Ändå förväl,

att Alice gick vidare igår,
bra gjort svenska folket, ett rätt!

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe (bra för förbränningen)
och ge mig ut på powerwalk i skogen.
Det är något fridfullt med skogen,
och jag älskar att va här ute på landet då och då!

Har lärt mig några saker, åter igen,
förlita dig aldrig på andra människor,
och vänta inte, då blir det ingenting gjort!
Därför, tar jag tag i mig själv nu,
och gör vad jag känner för, precis när jag vill!

Kiss'n hugs

Idol!

Och jag hoppas för guds skull att Alice går vidare idag.
Men det var mycket bättre,
och många fler värdiga, än igår.

För övrigt färgar jag håret just nu,
på mig själv, för en gångs skull!
Och det är inte det lättaste ska jag tala om.
Här är en del hår, sisådär 80 cm..
Jag skippar att försöka bli ljusare,
det är så extremt fult med utväxten!

Nu måste jag höra på tvn,
puss och kram :)

Träningsfreak?!

Hela landskrona, eller iaf vårt gäng,
tycks ha kommit i vad som liknar en träningsnoja.
Beach 2011 här kommer vi, eller?
Man behöver aldrig vara ensam,
man kan skicka ut 5 sms till folk som gymmar samma,
och få minst 2 svar om att nån vill med.
I love it!
Och nu ska jag och träna, såklart.

Hur sjukt är det egentligen, nr 1:
Antingen har man ingenting, eller så har man för mycket?
På måndag börjar jag iaf jobba,
och det ska bli sjukt skönt!

Hur sjukt är det egentligen, nr 2:
Min blivande man, är och spelar in doku-såpa.
Jag kommer alltså få se honom ligga med andra,
se honom göra bort sig och överhuvudtaget se honom i tv.
Det uppskattas inte helt!

Peace!

Mamma-dotter träff

Kvällen i lördags blev oehört lyckad!
Jag älskar min mamma, mina vänner och deras mammor!
Blev ganska runda under förtterna alllihopa.
Och att morsorna klarade av både speakers,
torstens och inferno, får mig att förstå varför vi ör som vi är :)

Här kommer lite pics


Matilda, jag, Carro, Ellan


Matilda och jag


Hela gänget


Mamma och jag


Matilda och hennes mamma Caroline

Nyktert, muntert och fagert!

Igår blev en kul kväll, after all!
Blev en miniutgång, utan alkohol, med goda vänner.
Var hemma redan vid halv 2,
men somnade inte förrän halv 5.
Ni vet, kollade på den där serien jag tjatar om ;)

Just nu laddar jag upp inför ikväll,
som ska bli allt annat än nykter!
Munter och fager kan iofs få följa med ikväll med.
Vi ska ha mamma-dotter träff!
Matilda & Caroline
Carro & Sussie
Ellan & Lise
och så jag och mamma såklart :)
Tacos och vin står på menyn, är aspepp!



Ser ut som jag har kort hår här, är det fint?

klockan går,

och ja, jag är sen, som vanligt!
Börjar bli lite trött på mig själv.
Men denna gången ångrar jag inte att jag är sen.
För jag har suttit och pratat med världens bästa Rola!
En kär gammal bästis som flyttat till Paris.
Hon kommer hem i början på november,
och jag lovade at sätta henne högst på min prioritarie-lista :)

Nu måste jag iaf skynda, skynda,
snart börjar idoooool för fasiken!

fredagsmys?

Jag tror egentligen jag mår hur bra som helst.
Förrutom att mina knän ger vika för träningen,
som numera utövas var dag.

Igår var vi ute i järavallen och gick/joggade.
7.5 km hann vi med, inte illa.
Och eftersom det var så himla skönt tränade vi ute idag också.
Gick idag dessutom med stavar,
1.3 mil om min iphone app "runkeeper" sköter sig :)

Idag är det dessutom fredag,
och jag är riktigt jäkla sugen på en hemmakväll!
Idol, Gossip girl, film och mys.
Dock inget godis, är inne på 13e dagen godisstrejk!
För 2 dagar sen satt jag och Carro och råsågade Gossip girl,
"så jäkla komersiellt" "wannabe" "kommer aldrig kolla på de"
Och så igår, när vi kom hem, trötta och glada vid 12 tiden,
satte vi på första skivan på första säsången av just Gossip girl.
"Vi måste ju kolla vad det är för skit alla tittar på"
4 timmar senare, efter både skratt och gråt stängde vi av,
mot vår vilja, och är numera helt frälsta av den här,
på tok för idealiska värld, Gossip girl har att erbjuda.

Nu ska jag hoppa in i duschen, fixa till mig lite,
packa ner myskläder, och ta på mig nåt mer ordentligt,
fall i fall det blir en liten runda på stan för att liksom kolla läget.
Blev lite rädd för mig själv när jag berättade för Ellan och Carro,
att det är 6 månader sen jag bara var hemma en fredag.
Antingen har jag jobbat, festat, eller ändå varit ute nykter.
Förstår ni då att det blir kaos i Skånes uteliv om jag blir hemma?!
Alla kommer ju tro att jag dött eller nåt!
Skämt å sido!

Märks att jag inte varit en flitig bloggare,
för detta blev långt.
Sorry om jag är tråkig,
och varsågod för läsningen om jag inte är det :)

Puss och kram!

vovve?!

Jag är kääär,
pirrar i hela magen när jag ser den här krabaten!
Tänk och dela säng med honom, lilla Shivaz!



Drömma går ju :(

?!

Vet egentligen inte mer än att jag mår satans bra!

Ska in till la nu, träna och vara nyttig,
så som min vardag ser ut nuförtiden!

Oslo ser ut att komma till mig med små små steg,
men det är iaf på väg, and I love it!

I'm wondering,

will I ever see another sunrise?

OMG, jag älskar mitt liiiiv!
Beachparty, djs, kändisar, matchmaking,
efterfester, nattamat, förfester, you name it!

Det är inte alls pinsamt, face it, det är bara kul!

det är bara helg en gång i veckan

och hej hopp i lingonskogen vilken helg det har varit

Tycker ändå det är kul att du gömmer dig,
typ ställer dig bakom nån för att slippa hälsa.
Bara titta på mig bitchigt istället,
det tar hårdare lilla du.
Som om jag skulle bry mig?

Har iaf haft en riktigt bra helg, och vecka!
som slutat med att jag somnat ungefär 7 på morgonen var dag.
Jag är sluut, typ halvsönder, trasig.
Imorgon blir det ändring, imorgon börjar mitt nya liv!

Men först, idag, ska vi åka till göteborg och va med på bingolotto :)
Kolla om ni ser oss i tv vetja, haha.
Emma, Matilda, Pimpim och Benga!
Go for it, jag ska vinna en miljooooon! :D

satan i gatan

vad roligt jag hade igår!

Behöver jag säga mer än att inget har förändrats i lund,
alla är fortfarande lika smutsiga och lika underbara!
När myntha stängt bestämde vi oss för att efterfest..
Yrade runt i lund i typ en timme för att sen åka hem :P
Gick först till en adress, fick reda på att han flyttat,
gick mot den andra, pallade inte så tog en taxi,
kom tydligen helt fel igen,  jag sa säkert fel adress?!
Pallade inte yra runder mer så vi la oss helt enkelt på marken.
Och efter många samtal och skratt kom fredde och hämtade oss,
och jag älskar honom för det!

Nu ska jag fortsätta städa i min walkin-garderob..
Och just nu undrar jag om jag inte egentligen behöver en till

Myntha kick off!

Såklart man ska dit och dansa in den nya terminen.
Inte för att jag pluggar,
men för att mina kära vänner och lundafamilj gör det.
Matilda och carro följer troget med,
och vi ska ha den bästa tiden i våra liv.
Jag tror inte jag lever så länge till!

Vad vore väl en bal på slottet?

Jodåsåatte, gissa vad jag ska göra på lördag?
Haha, detta är helt sinnes!
Blev bjuden på bal, militärbal,
och man kan ju inte annat än att tacka ja..
Champange, limousine, god mat, dricka och gott sällskap :)
Så nu blir det till att tvätta klänning,
komma på hur man vill ha håret,
och lugna ner nerverna en aning.

Jag läste en sak igår om språk,
och folk som blandar in engelska ord och meningar i svenskan.
I'm one of them!
Enligt den här undersökning tyder det på dåligt ordförråd.
Men, jag hade MVG i både svenska A och B?
Jag kan många svåra ord och pratar,
kanske inte exemplarisk, men iaf mycket bra svenska.
Jag tror det är en vanesak, alla gör det mer eller mindre..
Men sen jag läste det här,
har jag bestämt mig för att använda svenska ord och uttryck mer!
Bye bye english!

p & k

Ett jäkla liv!

Jag antar att nån av "er" har läst mitt förra inlägg.
Det verkar iaf så på ert kacklande!
Jag står för att jag tycker så,
och jag vet att några av er håller med i lite av det.

Skickade även det i ett sms,
men nån var väl för feg som vanligt?
Eftersom det inte varit liv innan,
har ni förmodligen inte sett det förrän nu?

Men snälla skjut mig, HAHA!
(och tack för att ni troget läser min blogg)
I looove it!

You know who!

Haha, tror du inte jag har bättre saker för mig än
att försöka förstöra ett redan pissigt förhållande?
Jag kan inte säga att jag är lycklig för er skull,
för det är mer en besatthet än ett förhållande,
jag menar, vem förlåter otrohet 4 gånger?
Men även om jag inte är lycklig för er,
så är jag lycklig med mitt liv och utan er.
Jag hade inte velat ha en pojkvän man inte kan lita på,
vem vill det?
Och du är definitivt en sådan!
RSS 2.0