Hej karlstad!

Har varit hemskt trött, och hemskt glad denna veckan.
Jobbat som djur har vi gjort,
och somnat ungefär samtidigt som vi satt fötterna innanför dörren.
Här ser ut som skit i lägenheten,
Kim städar och diskar inte,
vi vaknar på tok för sent på morgnarna,
och mina och masses kläder får inte plats.
Så hela vardagsrummet ser ut som en stor klädhög ungefär.
Det står en säng en soffa och en säng till bredvid varandra,
och mitt emot finns en teve, snacka om härligt rum!!
Trivs som fisken i vattnet på jobb,
och vi har fått beröm såväl av kollegor som chefer.
Och jag måste säga att vi har både stans bästa kollegor,
och stans bästa chefer!
Dom får en alltid på humör, och det var längesen jag var såhär glad,
varje minut av varje dag!
KÄRLEK!

Ikväll har jag och masse varit och käkat mongolisk buffe,
typ världens bästa mat!
Nu ska vi ha en riktig tjejkväll!
Vi tänkte dricka rödtjut, äta nachochips, måla naglarna,
färga håret, noppa ögonbrynen och göra ansiktsmask.
Kan inte bli bättre än såhär en fredagkväll :)

Puss på er, jag väljer att vara GLAD!

varför förlita sig på hoppet?

Jag är väldigt kluven för tillfället.
Samtidigt som jag är så nedrans glad,
kommer det perioder på dagen där jag bara känner total nedstämdhet.

Att hamna i en svacka, att känna sig låg eller helt nere,
är en naturlig del av livet.
Vissa dagar vaknar man på ett strålande humör
och andra dagar vill man bara dra något gammalt över sig
och sova bort hela dagen.
Genom att tala om hur man mår
och sätta ord på vad man känner,
kan man lättare bearbeta tankarna.
Man kan prata med anhöriga, vänner eller
om man hellre föredrar samtal med någon okänd.
Håll inte tillbaka gråten.
Gråt har en läkande effekt precis som skratt!

Just nu känner jag för att dra nåt gammalt över mig,
och inte hålla tillbaka gråten nå mer!
Men jag ler istället, och förlitar mig på hoppet om att allt blir bra!

xo

Peppaaaar!

Ligger i min säng och fixar lite musik till vår lååånga färd imorgon.
Kan inte riktigt fatta att vi ska 6 timmar och 60 mil uppåt.
Det är nog kallt där.
Men skoj ska det bli minsann!

Ska på 20års middag ikväll till Sara,
har inte träffat henne sen min födelsedag så det är på tiden.
Tänkte bjuda på några av mina "på g"- låtar, såväl gamla som nya!
http://www.youtube.com/watch?v=pkrw_IyJ55s
http://www.youtube.com/watch?v=VxD_7S7bl8k
http://www.youtube.com/watch?v=boT7QIGOmbc
http://www.youtube.com/watch?v=gEUBdAP3Y1k
http://www.youtube.com/watch?v=bHDeyNBXz5c
http://www.youtube.com/watch?v=oNINeB-6Apo
http://www.youtube.com/watch?v=UU6fOmoj6OU

Ha en underbaaar lördag! :)

Radiokaka!

Det är jobbigt att jobba på ett normalt jobb,
från mörka morgon till mörka kväll.
Blir mycket radiolyssnande i hörselskydden,
något som alla har, så man kan sjunga typ hur högt man vill.
Rix fm är den enda kanalen som går in,
så ibland om man tittar på nån,
går dom och trallar på samma låt som en själv.
Kan säga att Monday morning och Need you now
är de låtarna som spelas absolut mest,
typ 10 ggr om dagen.
Så kunde man inte dom innan, kan man verkligen dom nu.
En annan sak som återkommer är reklam,
all förbannad reklam!
Men en sak jag har fått upp ögonen för tack vare reklam,
är premieobligationer.
Man satsar pengar, har chans att vinnaupp till en miljon,
och vinner man inget får man minst pengarna man satsat tillbaka.
Kan ju typ inte bli bättre?!
Så imorgon ska jag ringa banken och omplacera lite pengar :)

Nu ska jag titta på ett avsnitt gossip,
missbruka hostmedicin och halstabletter,
och senare gå och lägga mig.

Puss & kram!

Hej idiot!

Vad är det du inte förståååår?!

Så var en låååång jobbevecka återigen över.
Ikväll blir det tjejmiddag hos Fisan som fyller 22 på tisdag.
Ska bli trevligt och jag ser fram emot det :)

M är min och en annans låt,
sluta missbruka den!

Intressepil?

Jag hade ett inlägg på tungan igår, sen somnade jag.
Så jag får helt enkelt börja om.
Och jag ska tala om för er att det faktiskt inte är lätt alls.
Har inget speciellt att skriva om.

Mer än kanske att jag krockat för första gången,
med en annan bil, med en KÄRRING i, på sjukhusets parkering.
(passande va?)
Eller egentligen var det hon som krockade med mig.
Och ska jag vara riktigt ärlig var det inte ens en krock,
det sa liksom varken boom eller krasch.
Det var med en påkörning, en liten stöt, 
med ett passande rsssshh-ljud. Typ.
Ska bara försöka få försäkringsbolaget att fatta det med.
Eftersom där blev en typ 2 cm repa på hennes bil :S

Förutom en krock, hann jag med ett besök hos doktorn.
Mina mandlar är svullna,
jag har blitt testad för kvalster-allergi (?),
fått ny hostmedicin med morfin i (10ml vid behov)
och fått ny inhalator till luftrören som inte är helt 100!

Nu ska jag krypa ner i min gosiga säng,
och förska sova några timmar innan det är dax för jobb!

Tack för kaffet!

Hade en så bra dag igår,
men såklart slutade den med kaos.

Skrev ett blogginlägg när jag kom hem,
men somnade innan jag hann publicera det:

Alex, jag saknar dig!
Skriver det här på bloggen, för jag vet att du läser,
och har kanske fortarande min blogg först i favorit-fältet?
Minns när jag åkte från norge.
För att jag behövde dig,
och du behövde mig.
Du ville till och med betala min resa,
för att jag skulle vara hemma i 2 dagar.
Minns när vi hämtade dig på kastrup,
hur mycket jag grät för att jag var så glad att se dig.
Minns hur många gånger jag gråtit
och skickat mejl att jag saknar dig.

Det är minnen för livet,
men vi tar allting förgivet!



2 veckor kvar!

Känner mig oehööört flitig!
Och utvilad, för en gångs skull!
Satte precis på kaffe och ska gå ut och gå en runda.


Detta är min glad-låt idag!

Nyktert shit!

Något är allvarligt fel!
Jag har inte kvar stinget,
känner ingen ork och inget sug efter fest.
Jag brukar ju va BÄST på fest!

Kom och tänka på en sak en vän en gång sa
(kan man kalla dig vän?)
Han mådde extremt bra och jag frågade om han kunde dela med sig.
Då svarade han:
- tanken emma. Vi tänker 60.000 tankar varje dag,
håll minst 40.000 av dom positiva så ser du att det löser sig.
Vet ni vad mitt svar på det var?
- Hur ska jag kunna räkna alla?
Det var ju inte riktigt det som var poängen,
men det har jag inte insett förrän nu på senare tid.
Nu försöker jag se allt med positiva ögon,
och vända all motgång till framgång.

Man måste hålla ut och plågas, för att vinna!

Kärlek!

Jag har fått en liten, ganska stor crush i "trumpet-låtar"

Som favoriten:
http://www.youtube.com/watch?v=VUoB2fRsG5s
men vi har även godingar som:
http://www.youtube.com/watch?v=3P3wXD37inA
http://www.youtube.com/watch?v=DtkkEIUamg8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=bHDeyNBXz5c
och sist men verkligen inte minst:
http://www.youtube.com/watch?v=uCW7uUMiSGc

Mer icke-komersiell house åt folket!!

Det är så logiskt,

alla fattar utom du,
du har inte en aning,
att jag tänker på dig precis just nu.

Ligger och lyssnar på gammal, underbar musik..
Är typ happy.. (för ingenting liksom)
Och måste verkligen gå och duscha efter dagens monsterpass på gymmet!

Hitta en lite rolig bild,
iklädd basker och militärkavaj!
(detta kan vara ett brott mot lagen)

Hej böcker!

Till min boksamling.
Har läst dom förr,
men fick för mig att minsann köpa dom!



Jag jobbar och står i, 7-4 jobb är fan krävande :P
Men idag, efter jobb, tog jag mig utanför jobb, gym och hem,
och åkte och träffade mina vänner.
Var ju ända sen i söndags vi träffades!

Nu ska jag leta upp en vinterjacka,
kanske en fjällräven skulle sitta fint?

Karlstad!

Helgen känns avlägsen nu.
Satt på tåget hem i söndags i 7 timmar och tänkte,
hade ett perfekt blogginlägg färdigt i huvet,
men nu, när man väl öppnar bloggen, finns där ingenting.

Jag summerar i bilder:



start 11.38, mål 18.30



när vi hade vart framme i typ en timme,
såg kims golv ut ungefär såhär.



matilda, jag & kim + några till, drack lite vin och gick ut



dansade till Ian Carey och mådde allmånt tokbra!



när klockan ringde var vi väääldigt trötta



drog och jobbade



åt tacobuffé UTAN köttfärs



gick hem, umgicks, snacka skit och sov några timmar



åt mongolisk buffé (mongo-mat)



hyrde film och köpte en väldans massa godis



och mös med tända ljus hela lördagkvällen!

Världen är sannerligen liten...

...och det är du med!

Ni vet hur jag/vi alltid tjatar om:
att allting gott kommer tillbaka till en, förr eller senare!

Alldeles precis gjorde jag min goda gärning för dagen,
med bravur om jag får säga det själv :)
Jag plockade upp en liftare, en kvinnlig sådan.
(heter det lifterska då?)
Och körde henne, om än åt helt fel håll, ända hem till dörren!
Dörren, hennes dörr, var granne med min mormors...
Hur sjuk är inte den?!

Men nu kan jag inte sitta här och babbla,
har ett tidigt tåg att passa imorgon.
Mooot Karlsdad, nya människor, nya möjligheter!
Och vi ska visst visa dom att skåne KAN!
Borde jag nämna att jag inte börjat packa än?
RSS 2.0