Godmorgon!

Nu är det bara och endast en dag kvar av 2009, hur sjukt är inte det?
Vaknade redan vid 10 men somnade om igen med tanken:
jag ska ändå inte göra nåt förrän klockan fem, 2 timmars styling, så halv tre går jag upp..
Vaknade åter igen tolv, såg att jag hade fått sms av malin..
Tro det eller ej men jag blev skitglad, där sto nåt i stil med:
nu ska jag försöka återskapa din fina uppsättning, för jag kan väl inte locka dig att hjälpa mig?
Jag messade genast tillbaka att jag mer än gärna hjälper henne..
Ni vet, uppsättningar är det inom mitt yrke som jag gillar bäst :)
In i duschen snabbt som attan och nu är jag på väg!!

Vid fem ska vi va hos mr Add och förfesta (palla förfesta till en nyårsfest:P)
Sen vid sex eller nåt bär det av till Krille, ska bli riktigt skoj!
14 pers och champange kan aldrig slå fel :)
Dessutom har jag en matchande kavajer, det ni ;)

Nej tjoflöjt, nu ska jag ner och köpa strumpisar, fixa malin, sola, fixa mig själv..
Blev ganska mycket helt plötsligt, tur jag inte gick upp halv tre :P

Outfit för nyår..

Nån mer än jag som tycker att detta året bara har svischat förbi?
Nån mer än jag som inte kan bestämma outfit till imorgon?
Som vanligt körde jag på säkra kort och köpte hem 2 dresses och 3 par skor..
Men nu är det bara ännu svårare ätt välja, hade varit lättare om man bara haft en liksom..
Jag trodde jag var smart, men det blev fel som valigt :(

Volang eller skinn?

  

Svart, grå eller stövlar?

   

Btw, jag ÄLSKAR mina nya stövlar..
Och med tanke på att det ska bli -8 grader imorgon känns dom som det mest logiska valet..
Eller?

självuppblåsbardubbelsängsluftmadrass?

Vet inte om jar nämnt att mitt rum blivit ockuperat?
Det har de iaf, av våra söta vänner från gbg (synd inte älskade hanna är med)
Jag sover iaf på en luftmadrass i datorrummet och har gjort i 2 nätter nu.
Får hoppas på att man hittar en dude man kan gå hem med imorgon,
mest för att utnyttja och få sova i en riktig säng :P
Fast jag har det ganska bra här på min självuppblåsbaradubbelsängsluftmadrass,
som pappa köpt till mig för jag skulle slippa dom uppfällbara extrasängarna :)

movietajm

Kommer precis hem från en filmkväll på Kungsgatan,
kom på bättre citat än dessa om ni kan :P

- sönderknullade fuckin jävla fitthora med läderfejs
- era glosögda horungar
- jag bjuder på ett luder
- fuck of and die, du e för ful för mig och din morsa går för en hundring

-öh fläsk doris är du fet idag?
-eh doris är alltid fet..

Garvar fan ihjäl mig, sjukare film får man leta efter..
Hur kan jag ha missat denna? :P

dagens nyheter

Jag har hållt mig till vad jag bestämt, än så länge..
Min käre far köpte ett wii igår så jag har stått där nere ungefär hela morgonen och spelat..
Börjar få lite ont i armen nu, längesen jag spelade :P
Han köpte också en "liiten" present till mig,
harry potter-boxen med alla 5 filmerna som kommit på dvd!!!
Såhär glad blev jag :D:D:D:D:D
Bättre än julafton, nästan!

Dagen ser väl ut som så att jag ska hem till Emma och träffa hennes systerson Alvin,
sen ska pemmis och jag ut i julreastressen och shoppa loss..
Lite norska money måste spenderas i sverige..
Får dessutom lön imorgon eller på onsdag, hääärligt!
Ikväll blir det väl en och annan harry potter film kan jag tänka mig :)

Nej nu ska jag hoppa i duschen,
man blir svettig av att boxas :P

inte glad

Vill börja med att tacka en nyfunnen väldigt gammal vän för en mycket givande och rolig pratstund..
Vill sluta med att säga att från och med denna dag,
denna minut och detta inlägget betyder du lika mycket för mig som en droppe vatten i atlanten..
Du ska inte få mig att framstå som en idiot mer..
Jag är så mycket bättre, jag har förstått det nu.

med denna låten tackar jag för mig och vår tid!!

this is how i feel

back home

Men är detta egentligen vade jag vill?
Känns bra att vara hemma, det klagar jag inte en sekund på..
Tänkte på tjejerna i stavanger innan idag, blev väldigt fundersam på vad jag egentligen VILL..
Inte bara vad jag ska, vad som är bra, och vad som är lika bra och hit och dit..

Får väl sammanfatta julhelgen..
Ska försöka hålla det så kort jag kan.
23e, skulle jag ta det lugnt var det sagt..
Började hemma hos emmis, drack och hade det mysigt.
Sefika feedade oss som vanligt med baklava och bullar och tyckte vi skulle dricka lemonad istället för sprit :P
Det gick sådär med att inte bli full, ut på tycho och vips låg man på plankan..

Julafton, vakade upp, gick ner till affären, upp och lagade ägg och bacon frukost..
Ingen dålig julaftonsfrulle kan jag tycka..
Hem och bytte om och hem till min morbror..
Vid tolv åkte jag hem till freddes föräldrar, spelade lite julklappsspel och så..
Vi hämtade sedan björn och åkte hem till prahl..
Ner i stan, inget tages, olivershamburgare, körde fredde hem, och sen blev det sooovning!

Juldagen, återigen jag som fick handla frukost..
Vissa är glada för att sova på morgonen :)
Tog det lite lugnt, hem och gjorde vid mig vääääldans snabbt, tillbaka till stan och klippte björn..
Väl färdiga med håret åkte vi och hämtade pizza och sprit, sen hem till cim.
Var såååå glad när jag såg sabina, höll på och börja lipa..
Festade och hade kul hos både cim och åhfeldt..
Jag och sab åkte ner i stan vid hal elva för att få stämpel på tages, vilket vi fick men inte hade användning för..
Gick tillbaka till cim och festade,
senare hade folket som va hos alex kommit på att dom inte skulle ut,
så vi slog ihopa förfesterna och det blev en lagom efterfest.
Taxi till statoil, fransk hotdog och hem till plankis..

Idag, vaknade, kan ni gissa vem som handlade frukost? JAG såklart :) haha!
(ska dock tillägga att jag inte betalar, jag bara handlar :P)
Kollade på en dålig film, somnade på soffan ett tag och vaknade vid halv 2..
Tog en taxi till cim och hämtade bilen, och åkte hem..
Slingade min morbrors fru och klippte min kusin sen blev det julfirande här hemma..
Dock utan julmat, vilket jag bett för hela morgonen att jag skulle slippa :P


Godnatt!!

final touch!

Håller på med absolut sista sista packningen nu..
Får hoppa på väskorna för att dom ska stängas.
Detta är fan sorgligt, 4 månader har gått så jäkla snabbt..
4 månader med tjejerna i lägenheten, (tänk att vi klarat de utan att döda varann)
nu kommer vi antagligen inte träffas förrän i februari :/
4 månader på en underbar salong,
och 4 månader med nya underbara vänner..
Detta är kind of mitt hem nu,
det är med en liten klump i hjärtat jag åker härifrån,
men det är med STOR glädje jag åker HEM på riktigt!

4.30 kommer taxin och hämtar mig och moa
7.00 går flyget till oslo
12.30 går flyget till köpenhamn
räknar med att va hemma runt fyra..
Lååång resdag, men med bästa moses kommer de gå galant!

Nu är det bara en längtan kvar, SABINA och jag träffas inte förrän på fredag..
Men imorgon, jag längtar efter imorgon och alla jag ska träffa då också!

hahaha

ett mirakel?!

jag är inte på shoppinghumör..
Slått huvet eller?!?!?!

Är nåtsånär (något så nära) färdig med packningen nu,
kan väl säga att jag har ungefär 100kg övervikt i mina väskor..
Som för övrigt är 3 stycken..
Det mesta är skor, jag har ju en liiiten förkärlek till skor, och helst dom med en 14cm klack (dom väger en del)
Kändes läskigt att ta ner alla foton från väggen över min säng..
Nu e de bara småsaker kvar, toalettgrejer och sånt.

Detta innebär att jag egentligen kunde tatt på mig kläder,
gått ut i snön och både letat skor (lite kläder också:P) och solat.
Men lathet är en medfödd dålig vana hos mig.
Bara jag tänker på att gå ut blir jag trött..
Vi får se lite senare, dom har ju trots allt öppet till 19 i stan och 22 på köpcentrerna..

Vad ska jag göra nu då?
- äta kanske, det har jag ju inte gjort idag

packelipack

Gick upp för sisådär 17 minuter sedan..
Sitter och samlar mod och ork för att börja den STORA packningen..
Idag gäller det, idag får ingenting glömmas eller inte orkas!
Tänkte kolla klart på min film som jag inte orkade se klart igår..
SEN börjas det..
Bestämde förra veckan att jag skulle sola idag och imorgon efter jobb.
Men med all snö utanför är det inte "bara" att gå till solariet,
man måste först hitta ungefär alla kläder man har, för att inte frysa ihjäl,
sen måste man stoppa fötterna i plastpåsar så dom inte blir blöta,
sen måste man inom nånstans och ta ut pengar,
och sen när man kommer hem, måste man hitta ett ställe för alla blöta kläder.
Låter som ett för stort projekt för mig, iaf nu på morgonkvisten..
Får se hur jag känner senare,
annars får jag väl nöja mig med sol imorgon och sen springa ut till högen de första jag gör på onsdag :P
Skulle ju ut och shoppa skor också hade jag tänkt, nya horskor, booooots..

Tidsoptimist, javisst!
Emma, dagen har 10 timmar.
- film
- packning
- sabs julis
- tvätta
- solning
- skor + lite annat


det ska man väl hinna med?


Jag fick förresten färgat håret i helgen också..
Om ni inte sett det på bilderna, så är jag samma mörka igen..
Blev ingen blondie denna gång heller..
Mest för att motstrida Anna Ankas filosofi om att det inte finns några snygga brunetter..
In your face, här har du en!

om maja dör

Ni vet att jag hatar, eller hatar och hatar, jag ogillar MAJA..
Men jag kan ändå gilla the sounds liksom..
Den här lilla damen är iaf sötare och finare än Maja någonsin kommer bli..
Och hörs sen!

Brittany Murphy

Ikväll går mina tankar till dig, du otroligt vackra människa!!
Ni som känt mig ett tag vet säkert att hon är min favorit sedan många år tillbaka..
Fick en msn om att hon var borta, sen efter ett tag fick jag även ett sms:
din favvis e död :(
Jag har kollat på Spun precis, som faktiskt är min favoritfilm med henne.
Den e skum och wierd, jag vet.. Men ge den en chans.

Brittany var för mig som Sylvester Stalone eller Al Pachino är för många..
Ni har Rocky och Scarface, jag har Spun..


hur kan man föreställa en nerknarkad psykopat och ändå vara såhär snygg?


Titta på henne och berätta för mig hur man inte kan tycka hon är underbar..
32år, hjärtstillestånd i duschen.
Jag älskar hennes lite hesa söta röst, de va den jag fastnade för..
Jag tror jag är kär

pics



lite från gårdagen..
hur ska jag kunna vara utan dessa underbaringar?

Den man sover med får bädda

och som man raggar får man ligga sägs de ju.
Isf raggade jag inte alls igår,
för jag har varken legat med nån eller fått min säng bäddad..
Lika bra de..
Trots att jag inte sov med någon blev jag väckt imorse av två mansröster och 3 tjejgarv..
Ville bara dö, satte i mp3n och försökte somna..
Utan resultat dock, så man kan i stort sätt säga att:
på min första lediga dag på 13 dagar, fick jag inte ens sova ut..
Blir en del filmer och förmodligen lite mittpådagen-sömn idag.. (de e iofs skönast att sova på dagen)
Har även en och annan msn-dejt att se fram emot :)


Måste bara berätta att jag hade vääääldigt kul igår!
Trots ihjälfrusna fötter, en meter snö, sönderbrända skor och jannies borttappade väska..
Förkyld idag, javisst..
Och med förkylning kommer vad?
FÖRKYLNINGSBLÅSOR såklart,
Dom lyckas alltid komma till alla viktiga evanemang i mitt liv,
jul, nyår, karneval, fotografering, you name it..
Men det kunde jag ju räknat ut när jag gick ut med leggings, top och paraply...
DUMMA, dumma emma!

Jag är arg på min mun

filmmys

Ligger just nu på "mitt" rum hemma hos jannie.
Hennes kille sa det innan nær jag skulle hæmta en filt till mig, "dær ligger nog en på ditt rum" hahaha!
V såg precis på pay it forward.. (før 1002e gången) och ær nu helt svullna i fejset så mycket vi bølat..
Kan nog vara en av de bæsta filmerna jag vet, lægg mærke till en av!

Nu ska jag slæcka och nanna,
lång dag imorgon, ser fram emot kvællen som tusan..
Ska till och med ta fram razzen, min nationaldricka ni vet ;)

Puss och godnatt

heeelg!

så det visslar om de!
ska iofs på jobb imorgon med, men ska fixa annis hår och hon mitt så de e bara skoj :D
Måste ju vara fin till jul, som alla andra..
Sjukt så många som kommer och klipper och färgar nu före jul.
Dessa 2 sista veckorna har varit helt sinnes, men jag ÄLSKAR det..
Hade det varit såhär bra dagar alltid hade jag inte tvivlar en sekund på att det är frisör jag vill vara..

Glömde förresten berätta att jag fick blommor av en kund i onsdags:P HAHA!
Synd som fan att han va ful!
När jag gick, frågade han anni om jag va singel.
Anni, som läser mina tankar, och tänker likadant
sa att jag hade en i sverige och skulle hem till honom över jul :P
Men nu har jag iaf fina blommor på rummet..
Tror dock snart dom ger upp sitt liv för kylan.
Kan inte vara mer än 16-17 grader här hemma i lägenheten.
BRRR!!!

Imorgon blir det lite goodbyefest..
Det bli fest här hemma, men hit ska inte jag :P
Jag, jannie, halldis, henriette och anni ska först hem till halldis,
sen bowla, sen på konsär och sen ut :)
Känner på mig att det kan bli en galen kväll med mina bästa norska jenter!!! :D




Nu ska jag duscha, sen ska jag tillbaka till salongen,
hämta jannie och gå hem och dricka kaffe och bailys.
Helgtradition? jaadå, och fint e de!

HADE!

dagens låt

Every day you’d be beautiful
Every day
Every cloud has its time before the sun
To know highs you must know lows.
Things don’t always go the way there supposed
That’s the only thing that’s fo sho’

Lloyd ft Rich Boy - Everyday
underbar!

Ny lag?

Det borde va förbjudet för vänner att jobba olika på tider.
Antingen hinner man inte snacka med dom alls,
eller så snackar man långt in på nätterna.
Denna veckan har varit en långt in på nätterna-vecka.
Som jag sa igår, det dödar mig sakta men säkert..
Men det är ganska kul

Idag 11-22, imorgon 10-17, lördag 10-18 och tisdag 11-20 kvar, sen är jag friiiii! :D
Kan inte fatta att jag klarat denna månaden så bra som jag gjort.
Men den e ju inte slut än

Nu ska jag lunka till bussen

med lite vemod och lite glädje

packar jag nu ihop mitt liv för andra gången detta året.
Känns sorgligt men samtidigt jävligt skönt..
Vet att jag förmodligen kommer upp igen i februari,
så då blir det att packa ännu en gång.
Kan väl säga att jag börjar bli något av en expert på att både packa och flyga..
Eller inte, är så kass på allt som har med planering att göra.

Imorse snöade det i stavanger, det förvandlades snabbt till slask.
Men det var ändå snö liksom..
Av snö får man julkänslor, och av julkänsor får man hemlängtan..
Kan ni fatta att det är exakt en vecka kvar tills jag är på tycho? ;)
Och har fått inside information att det minsann är snö hemma också, det gillas!

Norska språket - lektion

På salongen idag skulle jag försöka förklara ordet låtsas..
Det stod helt still i huvet..
Jag: om jag låtsas att jag slår dig, (slår i luften) men inte rör dig, då låtsas jag :P
Han: alltså menar du tullar (skojar) ?
Jag: Nja nästan, men man låtstas liksom. Som om man låtsas att man är nån man inte är
Han: spelar?
Jag: pretend
Han: jag kan inte engelska
Vi fick inte ut mer av samtalet, ska tillägga att det var en väldigt gammal man det här.
Men vi skrattade rätt mycket.

Några ord ni inte kan säga i norge eller som betyder nåt helt annat:
låtsas - finns nog inte
lagom - finns inte
tråkig - sjedelig
lugn - rolig
rolig - kul
direkt - med en gang
exakt - akkurat
att fråga - spör, spörra, sporte
en fråga - spörsmål
skoja - tulla
rar - konstig
kavaj - vet inte men dom fattar inte det ordet
svår - vansklig
använda - bruka
brukar - plejar

vilken vax brukar du använda? - ka vox plejar du bruka?

Jag kommer på fler och fler för varje dag jag är här,
sen är stavangersk en av norges svåraste dialekter.
Så ska ni till oslo eller nå sånt kan ni säkert säga de flesta..
Hör på norskaexperten här ;) haha

Nu ska jag fortsätta min packning, sen blir de paradise, mycket intriger där nu, spännande!!

tjatemma?

Haha!
Måste bara berätta att jag är ÖVERkär hela i Chris Browns skiva Graffiti.
Kommer lyssna mig döv på den nog.

pallar inte dom tradiga rubrikerna mer :P


Några av låtarna på salongsskivan..
Blev en väldigt lugn emma-musik skiva denna gång.
Har så mycket blandat där redan, nästan bara mina skivor som spelas.
Placebo, Kent, Håkan, Oasis, you name it, we have it :P












Tisdag 15/12 kl 21.34 (på golvet)

Hejsvejs i bloggen!
Sitter här på golvet och filar lite på en grej till sab ;) (nu blev du nyfiken va?)
Btw sab: beyonce - broken hearted girl..

Eftersom alla andra bloggar har sån dagens outfit osv får väl jag med ha de..
Här är min dagens:



Det på sidan är mina saxar, inte en pistol eller liknande :p
Har kommit på att jag nog har ganska korta ben,
fast när vi mätte i skolan va dom inte alls korta?
Kanske bara ser ut så för jag har så höga stövlar på?

Nu ska jag fortsätta med mitt fixande, du ska veta att jag lägger ner min själ i detta sab :P
Ska även göra en ny skiva till salongen tänkte jag,
när man är där var dag blir det ganska tröttsamt att lyssna på samma 10 skivor om och om igen..
Men vill inte ta mina favvolåtar, då kankse jag blir trött på dom :/

Måndag 14/12 kl 21.22 (hos jannie)

Ja gott folk, jag mer eller mindre bor hær :P
Passar før tillfællet Thea, men hon sover, så jag sitter hær.
Jannie ær på akuten, och betalar det før øvrigt med mitt bankort :P

Har varit en jækligt bra dag på jobb idag kan jag tala om..
10-20 utan lunch.. RIKTIGT mycket kunder och faktiskt riktigt skoj att jobba..
Man har inte tænkt på tiden och inte ens tænkt på att man va hungrig, allt har gått i ett.
Fick i mig 2 redbull och en macka iaf :P

Nu ska jag fortsætta min patiansduell men min e.r.

Jag har føresten shoppat, så blir de nær man inte får stød!!

Söndag 13/12 kl 00.18 (i sängen)

Kan man vara glad och ledsen på samma gång?
Alltså inte så att man får tårar för att man är glad..
Utan verkligen både glad och ledsen?
Såfall är jag det nu!

Fredag 11/12 kl. 01.53 (i sängen)

Har nyss kollat klart på mammas pojkar..
Kan säga att det kom en del tårar samt att jag blev väldigt arg på bobbsan att han inte såg hur falsk julia var!

You’re the only one I wish I could forget
The only one I’d love to not forgive
And though you break my heart, you’re the only one
And though there are times when I hate you
Cause I can’t erase
The times that you hurt me
And put tears on my face
And even now while I hate you
It pains me to say
I know I’ll be there at the end of the day

There are times when I hate you
But I don’t complain
Cause I’ve been afraid that you would've walk away

Jag vet att ni nog inte pallar läsa alla engelska texter jag skriver?
Men jag säger bara, ta er tid till det, det säger ganska mycket om mig och hur jag känner just nu.
Jag lyssnar väldigt mycket på texterna till låtarna jag hör på,
fastnar jag för dom, och förstår samt känner ett samband med dom skickar jag in dom här..


Nu blire att snaska huet i kudden,
(vi ska hem och snaska, hahaha, tror jag dör)
Jobb lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, sen Äntligen fri, efter 12 dagar i sträck!!

Fredag 11/12 kl. 23.43 (i min 90 säng)

På väg hem fårn jobb går jag alltid förbi en kyrkogård.
Idag, kände jag bara att jag var tvungen att gå in..
Jag läste på skylten att det var en av Norges bäst bevarade och finaste kyrkogårdar.
Ända sen, ja, så länge jag kan komma ihåg har jag varit facinerad av kyrkogårdar.
Det är mysigt på något sätt, och intressant.
Det fängslar mig att se hur länge folk har levt, vem de ligger begravna med och hur länge den levde.
Jag gick där i min egna värld och när jag tillslut "vaknade upp",
märkte jag att och att jag inte längre kunde läsa vad det stod på stenarna och att jag faktiskt skakade tänder.
Jag hade hillat in mig långt ifrån gatljusen, och hittade nästan inte tillbaka..

Detta säger mig faktiskt mycket, jag har blivit en annan människa här.
Jag uppskattar allt mycket bättre, framförallt ensamtid.
Vem hade för 4 månader sen (det är faktiskt så längesen jag flyttade till norge)
trott att jag av alla människor skulle för det första gå ensam på en kyrkogård,
och för de andra, göra detta klockan 21 en fredagkväll?

Det finns inget i den meningen som stämmer på den jag var..


Nu ska jag kolla på mammas pojkar,
eftersom jag nanna borta igår så hann jag inte se de juuu :P

Fredag 11/12 kl. 10.15 (i jannies kök)

Det blev inget lussefirande før varken mig, Jannie eller Thea.
Vi lyckade, såklart, førsova oss..
SIKKA dålliga førældrar, haha, blir inte lætt før mina barn sen :P

Nu blir det jobbelijobb, 2 lussebullar och en redbull till frulle..
De e liiivet ;)

Torsdag 10/12 kl. 22.15 (i jannies soffa)

Idag har jag, Jannie och Thea bakat lussebullar/kattet, kalla dom vad ni vill,
dom blev fina, men veeeem tror ni lyckades brænna ihjæl sig om inte lilla emma?
Lussebullarna tog så mycket på vår ork att vi helt enkelt inte pallade gøra pepparkakshuset vi planerade.
Men vi gjorde iaf mallen till det, så på lørdag blir det bak igen :)
Haha, baka ær det enda vi gør känns de som..
Men måste ju få slut på hennes 7 paket pepparkaksdeg :P

Blir att gå och lægga oss tidigt, ska på luciafirande på Theas dagis imorgonbitti.
Myyys!




Torsdag 10/12 kl.13.15 (från mobilen)

Har man inget bättre för sig på jobb klär man ut Anni till brud i bubbelplast,
tar bilder och lägger ut det på bloggen :P

Onsdag 9/12 kl. 23.45 (i sängen)

Ni vet att jag alltid går in med inställningen "jag kan allt"
Imorse kom jag på en sak jag verkligen inte kan.
Gick upp lite tidigare och tänkte att idag ska jag minsann ha en mysmorgon..
Satte på musik och skulle, som pappa alltid gör, vissla till musiken.
Då kom jag på att jag ju faktiskt inte kan vissla.
Jag försöker och försöker men det kommer inget mer ön luft, och kommer det nåt är det en enda gäll ton.
Nån som är villig att ta på sig att lära mig vissla? :)

Gjorde skikkeligt fint på jobbet idag, julpyntade, målade toaletten och satte upp en ny fin spegel :)
Jobbade till 22, de 2 sista timmarna själv.
Det är på ett sätt skönt att vara ensam på salongen, men skulle inte vilja ha det så alltid.
Hade 2 kunder efter 20, sen hade jag disco med mig själv.
Oasis, Kent, Smashing pumpins och Håkan Hellström var bla. det ni fått höra om ni kommit och hälsat på.
Tror dock hela centre hörde min musik,  det var ganska högt (AnneLise, jag tullar bara) haha

badabadaaa

Nu mina damer, herrar, svin och alla andra som inte anser er vara något av dessa,
är det bara och endast 2 veckor tills jag lämnar norge..
Nu slutas de med smink (vill ju inte riskera att få en finne)
Ska sluta äta också (måste ju va snygg, och hinner nog gå ner några kilo på 2 veckor)
Sola står också på att-göra-listan (ännu en snygg-grej)
Köpa klänningar, skor och smycken (kan man inte bidra med smarthet får man bidra med snygghet)
Färga hår och fixa ögonbryn är också inplanerat (dock sista veckan så det fortf. är fräscht)

jag hoppas ni fattar att detta är ett ironi-inlägg

hjärtat!

So take me away cos I just don't want to stay
And the lies you make me say
Are getting deeper every day
These are crazy days but they make me shine
Time keeps rolling by

All around the world, you've got to spread the word
Tell them what you've heard
We're gonna make a better day
All around the world, you've got to spread the word
Tell them what you've heard
You know it's gonna be o.k.

Inget bloggande idag

TACK för att du berättade för mig igår,
blev helt knäckt, har varit som en zombie hela dagen.
Har fått höra rätt version, och pratat ut nu.
Kommer hem den 23e som planerat, och då prioriterar jag vissa, kan man säga.
Är fortfarande i chocktillstånd..
Skriver mer när jag är på bättre humör.

feeest

Tvärtomfest här hemma ikväll. sen blir de väl utgång till favvi IBIZA-stället as usual ;)
Snackade precis med markus, inte ofta jag pratari telefon här uppe eftersom det är så dyrt..
MEN när jag hörde hans röst kände jag verkligen hur mycket jag saknar hemma!
Fick reda på en inte så kul sak också, va 2 sek från att ta första bästa plan hem!
MEN inte så långt kvar nu!

Haha jag är liiiite full så jag känner att jag bara svamlar. lite! Ohlala!
(kanske tar bort detta inläggat imorgon för jag skäms?)

Vakterna klagar på drinkar i taket, meeeeeen vi gör de igen!
Fest hos mig, de ska va fest hos mig!

let there be love!


Denna mårgonen (lägg märke till stavninge som bara kom :P) är en väldigt bra morgon..
Vaknade med ett leende på läpparna, helt av mig själv, klockan 10..
Fick för mig att jag skulle städa, så det gör jag nu..
Med Oasis på nästan högsta, får tänka på att grannarna kanske inte är lika morgonpigga..
(ja, 10 en ledig lördagmorgon är dötidigt för mig att gå upp)

Passar på att slänga in lite bilder från igårkväll.
Va ute och dansade med Jannie, älskar vårt nya vip-ställe, kommer in gratis, har egna drinkar OCH
Ibiza-party varje kväll, house, lite rnb (ofta mixad) svettigt och dömycket folk.
Hanssonbaby hade älskat det!!! :)

katastrof!

klockan är TIO och det är torsdag, och jag har fortfarande inte sett mammas pojkar :P
Men det har varit mycket här hemma..
Kom hem tjugo i nio, maten stod på bordet, gottgott, tack tjejer!
Sen blev set en liten yatzy och sen dusch..
Nu blir det ett avsnitt Mysteriet på greveholm och kommer ni ihåg vad jag sa?
Det är MIN tur att få present idag :D

Nu ska jag gå ut och inta min fotölj,
sen blir det fan mammas pojkar, bästa jag sett på länge ;)

julmys

Kom hem från Jannie för en stund sen,
känns nästan som jag bor där, är där titt som tätt.
Åt kjempego middag, chickenfajitas,
Thea (hennes dotter) va sjuk, men när hon gått och lagt sig blev det julmys.
Riktigt koseligt, med pepparkaksbak, varm choklad och julmusik.
I helgen planeras det att göra pepparkakshus :)


Skrev det här fina julkortet med, på norska :P
Sen kom jag på att pepparkakor är ganska sköra.
Och om jag postar det, kommer det nog fram i 1000 bitar..
Men jag kan ju alltid skicka med fotot, så ser man ju vad smulorna en gång har varit..
Det är ju tanken som räknas, visst? :)

1 december, 22 days to go

Var en intensiv morgon imorse,
jag gick upp, lagade gröt, sorterade och satte igång tvätten,
sminkade mig, klädde på mig OCH kom i tid till bussen... De ni ;)

Idag är det tisdag och den 1 december,
vilket betyder att man fick öppna första luckan i chokladkalendern,
en av oss (idag frida) fick öppna paket från paketkalendern,
och se första avsnittet av mysteriet på greveholm.
Tisdag, då är det snart torsdag.
På torsdagar är det mammas pojkar på webtv som gäller,
och denna torsdagen är det även min tur att öppna paket :D
Sen är det helg igen, har fortfarande inte bestämt mig, djur eller shopping?

Nu är klockan iofs över tolv, så egentligen är det den 2:e.
Ska säga godnatt till min markusplutt sen blir de kudden.
Ska försöka överleva natten utan frostskador eller för den delen ihjälfrysning..
När man vaknar mitt i natten av att man skakar tänder är det fan FÖR kallt i lägenheten!

Gjörde julklapp till farmor idag, en almenacka med bilder på varje månad..
Jag hoppas inte hon läser min blogg, men tror inte hon är så teknisk :P

RSS 2.0