så nära inpå varandra och sen är borta känns det konsigt..
Det har varit roligt att vara hemma, men på samma sätt jobbigt..
Känns drygt att behöva åka härifrån, men samtidigt skönt..
Jag är väldigt förvirrad i mina känslor.
Tror det är bra för mig att inte bo här på ett tag till faktiskt..

Åker med 14.45 tåget till kastrup, sen är jag inte "hemma" i Stavanger förrän 22.55.
Har fått tag på väldigt dryga flygbiljetter, som inkluderar byte i Oslo och att vänta på nästa flyg i 4 timmar.
Så nu har jag 8 timmars väntan framför mig gott folk, avundsjuka?

P & K

(jag älskar er s & c!)

i'm no fool

Fredag och lördag har varit underbart:
rolig, på grund av alla mina älskade vänner
känslosam, mest på grund av sabina och carro
mysig, på grund av min favorit som alltid är mysig med mig
kaotisk, mest på grund av igårkväll (innan den också blev mysig)
jobbig, på grund av att man vet att man måste åka igen..
full, på grund av att vi alltid tappar det

Kom hem för en stund sen, gick från stan till cim vid 4, snackade lite med sab och hämtade bilen.

"men det tur vi är så tokiga så vi bara kan skratta åt det istället" HAHA!

Emma är hemma!

Och jag är så jälva glaaad!
Känns som detta är det enda jag tjatat om i bloggen nu på senaste tiden.
Men ni fattar inte känslan.
Tryggheten i att köra bil från högen och hem!
Att kunna vägen med förbundna ögon (nej jag har inte testat)
Men jag säger det en gång till, JAG ÄR SÅ GLAD!

Ikväll blir det Gunnesbo hos lilla fredde som kirrat fest..
Älskar väl gunnesbo, eller iaf festerna och fredde i gunnesbo ;)
Tänker att det kanske är sista gången jag ser gunnesbo, om nu fredde flyttar..
Menmen, det tar vi då!

Idag:
11, är det fika med Sab och Carro..
14, ska jag slinga mamma och klippa pappa
17, ska jag försöka hinna med tåget till gunnesbo så jag hinner klippa B,
 innan allt stim sätts igång, kan bli kaos annars..
18, kommer mina älskliiingar
19 eller nåt kommer mr dk :D

Imorgon:
12, lunch på tycho med johanna, sab, kamph, syrra och vem mer som vill? :)
14, till häljarp med sab och kolla på innebandy
16, klippa carro och sab?
18nånting, fest hos sab och cimsan :D

Söndag:
SOVA
17 middag med föräldrar, bror och kajsa
19 film och godis?!


är positivt överraskad över mitt planerande kan jag säga..
Björn, be proud, detta är ditt verk ;)



Sweden!

Imorgon åker jag hem och jag är såå glad för de!
90kr kvar på kontot, blir att snylta på mamma i helgen.
På måndag är det lön, och den är redan slut.. Hur gick det till?
Jo vänta, en hyra på 12000, en deposition på 18000 plus att ALLT är svindyrt i Norge..
Mina glasögon har inte heller kommit än, så är verkligen jättearg på posten..
Hur svårt kan det va och skicka ett par glasögon från sverige till norge?
Det är ju inte på andra sidan jorden liksom!
3 veckor sedan mamma skickade dom..
Kunde lika bra struntat i det och tatt dom nu när jag kommer hem

Men imorgon ska jag HEEEEM!! :D

ha!

Eftersom jag fått klagomål på att jag är förbannad så tänkte jag bara skriva att idag är en bra dag..
Jag är så JÄVLA happy!!!!
Älskar mina tjejer och älskar min mamma och pappa..
Min bror älskar jag också, och alla mina vänner!!
Jag längtar till helgen för den kommer bli så jävla bra!!
Mina grabbs is the shit + sab och carro förstås..
Inne i ett bra mood nu, kan kalla det en uppåtdag?

JIPPEEEY!

Every breath we do is halleluljah!

Innan idag satt jag här och sa att det nog va bäst för mig om jag inte åkte hem alls..
Att det skulle få mig att sakna folk ännu mer när jag kommer tillbaka..
GLÖM det!
Jag vill hem nu, och jag vill aldrig tillbaka!
Jag vill krama folk, pussa folk, slå vissa (men det skulle jag aldrig göra, för snäll)
Jag lovar mig själv att när jag kommer hem härifrån för gott,
ska jag ta vara på dom som verkligen är mina vänner.
Ni vet vem som betyder!

when all that's surrounds me are secrets and lies
i'm just gonna walk the other way!
jag behöver inte dig i mitt liv, du är ingenting längre för mig!
over and out!

alla är rika i norge

Tonight we're gonna party like rockstars my friends..
Vinet är framme, musiken är på och solen skiner (eller det regnar iaf inte) här i Stavanger..

Är så irriterad på en viss person, som vet exakt vad den ska göra för att manipulera..
Varför ska denna personen alltid göra saker för att jävlas med andra?
Undanhålla information för att folk ska tro?
Jag vet iaf vad som är sant, men är ändå irriterad..
Alla mina pågar är och paddlar, så har ingen att prata med detta om..
Imorgon blir en riktig msn-dag! (om inte alla drunknat eller frysit ihjäl)

Längtar som tusan till nästa helg, då kommer tokemma hem till LA :D
Vill aldrig att helgen ska ta slut, ska inte sova en blund, ska bara njuta av att va med dom som betyder..
För det är verkligen prioritet ett, inte umgås med folk jag vet det kan bli klabb med..
Jag hoppas att vissa håller sig borta, annars går jag och tar mina vänner med mig!

Tjo bananas, nu ska jag fixa mitt AFRO som mois fixat på mig..
Och dricka vin! :)

Kloss, klass, boom!

Igår va jag ute och gick en lång runda i det fina vädret..
Tog lite bilder på ett rätt så vackert Stavanger.
Trodde aldrig jag skulle säga att detta stället ät vackert, men när man går där uppe på bron så är det faktiskt det!
Här är vårt område, husen ligger som pusselbitar och trägårdar har dom inte ens tänkt på..
Så om ni ska hälsa på, får ni nog ringa först.
För allt ser likadant ut :P




Sommardag på hösten?

Skojar inte om detta är den bästa inpackningen jag någonsin provat.
Har du tjockt långt färgat hår, testa!
Visst, den kostar runt 350kr men det är verkligen värt det!
Mirakel!

Idag har vi varit ute och gått i typ 2 timmar, sen legat och solat i 3 timmar.
Riktigt skönt har det varit i Stavanger idag.
Vädret är skumt här, igår gick jag med goose och pälsmössa, idag låg jag på en brygga i linne och solade..

Ikväll blir det braveheart!

Oc-maraton

Ikväll bestämde vi oss för att bara va hemma, tog en välförtjänt cider till maten.
Sen bakade vi kladdkaka, godaste jag ätit på länge!
Nu kör vi ett riktigt oc-maraton, känns som första dagarna vi va i Norge!
12 dagar tills jag ska hem!



jag och min älskling!

Otroligt glad

för att jag har mina vänner..
Ikväll ägnas det till fredde, som faktiskt fick upp mig från golvet till köksstolen.
Det är detsamma som från att gå från 0 till 4 ungefär.. och 4 är bra idag..

Denna helgen åker Sarah hem och hälsar på..
Jag längtar så otroligt mycket tills jag ska hem, vill nuu..
Jag trivs och allt, det är bara det att jag saknar alla så förbaskat mycket!
Jag saknar familjen och vännerna, saknar till och med att vakna en lördagmorgon klockan 8 av att dino skriker.
Saknar att sova i min egen säng, saknar att sova i din säng!

som luffaren älskar landsvägen,
som raketen älskar explosionen, 
som jorden älskar månen,
som sjömannen älskar haven,
som tågen älskar rälsen,
som fångar älskar flykten,
som barnen älskar julen,
som korten älskar turen,
som Romeo älskar Julia
som jag älskar er! 

skoooor!



köpte nya skor idag, fiiina va? :D

Hem!

Jag riktigt längtar till helgen jag ska hem.
Allting har klabbat, jobb, känslor, vänner!
Förstår bara inte varför det i slutändan alltid är jag som känner mig dum.
Att det känns som det är jag som ska säga förlåt?
Jag har inte gjort nåt fel nu, och det vet jag, så jag tänker inte säga förlåt.
Fuck you!
RSS 2.0