Wanted!

Nån som vet vem denna grabben är?
Jag är iaf sjukt kär i både honom och hans hår.
1000 spänn till den som ger mig hans telefonnummer!

lite kul :P



såg idag när jag kollade på lite klipp från körslaget att det visst är fler än jag och moa som gillar den här tröjan..
HAHA! sött!

haha!

igårkväll tvingade jag och frida johan att klia våra ryggar..
så med johan i mitten och varsen av hans händer på våra ryggar somnade vi gott på soffan..
han somnade också, så fick en smärre chock när jag vaknade :P

nu kom jag precis hem från jobb.
adde höll mig sällskap i telefonen:

adde: vad gör du?
emma: är på väg hem
adde: till sverige'
emma: nej från jobb
adde: då är du inte på väg hem

nästa helg blir bra!
fredagen ska spenderas med sab sen blir tjejmys på tycho, god mat och kanske lite sprit..
lördagen blir de fanimej roskildereunion så det heter duga..
ratte och jag ska först fixa våra brassestolar,
sen ska vi möta björn och mackan och pynta lite i lokalen.
klockan 16 blir de käk på inferno och sen tappar vi de fullkomligt :D
söndagen blir bakis hos adde, ska hjälpa honom och måla..
eller måla fick jag visst inte, ska bara stå för sällskapet och maten.
haha, går bra för mig, bara jag får ligga i soffan!

halloween!

och jag ska inte på maskerad, vad är detta?!
älskar ju att spela någon jag inte är (som alla andra)!
det är ju detta mitt liv går ut på, höjdpunkten på året.
När man äntligen får lov att vara vem man vill!

vi har iaf gjort en pumpa som vi har utanför dörren
söt va?



jobb blir det mycket av i helgen, det gillas!
såhär ser det ut i vår papperskorg, det är så vi överlever!
redbull & nudlar, de e livet!



och när vi är på jobb och inte har något att göra
hittar vi alltid på nåt skoj..
som här, gör gubbar av ballonger tex.



lägg märke till den röda skylten på sidan, där står:
den som ökar salget vil få en flaske vin!
jag fick en :)



(läs detta inlägget med en ironisk touch)

all my life



vet inte om jag egentligen tycker den är bra
men jag är överkär i den iaf!

not leaving?

det händer så jävla mycket just nu.
hemma, här, överallt..
nästa helg kommer jag "hem"
jag ser fram emot roskildefesten som fan,
jag ser fram emot att få träffa rätt folk.
men att det ska ske i landskrona ser jag inte fram emot!
är så jävla trött på detta.
jag bor 100 mil bort, ändå känner man skiten ända hit..
hurfan är det möjligt?

i januari drar vi, efter resan ska jag inte flytta hem!
man märker hur skönt det är att slippa allt när man är ifrån det ett tag..
jag bryr mig faktiskt inte alls längre, kanske rent av ska stanna här,
där jag börjat få vänner, trivs med jobbet osv!

mellanstadiedisco för er runt 20!

sitter på msn med youtube uppe och växlar mellanstadiesicolåtar med folk..
blir så glad, haha!

här är några vi hittat, hoppas ni blir lika glada som vi :)

http://www.youtube.com/watch?v=fzG2uGVwucE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=fj3Xqdpt7DQ
http://www.youtube.com/watch?v=sDcpXlttqq4
http://www.youtube.com/watch?v=Vo_0UXRY_rY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=73KIIOBCfK0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=zQls53Piuj0
http://www.youtube.com/watch?v=SiYurfwzyuY
http://www.youtube.com/watch?v=k5mG3-zChdA
http://www.youtube.com/watch?v=o8ae70g0TdA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=sd0C_Us31kk&feature=fvst
http://www.youtube.com/watch?v=M3wgaWAHo2Q&feature=related

unidos para la musica!

11 timmar, 3 redbull, 4 knäckebröd, 2 koppar kaffe och ett äpple senare är man ganska mör..
Har hunnit med ett nytt skjut i örat idag också, blev fult, menmen. haha!

Igårkväll låg jag i säkert en timme och kollade igenom gamla sms.
Jag undrar vad det egentligen är som får en att vilja spara vissa.
Man blev så glad för dom orden när man fick dom, men nu gör det så ont att läsa..
Varför kan man då inte förmå sig att ta bort dom?
Jag tror det beror på att de en gång betydde så mycket för en.
Man vill liksom inte riktigt släppa taget om det som en gång var bra.
Nu är det allt annat än bra.
Ditt namn kommer upp titt som tätt.
Jag blir glad, jag blir ledsen.
Jag vet inte vad jag själv känner längre, jag är förvirrad!


kan dö för denna!
http://www.youtube.com/watch?v=k0KNxTV1bng

x2



wii :)

daxwax?

Idag är det dax.
För andra gången i mitt liv ska jag sätta  permanent svart färg på min kropp.
Klockan tre är det sagt..

Jag finns föressten inte med på birthday.se längre..
Inte nog med att jag inte är svensk medborgare, har norskt personnummer, visa och leg..
Jag existerar inte i sverige, till och med min bokföringsadress är här.
I skitnorge är jag numera skriven och förstörd.
Jag vill inte hem, men jag vill bort

rubrik

Det är nog tyvärr såhär, att jag i min patetiska lilla hjärna får för mig saker som inte riktigt stämmer..
Jag tänker på fel personer vid fel tillfälle..
Tänker mer på henne än på dig ibland.
Hur du tittar på henne, vad du säger..
Är det samma saker som du sa till mig?

Pratar med ems på msn, det va längesen vi chitcatta..
Men vi förstår varandra, kanske för vi har samma namn, kanske för vi har gått igenom mycket?
Känns som de va igår jag grät i dina armar och sa att jag älskar dig.
(har jag föressten någonsin sagt att jag älskar dig?)

you got a problem

Jag säger som sab:
"jag måste komma på ett sätt att skita alla jävla idioter och deras idiotiska sätt att leva och bara vara lycklig!"
Men det är inte så lätt kan jag tala om, inte när man är omringad av dom var man än vänder sig..
Nån gång kommer ni alla få tillbaka, verkligheten kommer ifatt till slut..
Även om det inte kommer från mig, kommer det från nån annan som också känner som jag gör.
You're like a hot revolver,
but you ain't killing no one but yourself.

(det sjukaste är att jag tror DU blir nöjd när du läser sånthär, och vet att det handla om dig,
men vänta bara, det hinner ikapp dig)

<3

chichichack

varför tänker man mer på folk som sårar en gång på gång än på folk man älskar?
ska man någonsin slippa att ha sådana människor omkring sig?
människor som sårar en, som helt enkelt inte vill en väl..
människor som gör allt för att få det bättre själv, som inte bryr sig ett dugg om hur andra känner.
man ställer upp, om och om igen, och får aldrig något tillbaka.
man vet att man inte kommer få tillbaka, ändå ställer man upp igen.
man vet att det kommer hända, att man blir sårad igen, ändå förlåter man.

I don't know what's right and what's real anymore,
and I don't know how I'm ment to feel anymore.
But it doesn’t matter cause I’m packing plastic
and that’s what makes my life so fucking fantastic

Jag har alltid sagt, hellre få riktiga vänner än många falska..
Men kan man egentligen använda orden falsk och vän i samma mening?
Ska inte en vän vara någon som ställer upp för en och finns där?
Är den personen falsk, är det inte länge en vän..
Du har inte varit en vän på länge!


Måste bara tilllägga att jag fortfarande är kär i Lil Wayne, trots att han svek mig på Roskilde

Let me see you shake that ass

Det går fanimej utför :P
När emma ligger och lyssnar på house på högsta volym klockan 9 på morgonen,
är det nåt som är allvarligt fel.
Har vatt av med min mobilephone, därför jag inte svarat på smsen..
Hitta den imorse under sängen, när alarmet ringde :)
Av respekt att det är lördag, väntar jag att svara till efter 12?

Nu måste jag springa till bussen..
Kund klockan 10 så får inte komma försent idag :P


http://www.youtube.com/watch?v=wOsZUabNuvM

du är inte ens värd ett inlägg

Men jag måste få skriva av mig..
Du är fan helt jävla otrolig!
När man väl tror att man har fått allt man klarar av, kommer det nåt nytt..
Hur många knivar i ryggen kan en männsika egentligen ta?
Jag skulle helst inte vilja veta svaret.
Men jag tror snart jag har fått för många.
Jag tror min rygg är så söndrig som den kan va.
Och alla dessa djupa sår från samma människa.
Det är inte dåligt du!
Mitt hjärta har du dessutom också förstört, det är där knivarna i ryggen känns.
Hoppas du är nöjd, och jävligt lycklig!
Du förstör mitt liv.
FÖRSVINN!

Free, free fallin'

Varförär jag inte glad för det är fredag?
Kanske för att jag ska jobba 10-20 idag och 10-17 imorgon?
Och för att vi nog inte ska göra något endaste skit i helgen.
Lön på måndag, så alla i vårt hushåll är ganska panka..

Jag drömde en hemsk dröm inatt.
Drömde om min nya tatuering.
När jag kom hem från tatueraren va den så ful..
Satt på helt fel ställe och såg inte alls ut så som jag ville.
Jag grät och grät.
När jag gick tillbaka till han som gjort den dagen efter och sa att jag inte va nöjd..
Sa han bara att han tyckte den va fin och att han inte kunde göra nåt..

Nu är jag rädd!
Och nu missa jag bussen :P (som vanligt)

Hell with the devil, my biggest enemy's myself

Jag har läst 1000 böcker men jag har aldrig läst mig själv..
Har inte heller lyckats läsa dig.
Idag är en tänka-dag..
Idag kommer jag inte göra bra ifrån mig på jobb.
Så kom inte och klipp er hos mig.

Look into my eyes
Tell me what you see
You don't see a damn thing
'cause you can't relate to me
You're blinded by our differences
My life makes no sense to you

Johanna!

Älskade lilla du!
Klart jag saknar dig med, föregående inlägg va mest på skämt..
Det var så skönt att få prata med dig igår..
Få lite uppdateringar om vad som egentligen händer där hemma.
Be strong, i am here for you!

Idag har jag inte gjort mycket för världen..
Jobbat, sprungit, spelat alfapet (förlorade som vanligt) och ätit kycklingsallad.
Hunnit med att kolla lite pb också, innan kinesjävlaskivan hängde sig..
Matte vad är det för skit du gett mig? ;)

Nu ska jag och min babe gå och lägga oss,
för nu är fotbollen slut, och jag är färdigbloggad..
Dock ska vi inte lägga oss tillsammans,
men när vi gifter oss, ska vi hålla handen när vi läser :)

pussetussenuss!

Skämt och sido

Jag saknar rebecka och jag saknar lilla Ebba.
Som för övrigt är väääärldens sötaste katt.
Speciellt när hon sover!

Jag saknar Sabina också!
Hon är världens bästa!

Också saknar jag carro.
Hon åker snart och då träffas vi inte förrän i januari :(

Ja, det va väl ungefär "alla" jag saknar, för jag har inte ju fler vänner

I'll think abou you every day!

Nu är det bara det där svåra kvar..
När man har varit ute och sprungit.
När man har duschat och sminkat sig..
Vilka kläder ska man ha då?
Jag vägrar överge den här klänningen, men kan inte ha den barbent (för kort)
och kan inte ha den med svarta leggings, för då ser jag ut som en spion.
Färgglada strumpbyxor är inte min grej, så det har jag inga..
Kanske får överge den ändå? :(

Ikväll är det iaf party i lyan (as usual)
Väntar på att alex ska ringa och berätta vad dom ska göra ikväll..
Antingen går vi dit, eller så kommer dom hit.
Aja, de löser sig!

Ha en go lördag allesammen!
Hade!

Godkväll, godnatt!

Fredagkväll!

Vad har jag gjort?
Jobbat till åtta.
Pratat skit med tjejerna.
Ätit chili con carne.
Suttit vi datorn.
Haft önskelåt-timme.
Sprungit en runda.

Vad ska jag göra?
Duscha
Säga godnatt till mina vänner.
Snacka skit med moa
Sova!!!!!

tröööööött

Det borde fan va förbjudet att vakna när man är trött..
"men emma, då skulle ju alla bara sova"
Nej, inte dom som går och lägger sig tidigt!
haha, ibland är jag inte helt 100, men jag gillar de..

Fick världens finaste sms inatt av sab, efter att jag skickat ett inte riktigt lika fint sms till henne..
Kunde knappt hålla tillbaka tårarna när jag läste det..
Men du ska veta att jag menade allt jag skrev,
och att för att vara mig (kall och okänslig) så va det väldigt fint..
Längtar till jag kommer hem i november och får va med dig några dagar.
Ullared och allt ju :D

Nu ska jag vandra till bussen, efter att ha prackat på mig vantar och mössa såklart.
Blev så glad igår när jag hittade min hostmedicin.
Har varit av med den en liten stund :P
Inte samma apotek i norge som hemma heller så jag kan inte hämta ut på mitt recept :(

Todays outfit

oops

jag, moa och rebecka har slått våra kloka huvuden ihopa..
efter att ha kollat ip-numret har vi nu kommit på vem som skrev kommentaren om att jag behöver jobba med mig själv..
Ibland är det bra att va datanörd..
Jag tänker inte säga något mer än att du inte har rätt att uttala dig.
Och om du vill göra det ändå, skriv iaf ditt namn så att jag vet vem som är så involverad i mitt liv..
Nu tar jag iaf inte alls åt mig av det som skrevs..
Over and out!

besök, dock inte till mig :(

Idag fick vi besök av sarahs pojkvän och syster..
Dom ska vara här till söndag.
Tog med sig massa god mat, bla. köttfärs och falukorv :D haha!

Imorgon börjar jag jobba igen efter min sjukanmälning..
Ska bli skönt, trots att jag absolut inte är frisk än..
Men här i norge får man bara va sjuk 3 dagar utan att gå till läkaren.
Och dit är det på tok för dyrt att gå!
Så det blir till att jobba fredag, lördag sen vila upp sig på söndag, sen på det igen..
Ska jobba min nästa lediga lördag också, cash is king u know!

hum?

rätt skoj att folk har åsikter, men inte står för dom?

Du har nog helt rätt i att du behöver jobba mer med dig själv innan du börjar med någon annan, tror du behöver jobba väldigt mycket med dig själv faktiskt. Skönt att du har insett det själv till sist.

Jag tar inte den här kommentaren elakt, dock är den lite spydig.
Men jag antar att personen som skrivit den känner mig väldigt bra?
Undrar bara varför det inte finns med nåt namn?

Nu ska jag försöka sova, denna förbannade hostan driver mig till vansinne!
puss

Tankar

Har legat i sängen hela dagen, sjukling :(
Hosta, feber, förkyld, ont i kroppen och allmänt hängig..
Tänkte lite på två uttryck som betyder mycket för mig.
Min kära vän säger alltid: actions speaks louder than words
Jag säger alltid: det är inte slagen som känns
De är så extremt olika, men ändå så lika..
Enligt mig är båda sanna, men på olika sätt..

Ett annat uttryck jag blivit mycket fäst vid är:
in order for two halves to be whole, each half must be whole on it's own
och det är inte jag, inte än..
Jag måste jobba mer med mig själv innan jag börjar tillsammans med någon annan.

Din värld är en illusion, den existerar för dig som du tolkar den.
Din verklighet liknar inte någon annans verklighet.


Vi människor tänker omkring 65.000 tankar per dygn,
av dem är c:a 95 % samma som föregående dygn.
Men det går att förändra några av tankarna varje dag
och därmed att utvecklas som människa.

Goin' hoome ?!

Hahaha, detta är sinnessjukt..
Till och med för att va mig är det lite galet..

Igår hade vi fest här hemma, kom mycket folk faktiskt..
Henriette och Jannie från salongen kom också, och det är jag såå glad för :)
Bilder kommer in på facebook sen, ska bara göra en sak 11-14 först ;)
Haha, carro och alex, u knowwhat i mean!

Dricka+sakna+impulsgrejer=skitbra lösningar!

Fredagkväll...

Vår fredagkväll tillbringades på akuten i Stavanger..
Moa ringde mig och berättade att Fridis låg inlagd.
Så direkt efter jobb åkte vi såklart dit..
Otrevligaste människorna jag mött i hela mitt liv..
När vi iaf hittade Fridus fick vi bara gå in en och en..
Där låg hon, tillsammans med 10 halvdöda människor..

Väntade väl en timme eller två sen tillslut kom dom fram till varför hon hade ont i magen..
Det va inget farligt som tur va, så vi fick ta med lilla "mamma" hem igen :)
Glad är jag för det..

Imorgon är minlediga dag, men jag ska jobba.. Money talks!
Godnatt!

10.08

25 minuter har gått och jag är fortfarande lika sjuk..

Tänkte bara försvara varför jag aldrig bäddar sängen.
Det är för att kvalster tycker om bäddade sängar.
Jag gillar inte kvalster, eller vill hålla dom på så lågt antal som möjligt.
Iaf i min säng, så där har ni varför..
Sen att jag är lat är en annan sak, men det med kvalster är ett bra argument!

Jag har tre saker jag håller inom mig.
Jag vill så gärna berätta, det tynger ner hela min värld.
Men jag kan inte, det går inte.
Så småningom kommer ni få få reda på 2 av dom, men den sista förblir min hemlighet.
Visst, jag mår dåligt av att hålla det inom mig.
Men jag tror jag hade mått sämre om jag berättat..

Nu ska jag gå och leta reda på min hostmedicin, ta en Repsils (dom heter inte Strepsils i Norge)
och ta på mig ett par strumpor.
Sen ska jag fixa håret, ta på jacka, vantar och skor.
Sätta igång musiken i öronen och gå till bussen..

DET ÅSKAR UTE, JAG GÅR INTE TILL JOBB FÖRRÄN DET HAR SLUTAT, det kan jag säga direkt!

09.43

Här sitter jag, som alla andra morgnar, och äter min gröt med russin..
Jag börjar bli ordentligt sjuk nu, inte alls bra!
Ont i halsen, hosta, snuvig+täppt och säkerligen feber.
Mamma vill att jag ska gå till läkaren men det vill inte jag..
Hon vill va säker på att det inte är svininfluensan,
men det vill inte jag, det är för dyrt och för smärtsamt..
Nej vet ni va, jag biter ihopa och går till jobb för ännu ett 10-timmars pass..

Jag saknar sab och carro, hatar att jag inte får träffa carro innan hon åker.
Men det är väl sånt livet är, inte alltid på dom godas sida..

I still hate you, don't you dare think anything else!

7 oktober, 3 weeks to paycheck!

Funderar på att ta en en helg hemma i november.
Bara för att få va med mamma och sabina..
Carolin har tyvärr åkt då, och jag är så ledsen att jag inte får chans att säga hejdå irl :(

Igår var jag inne och beställde tatueringstid, fick på måndag.
Ni får se när den är klar, för jag är fortfarande inte helt 100 :P

Jag börjar bli sjuk också, har jätteont i halsen, snuvig osv..
Björn "halsflussexperten" Persson har lovat att kolla i min hals ikväll om där är vita grejer på mandlarna..
Är där inte det är det lugnt säger han, då är det bara ätt äta strepsil. haha!

Nu måste jag gå till bussen, jobbet kallar!
Tjo bananas!

Brr, kallt!

Konstigt nog känns det som att idag kommer bli en bra dag..
Är inte trött för 5 öre, trots att jag och Moa låg och snackade till halv 4..
Haha, fick oss en del skratt och en del gamla minnen..
Pratade bla om kryssningen i Sthlm, som är något av det roligaste jag varit med om..
"gör du såhär hemma?" "ja!" "jamen du gör fan inte det här" (och jag ligger på golvet och asgarvar)
Hahaha, ni som var med förstår vad detta handlar om, annars är här en ledtråd:
Peter Siepen kommenterade det dagen efter.
Brie van der kamp ska vi inte snacka om. Hahaha, sinne på henne!

 

Tröttheten kommer väl ikväll, när vi sitter på Tigi-kurs från 19-21..
Blir en lång dag, ska försöka titta in och beställa en tatuering på lunchen..
Tror dock kursen blir väldigt intressant, trots att den är på norska och man nog inte kommer hänga med så mycket..

hälsa hem

Det känns väldigt hemskt och säga det här.
Men jag vill inte hem längre..
Det är säkert bara ett infall jag har fått just nu.
Om nån vecka kommer jag väl längta hem som fan igen.

Tänkte beställa hemresa i november för att hälsa på,
men det var något som tog emot när jag skulle trycka på "beställ-knappen"
Dels var det nog för att det är så jäkla dyrt, dels för att jag inte vill och dels för de va så jobbigt sist..
Så jag sköt upp det, jag gör det en annan dag, när jag vill hem..
Sen när den dagen kommer, får vi se.

Hade bara sab och carro varit här hade jag klarat hur länge som helst!

Nu ska jag bege mig till jobb, 10 timmars-pass idag.. SUCK!
Riktigt jobbigt, speciellt om det inte är så mycket kunder..
Men vad ska man göra? Need money!

Helgen!

Helgen har varit näst intill perfekt..
Det enda som fattas är 2 kilo balsam och en pistol! (till ditt huvud)

I fredags var jag hemma hos Jannie som jobbar på min salong..
Kaffe och bailys var det sagt.
Det slutade med shot, vodka och mig sovande i hennes säng :P
Hann även med singstar och att få kattungar innan jag gick i deck :)
På morgonen vaknade jag, väldigt sliten, av att hennes dotter började skrika när hon såg mig ligga i sängen.
haha, och tur va väl det, för jag skulle va på jobb om en halvtimme :P



Lördagen blev en fullspäckad dag på jobb, fick inte ens lunch, sett mig där? bakis och allt :P
Hem klockan 5, snabbt in i duchen och sen på cidern..
Mois chef fyllde år och hade lånat sin väns megahus för partaj..
När vi kom dit va där, hm, hur ska jag formulera detta? BARA 30+ :P
Vi tog över musiken och blev ganska på G..
Tror gamlingarna hatade och fortfarande hatar oss för att vi va snyggast och roligast på hela festen..
På vägen hem i en bil körd av en total främling rullar moa ner hela rutan och lägger kommentaren:
ser jag underkyld ut eller är blå i huvet så ta in mig..
Sen stoppa hon ut halva kroppen genom rutan :P

 

Idag har det avverkats 3 filmer, The reader (definitivt för rörig för en söndag) Bröderna lejonhjärta (mycket bättre söndagsfilm) och En shopaholics bekännelser (funka ganska bra den med)

Nu ska jag gå in i köket och kolla på skitgubbe-turneringen som pågår :P

PUSS
RSS 2.0